Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Härligt, börjar du bli nervös eller känns det bara spännande?
Jag går in i v. 17 i dag och har tyckt mig känna av bebisen några dagar. En magisk känsla
Känner igen mig, har haft en drömstart med min graviditet, men nu börjar blodsockret krångla.
Har kunnat äta filmjölk och fruktmusli till frukost, men nu så ligger jag på ca 14 två timmar efter frukost... Så nu blir det att testa med hårdmackor i stället...
Sen i går kväll har jag svängt mellan 1,6-15 mmol. Trist, äter som jag gjort förr, men nu funkar det inte alls längre.
Är i v. 17 nu.
Ni nya; skriv in er på nya BF-tråden (länk uppe i trådstarten).
Tror att det fattas en hel del där
Riparbella jag gör som du beskriver, har en liten bok och antecknar väderna, lite halv jobbigt men det funkar. skriver man i varje dag så tar det bara nån minut. Jag gick in i vecka 8 idag så klassar mig väl som nygravid :)
Vi var på VUL idag, (eftersom vi gjort ivf) då frågade läkaren om vi fått tillbaka två ägg (vi fick bara ett ägg), både jag och min man såg två foster, läkaren sa att det ser ut som det blivit tvillingar, sen vrider hon runt lite till och då kom det fram ett till foster..... Enäggs trillingar tydligen, läkaren hade aldrig sett nått liknande och fick hämta överläkaren och han hade aldrig heller sett nått sånt.. helt sjukt, känns helt overkligt! En utav dom var svagare och lite mindre så vi ska tillbaka om en vecka och se om den växt på sig eller om den försvinner..
Nu börjar all oro stiga i kroppen och man vet inte riktigt vad som händer, enligt läkaren är det risk för att dom trasslar in sig i varandras navelsträngar och det är inte bra.
Oj Oj Oj vad det blev mycket att smälta..