Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Hade som du, behövde mindre insulin i början, sen som vanligt innan höjningarna börjades runt v. 16-20.
Frankofilen, gördel var kanske en idé!
Kan ju vara värt ett försök i alla fall
Frågade min ssk ang pump och kostnaderna och de når jag var där i går och enl henne så betalar redan landstingen pumparna till oss. I alla fall i Umeå. Men budgeten från staten kommer inte bli högre så därför måste man kunna påvisa att pumpen verkligen gör skillnad, annars får man ingen eller får återgå till sprutor.
Hon visste inte hur alla landsting hade det, men vi som bodde i Umeå skulle inte oroa oss sa hon, inte om man som i mitt fall tydligt kan se att jag får mycket mindre svängningar sedan jag börjat med pump.
Men de skulle ha möte nästa vecka så jag skulle fråga henne mer sedan, så skulle hon ha tagit reda på mer fakta...
Var hos BM också, hade ketoner, socker och vita blodkroppar igen, men bebis var normalstor, hade lite högt HbA1c, 5,1.
Normalt med fostervatten och allt annat såg också bra ut, han eller hon ligger med huvudet nedåt sedan förra veckan. Är i v. 31 nu. Känns tryggt, men jag ska packa väskan i veckan eftersom mina barn kommer tidigare så man vet ju aldrig...
Någon som haft kontinuerlig blodsockermätare under förlossningen? Vad tyckte ni? Funkade det bra?
Usch, nu är jag lite nervös.
Ni som fått barn tidigare, när sjönk eran mage? Jag kommer inte ihåg hur det varit tidigare för mig, men inte så här tidigt i alla fall. Jag är i v. 31+2 idag.
Känner också av starkare förvärkar samt har haft rikliga flytningar (måste ha trosskydd). Vill inte ringa fl för att jag är rädd att de vill att jag ska komma in för koll och med två sovande barn och 65 km dit så stannar jag hellre hemma. För jag har ju inget konkret att gå på.
Kan ju också bero på att vi fått hem nya vitvaror i dag så jag har burit lite tungt samt städat alldeles för mycket i dag. Hoppas det är så...
Grattis Bolagetlinda!
Vad ska lillan heta?
Mår ni bra? Ska in och läsa din blogg nu
3475g född i v. 35+2
3641g född i v. 37+2