Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
harvärldensunderbarastefamilj skrev 2010-11-05 23:31:41 följande:
hej tjejer måste bara få avreagera mig lite på den dialäkaren som jag träffade i måndags ist för min ordinarie superbra. Hon ville få lite värden övermailade innan helgen så sagt o gjort. Mailade idag em har legat mellan ca 3,4-8,7 hela v vilket e bra enligt mig. Vet att även min "vanliga" skulle tycka att det var super då han vet att jag har ett svårinställt bs som inte så gärna vill hålla sig jämt osv. Hittade ett missat samtal efter middagen med meddelande att hon tyckte att jag minsann skulle höja mina måltidsdoser med mellan 1-2 enheter då det var alldeles för högt att gå upp till runt 8,5 efter maten.....Kan säga att skulle jag höjja dosen skulle det resultera i känningar ytterligare någon timme senare i ca 50% av fallen o de i sin tur resultera i rekyler. Blir så förbenad på läkare som man aldrig har träffat som tror att de vet allt!!!! Ja ja tänker fortsätta som jag gjort innan har ju korrat nattlantusen i förrgår o ligger så nästintill perfekt jag kan just nu med något halvlågt värde o några uppemot 9.Det är du som är experten så du måste följa ditt hjärta !
det är så skönt. för det är bara vi som vet hur vi mår
Ha en underbar dag