Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
jag har haft diabetes i 27 år
Ha en bra dag
2005 när jag fick mitt första barn så fick jag gå några dagar över tiden. De försökte köra igång mig men kroppen totalvägrade så då fick jag åka hem och vila över helgen. Så jag tror på att de gör induviduella val. Men på måndagen då var det inget val utan då var det igångsättning.
Kul att läsa om när ni skall få göra saker, det enda jag vet ännu är tillväxtultraljud i vecka 28. Men hoppas att även Gävle sjukhus har lika mycket kontroller, är lite nojig nu när jag väntar 3:e...
Jag går ofta hos diabetessköterska och diabetesdoktor, 14 dagar mellan varje besök Så det är skönt
Ha en trevlig kväll
Tipset om att ligga lite högre kom från den doktor jag hade då .. och med lite högre menade han ju att inte ligga runt 4 utan kanske runt 8 för att orka Det tar inte barnet skada av
Sen tipsade han även om att ej ta långtidsverkande på förlossningsdagen, utan vänta till dagen efter tror jag det var.Det märker man. Behövde inte heller ta insulin den dagen och dagen efter för jag låg så lågt ändå ....
Ang amning så är väl det största tipset - placera ut druvsocker el dyl på olika ställen där du kan tänkas hamna och amma för ibörjan kan det dyka fort medan man ammar. Eller om man får en liten som vill sitta läääänge så är det bra att ha nära till frukt, druvsocker etc....
ha en trevlig dag