Jag har lagt om kosten p g av graviditetsdiabetes & peppar peppar hjärtat håller sig VÄLDIGT lugnt! Men vågar ej dra några slutsatser förrän efter graviditet & då allt lagt sig - ibland kommer det ju just när "lugnet lägger sig".... Dessutom lär jag inte vara så där jätte motiverad att hålla dieten då jag ej längre bär på en baby som riskerar att må dåligt... Det här med graviditetsdiabetesen har naturligtvis dock dragit igång oron för att mycket av mina besvär trots allt skulle tyda på ngn sjukdom som de ännu8 ej upptäckt... Well well - hinner nog faktiskt vara lättad mellan varven för att hjärtat håller sig lugnt - var så orolig att det skulle flippa ut totalt under graviditeten. Nu är jag i v 36+ - så nästan "framme"
Dock förstås orolig att det ska ge sig tillkänna under förlossningen - men min doktor vet om det & den dagen den sorgen..... Kosten jag håller mig till e framför allt INGA snabba kolhydrater & inget med mycket socker i... Bröd av alla de slag, även de grövre, är det som triggar mitt socker mest - sorgligt - för äldkar förståss mackor! Men nu blir det istället keso & bär, omeletter etc till mellanmål. Mycket mycket mer grönsaker än vanligt & så har jag minskat kolhydrat portionen på tallriken +att de kolhydrater jag äter är långsamma - så som bulgur & så lägger jag till lite mer protein för att mätta. Har gärna en hel del grädde i maten - det mättar ju oxå. Naturligtvis är allt godis, kakor etc slopat. Dricker aldrig juice elelr läsk etc - i princip bara vatten med lime, citron eller grape i. Äter oxå mycket nötter & har kanel på maten. Vinäger på sallad sänker oxå blodsockret. Det sänkta blodsockret hjälper nog hela kroppen att komma ibalans. Lägger in en liten bild på mig & min mage - så ni får se hur jag frodats