Anonym (v) skrev 2012-01-23 20:01:49 följande:
Hej allihopa.
Har skrivit tidigare i tråden att jag misstänker att mina kroppsliga symtom kan vara ångest, men jag vet inte.
Behöver höra med er som vet lite mer om detta än jag.
Har mått bra hela helgen, inget tryck över huvudet eller konstig känsla i huvudet.
Idag på jobbet så kände jag mitt under ett möte att jag började känna mig konstig i huvudet, tryck, stickningar i handen och vänster arm. Kändes som hjärtat slog lite oregelbundet. Försökte ta det lugnt och låtsas som ingeting. Dessa "skov" brukar hålla i sig runt 20 min och sen släppa.
Är det normalt när man har ångestattacker eller vad man ska kalla det?
Jag har känt mig lite "orolig" på jobbet då jag är ny och det är tusen saker att lära sig men inte så jag känt att jorden går under eller nått, Men ja ni vet lite jobbigt att vara ny och sen allt man ska lära sig och allt som folk redan tror att man kan.
Kan ni som har ångest arbeta, och om ni arbetar hur hanterar ni detta om/när det händer under arbetstid. Har ni berätttat för arbetskamrater hur ni mår eller håller ni det för er själva?
Jag har en provanställning i 6 månader så jag tänker absolut inte yppa något för någon om hur jag mår när dessa "episoder" händer eftrersom jag gärna vill vara kvar.
När jag är på jobbet och får mina känningar så släpper jag allt jobb och går en sväng. Stanna inte kvar i samma rum, det gör aldrig jag. Jag jobbar ombord på tåg så jag kan inte gå ut och gå, då blir det lite jobbigt.
Var absolut inte rädd för att berätta för din chef, kollegor, jag berättade för mina kollegor och chefer, dem sa att det händer många. Men känner man inte för att berätta är det helt ok - upp till dig själv. Förstår att du är rädd över ditt jobb, jag går på en timanställning så jag är mycket beroende över jobbet.
Jag fick förra veckan en ångestladdad stund när vi nyss hade lämnat Göteborg, kändes riktigt fruktansvärt och jag ville bara hoppa av tåget och springa! Jag satte mig i min tjänstekupe och bara tänkte på lungnet och hur gott jag skall ha när jag kommer hem.