• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Jimmy 249

Idag va jag på vc o fick nytt läkarintyg. Han kände även på vaden o kunde inte känna någon svullnad lr värme. Så han trodde inte de va nån propp iaf. Han trodde de kunde bero på ångesten. Efter som de rycker o hoppar i musklerna ibland o kryper. Så de va lite lugnande besked iaf

• MizzTez
    markbon skrev 2012-01-30 18:18:50 följande:
    Hej!

Är. Det någon som känner kraftig yrsel? Idag är det helt sjukt jobbigt , blir det ostadig, men inget snurrar runt om mig.

Nu ligger jag i soffan och det känns som kroppen vill gunga. När jag står upp känns det som världens sjögång! Äter just nu omeprazol , vet ej om det kan påverka.
    Jo jag kan ha yrsel till och från, speciellt när jag mår dåligt.. Kommer inte när jag är bra så därför vet jag att det hänger ihop med ångesten.
    Jimmy 249 skrev 2012-01-30 18:19:17 följande:
    Idag va jag på vc o fick nytt läkarintyg. Han kände även på vaden o kunde inte känna någon svullnad lr värme. Så han trodde inte de va nån propp iaf. Han trodde de kunde bero på ångesten. Efter som de rycker o hoppar i musklerna ibland o kryper. Så de va lite lugnande besked iaf
    Har du börjat äta magnesium ännu?? När det rycker sådär så kan det vara för att nervsystemet är överarbetat.. Du vet när man får ryckningar i ögonlocket, kan det vara tecken på magnesiumbrist, när det går längre så rycker det ju i andra muskler åxå.
  • Frokenpilla

Munsår, huvudvärk, spänningar i käke med ont i nacken som följd, domningar och stickningar i händerna, eksem, förvärrad psoriasis, sömnproblem, trötthet, yrsel, illamående

• MizzTez
    Jimmy 249 skrev 2012-01-30 20:46:02 följande:
    Jag äter vitaminer som inehåller massor av grejer o bla magnesium:).
    Hur mycket magnesium är det? för mig hjälper inget 250 mg.. Kan inte ta det i kombinerad tablett utan måste ta det separat, äter 375 * 2 nu och det är helt perfekt! Min syster äter 500 mg en gång per dag och det funkar för henne. I min berocca var det magnesium men bara en jätte låg dos, typ 0,75 mg och det hjälper kanske i lilltån för mig!
  • Jimmy 249

Jag vet inte riktigt hur mycke dom innehåller. Fast ska till vc imon igen o träffa psykologen. Kan passa på o kila in på apoteket då ju o se va dom har för piller o erbjuda

• Anonym (Hypokondra)

nåt jag märkt en tid tillbaka är att jag ibland när jag hostar el så,eller känner att jag inte får luft,ser stjärnor i synfältet..de bara flyter runt och försvinner efter kanske 6 sek.Nyss tyckte jag att jag inte kunde andas ordentligt pga halsbränna..s jag hostade en sån riktig hostning som kändes så jag nästan skulle spy och så kom stjärnirna..alltså har jag syrebrist till hjärnan eller?stroke på G?mitt blodtryck är 100/70

• Anonym

Igår for jag in akut till vårdcentralen för min oro och yrsel som inte ville släppa. Dragits med den dagligen i två veckor. Läkaren uteslöt allt som var direkt farligt och pekade på atgt det var psykiskt på alla sätt. Fick tre mediciner utskrivna som jag ska börja äta. Bävar mig inför Citalopramet eftersom det jämt går skepprätt åt helvete med den medicinen första tiden. Mår alltid sämre och kan inte hantera mer ångest. 
    Fick nu utskrivet Xanor och jag hoppas att det hjälper. Tog en igår och fick äntligen känna RO i kroppen. Jag kunde slappna av. Helt underbart. 

• MizzTez
    Anonym (Hypokondra) skrev 2012-02-01 02:41:47 följande:
    nåt jag märkt en tid tillbaka är att jag ibland när jag hostar el så,eller känner att jag inte får luft,ser stjärnor i synfältet..de bara flyter runt och försvinner efter kanske 6 sek.Nyss tyckte jag att jag inte kunde andas ordentligt pga halsbränna..s jag hostade en sån riktig hostning som kändes så jag nästan skulle spy och så kom stjärnirna..alltså har jag syrebrist till hjärnan eller?stroke på G?mitt blodtryck är 100/70
    Du vet redan vad som är felet som orsakar stjärnorna.. Lyssna på din logiska sida, inte din hypokondriska! Kan säga att jag har samma sak och haft det sedan barnsben.
  • jmaard

Jag har psoriasis artrit, kronisk värk. och detta har gjort mig så frustrerad och stressad att jag nu börjat få symptom på panik ångest, fast utan paniken.

I normala fall har jag ganska låg puls, ca 60-65 slag/min. Nu har jag lågt blodtryck och en vilopuls på 75-80 slag/min. Jag biter ihop tänderna på nätterna och det gör ont i hela munnen. Här om natten bet jag mig så hårt i tungan att jag började blöda. Nacken tar stryk av dessa spänningar och sjukdomen gör ju så klart att jag har ont i restrerande delar av kroppen.

Sover sällan hela nätter på grund av smärta och stress och detta gör mig ännu mer stressad då jag har ett jobb att sköt, familj, hus och måste klara körkortet någon gång.

Jag vet vad jag behöver, vila. Men det känns inte aktuellt eller som en möjlighet just nu.
    Idag har jag fått vila men då kräkts tre ggr och har feber. Är dock inte sjuk utan detta är väl ett stress symptom skulle ajg tro. Känner yrsel och är konstant utmattad. Prover från läkare säger inte mer än att jag har min sjukdom och jag har inga psykiska problem i övrigt.

Känner mig grymt utmattad och det kändes bra att få ur sig det nu Glad
    Familjen är ganska trött på höra om alla mina fel så det händer inte så ofta att man pratar om det. Har däremot börjat skriva dagbok och det känns ganska så bra.

Läntan är stor
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?