Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
My01 skrev 2012-03-16 08:52:12 följande:
Enniie & MizzTez: Mitt verkar vara som värst på morgonen, scannar igenom mig själv känner mig skakig, darrig hjärtat slår fortare, trött och yr och jag tror defenetivt att jag håller på att dö. Men har inte gjort det ännu! Sen kan det vara bra en liten stund till lunch sen resten av dagen är jag bara trött ingen ork till nått, ostadighetskänlor och känner mig sjuk. Som du skrev MizzTez att det är svårt att förklara hur man mår i kropen. Jag brukar förklara det som det känns som en sjukdomskänsla när man är förkyld eller feberkänsla i kroppen, men ingen i min närvaro förstår vad jag menar. Och det verkar ju inte finnas nå bra knep att bli av med det heller, tycker jag har provat det mesta. Man blir ju lite små trött av detta mående och funderar om man alldrig ska bli bra, om man får leva med detta resten av sitt liv. Lite jobbigt att alltid vara trött och vara på helspänn för tankarna far iväg man tror verkligen att man är sjuk på ricktigt! Men det känns skönt att höra att det finns flera med liknande besvär fasst inget jag önskar någon och hoppas verkligen ni mår bättre snart! Nä nu ska jag sluta babbla :) Sluta inte babbla! Det är ju bra att skriva av sig, både för dig och andra!
Anonym (Rädd) skrev 2012-03-16 12:14:13 följande:
Hej på er. Har haft i princip alla de besvär som räknas upp här. Men jag utreds för sjukdomar så är rädd att det är det jag har. Ganska säker nu men fysiska och psykiska besvär går ju hand i hand. Har haft ont i bröstet hela veckan. Det moler och värker på vänstersidan. Får jag bara fråga om ngn som haft värk i bröstet baserat på ångest skulle kunna beskriva hur det känts? Mitt är så ihållande nu och tycker det blir värre när jag tar djupa andetag och rör på mig. Det får mig att tro att det rör sig om något annat. Det och att det hållt i sig hela veckan. Tack på förhand!Det är så sjukt vanligt att man får så här med musklerna när man har ångest, det är för att du spänner dig i princip hela tiden, även om du inte tänker på det. Det här medför även att det blir jobbigt att andas, eftersom dina bröstmuskler är hårda och du använder dem till att andas så blir det som fel. Hur ska jag beskriva det.. Hoppas du förstår ändå! det blir värre när man rör på sig åxå just eftersom de är spända men samtidigt så finns det inte nått annat som hjälper så bra som att få cirkulation i spända muskler. Prova ta alvedon eller ipren och så ställer du dig i duschen och värmer upp musklerna, när du stått där en stund så låter du armarna hänga rakt ner och så rullar du axlarna bakåt 10 ggr och upprepar det 3 ggr sen sätter du armarna rakt fram och drar ena handen bakåt, som att du skjuter pilbåge, samma där 10x3ggr. det mjukar upp musklerna och se till så axlarna är avslappnade och inte uppe vid öronen. Det här har jag fått av min sjukgymnast för mina problem och de hjälper! Tycker även du ska ta kontakt med sjukgymnast! Men känner du dig riktigt orolig så ska du ju så klart åka till läkaren och kolla det! Har själv suttit på akuten några gånger för att jag varit så jävla rädd..