Anyah skrev 2010-09-16 13:10:18 följande:
Visst är det kämpigt men det märks en stor skillnad nu när sönerna börjar bli större.
Yngste sonen som också har flyttat hemifrån sköter sin intravenösa kur helt på egen hand. Jag ringer på morgonen och kollar att han har vaknat i tid för att koppla droppet. Imorgon ska jag dock fixa morgondosen så att han kan sova lite längre. Han brukar inte vakna trots att jag rullar honom i ryggläge och grejar lite. typiskt tonåring!
När han har fått en intravenös antibiotikakur så brukar det rensa rent rejält och han brukar vara ren i lungorna en längre tid som tur är.
Skönt iaf att din son inte hade CF även om allergier kan vara ett tillräckligt sjå det med.
Ja, det är ju allt sånt jag tänker på när folk tycker så synd om oss med nollsexans multipla födoämesallergi. Han är ju väldigt frisk så länge han får sina mediciner och ingen (jävla idiot) börjar virvla med mjöl i det rummet han kommer in i eller skiter i att tvätta händerna innan de tar i hans mat eller kärl, ungar som leker med mjölk så det skvätter överallt, folk som låter barnen springa omkring med mat i handen, osv.
Man får uppfostra omgivningen helt enkelt!
Tösen född -88 hade mycket kraftiga infektioner från 9 månaders ålder till ca 4 år. 25 antibiotikakurer på 1 år för en ettåring, ständiga sjukhusbesök, slem i lungorna, öroninflammationer, feber på över 42 grader... Och de hittade inget fel på henne!
Jisses så många gånger jag trodde hon skulle dö: pulsen var så snabb att det inte gick att räkna och hon var helt väck! Akuten kände igen oss till slut och vi hade stående remiss.
Så du förstår att livet är ganska behagligt med "bara" allergier va?