TinaLill skrev 2010-09-14 14:08:38 följande:
Usch, lite jobbig dag idag. Jag går fortfarande och väntar på att få besked på fostervattensprovet. Varje dag som gå där de inte ringer gör att hoppet ökar. Har dock inte fått något brev i brevlådan ännu som säger att allt är OK...
Var på Östra idag, ditskickad av min BM som jag besökte igår. Mitt blodtryck var högt och hon gillade inte att jag skall iväg och jobba utomlands om några dagar. Fick träffa både barnmorskor och en supergullig läkare... Blodtrycket fortfarande högt och läkaren sjukskrev mig på halvtid. Har fått lova på heder och samvete att ta det lugnt under veckan jag är borta för jag bara måste åka.
Alternativet (är inte nåt alternativ egentligen) är att byta med den andre på mitt jobb som gör samma som jag som har ett jobb i Stockholm samtidigt. Problemet där är bara att om jag tar "mitt" uppdrag har jag med mig kollegor som jag kan lita på och luta mig mot. Kollegor som jag vet ställer upp när jag inte orkar mer. Om jag byter och åker till Stockholm istället får jag med en kollega som fullkomligt avskyr att jag gör det jag gör (och är ganska bra på det). Han gör allt han kan för att sabba, psyka och trycka ner och för tillfället klarar jag inte det. Det är mao betydligt mer psykiskt stressande att byta även om det uppdraget är 2 dagar kortare. Känner att jag blir stressad bara av att tänka tanken.
När jag kommer hem skall jag ta ut kompledigt på halvtid och bara var hemma och vila.
Hoppas ni alla därute får en bra dag och att ni slipper regnet och gråvädret som råder i Göteborgstrakten.
Hur lång tid har det gått nu? Det kan ta några veckor ibland...Sen kan det vara som för vår del att snabbanalysen inte funkar utan man måste studera celldelningen i odling. Så hur snabbt eller hur lång tid det tar säger ingenting om resultatet.
Tufft att vänta - jag vet
.
Göteborg? Ska vi ha barnvagnsrace sedan?
Skönt att Spec-MVC finns. Jag äääälskar läkarna där, de är så erfarna och skickliga och inte minst mänskliga och medkännande!
Jag förstår att arbetssituationen är svår... hur du än vänder dig så har du röva bak!
Hoppas dock det löser sig till det bästa - och att blodtrycket går ner till normala nivåer igen. Hur länge ska du vara borta? Hur ska du kolla bl-trycket medan du är på resan? Du får
inte slarva med det! 'hytter med fingret'