bojji07 skrev 2010-09-16 22:40:06 följande:
Ja rosenrot har jag hemma så det kan jag börja med på en gång...har hört att om vi sexar varannan dag från dag 10 till dag 20 så ska vi ha ringat in äl om den är oregelbunden...jag har äl tester med och de kommer jag använda
Usch, jag vill verkligen inte förstöra ditt goda humör, men jag bara måste be dig vara beredd på att det kanske inte finns någon som helst rytm i menscykeln just nu.
Dag 10-20 gäller bara om det finns någon sorts rytm i det hela, om man vet att det är tex 24-34 dagar emellan. Men om det ska vara 43 dagar emellan och du mensar 10 dagar efter ägglossning då ska satsen vara på plats på dag 34!
Hänger du med?
Ägglossningsstickor visar bara att ägglossning är på G, men det visar inte att det verkligen har hänt.
Som att visa blinkers med bilen men inte svänga av förrän kanske 3:e eller 4:e avfarten!
Ha koll på
fertila slemmet: så länge det är snigelspår så är det jobba varannan dag som gäller (el 3ggr/vecka). Inte förrän det fertila slemmet tunnas ut är det en indikation på att ägglossning har skett.
Men det absolut bästa är att
tempa! Det kan inte slå fel, om det inte är nån infektion som tränger sig emellan förstås.
Eller skit i alla stickor och tempen o snigelspår och pippa från mensslut till mensstart.
Klistrar in Dr Åsas tips från programmet i veckan:
Doktor Åsas 5 bästa bli gravid tips
Ägglossning - Stirra er inte blinda på ägglossningsstickorna. När de väl ger utslag kan det vara sent för att hinna befrukta ägget i äggledaren, man måste även ha sex innan de ger utslag.
Glidmedel - Tänk på att inte använda glidmedel som kan vara spermiedödande, det finns speciellt glidmedel som inte är det.
Testiklar- Se till att du som kille håller koll på testiklarna: ingen värme i form av varma bad, bastu, tajta brallor eller bilsätesvärmare - det skadar spermierna.
Rökning - Sluta röka! Rökning hos endera part försämrar chanserna för graviditet.
Lustfyllt sex - Sluta "göra barn" - ha sex. Frekvent och lustfyllt sex ökar chanserna att bli gravid.
www.minbebis.com/doktor-%C3%A5sa-graviditeten