Hej tjejjer!
Åkte till stugan igår - skönt!
Nu är maken och grannen på taket och bankar för glatta livet - de försöker hinna så mycket som möjligt på taket mellan skurarna.
Igårkväll när jag var på utedasset så var himlen fullständigt fantastisk! Hela vintergatan glimmade och månen kikade fram från molnet och plötsligt lyste hela himlen upp i silver!
Nu är det bara en vecka kvar till extrastämman då jag helt avgår ur styrelsen. Guuuuv så skönt! Efter det behöver jag bara lotsa in den nya styrelsen i arbetet vilket inte borde ta mer än några veckor.
23+0 veckor igår, alltså i 24:e veckan nu Jisses... snart lillebror stor chans att klara sig utanför magen. Det börjar bli verkligt! Om jag har räknat rätt? Ska kolla med barnmorskan imorrn
Blödningar under graviditet:
hag7 skrev 2010-08-29 08:11:22 följande:
Tac!k tjejer !Nu har det börja komma ljusare blod så vi får nog ställa in oss på MF/MA både mannen o känner oss helt knäckta vi trodde verkligen på det här nu.
Han frågade tom om vi skulle försöka göra IVF igen men det får vi ju inte göra i Sverige så vi får se o ta en dag i taget.Just nu känns allt bara så himla jobbigt.........
ÅK IN! Fråga inte om ni är välkomna, utan bara säg att du haft bruna flytningar och nu blöder. Punkt. De kan inte neka er. Från hela mitt hjärta: lycka till!
Är det "bara" varit lite flytningar så kan man/bör man avvakta lite.
gemigsinnesro,
Blödning i v 22 och framåt: ÅK IN! Är det nåt på G så kan de förhoppningsvis stoppa det.
Fast jag tror faktiskt inte det är nån fara om det inte är störtblödning eller förlossningssmärtor samtidigt. Men alltid bättre att kolla så sent i graviditeten.
Btw så stämmer inte våra veckor: Jag har BF 27 dec, du den 25 dec. Vi borde ligga i samma vecka???
mamma3e,
kul att läsa om din vardag - man känner ju igen sig! Hahah, bra att maken fick vara hemma och känna på hur det är att vara "ledig"
Och det där med att anklaga ungarna men inte komma ihåg sina egna fel och misstag. Blääääuhh! Håller tummarna för er och bebisverkstan.
Nu måste jag bädda o diska och sen är det lunch. Det är ju lite bökigare i stugan än hemma - men det är väl meningen det? Att man gör allt långsamt (hämta vatten och värma osv...) och hinner VARA lite under tiden istället för att hela tiden vara nån annanstans i tankarna? (mindfulness)
Må väl och ta hand om er.