• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Primrose skrev 2010-08-10 09:32:59 följande:
    Jag återkommer kanske om vi gör nya försök. Nu ska jag invänta missfallet.

Lycka till alla!{#emotions_dlg.flower}
    Primrose skrev 2010-08-10 10:13:18 följande:
    Det är en ofostrig graviditet och det leder till missfall, så enkelt är det, tyvärr. Jag gjorde ju ett nytt VUL i går. Om inget kommer ut får man remiss till sjukhus, men det hoppas jag slippa. Nu orkar jag inte prata mer om det, jag hoppas att ni förstår och så kanske vi ses längre fram.
    Alla goa kramar och tankar går till dig dag.
    Du är ♥-ligt välkommen hit för att söka förståelse hos alla kloka kvinnor i tråden som gått igenom samma sak som du nu går igenom.
    Sköt om dig!
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • Mamsie
    Lemoni skrev 2010-08-10 14:56:51 följande:
    Undrar om det finns ngn som kan ge mig råd?
    Är i vecka 32 nu och bebisen har varit ganska livlig ända sedan jag kände den sparka första gången.
    Igår var inget undantag. Men idag är det inte alls samma aktivitet som det "brukar".
    Har försökt med kall dricka, äta sött och låta mobilen ringa i närheten.
    Det kommer småsparkar, men inte alls som jag är van.
    Har sökt MVC, men de har ännu inte ringt tillbaka mig.
    Vad skall jag göra? Känner mig väldigt olugn nu.
    Ser att du fick svar i tråden och var till förlossningen och kollade upp.
    Bra!

För är det nåt jag lärt mig så är det att åka in och kolla vid misstanke/oro!
    Här ska vi till spec-förlossningen mellan ultraljudet och v33-34. Efter v 34 ska vi till normalförlossningen.

Jag var hos BM idag, hon är vik för min ordinarie. Hon såg att jag är Aurora-patient men hittade ingen remiss. Jag förklarade att vi inte bestämt oss än, men att jag troligtvis kommer att bli nervös runt v 28 om fosterrörelserna avtar (pga mitt första barns död). Plus att min tredje förlossning var ett helvete pga en räpa till barnmorska.
    Då gav hon mig sitt direktnummer och bad mig ringa med en gång om jag är fundersam, så ringer hon upp vid tillfälle. Och om jag inte får kontakt med henne så skulle jag åka in till spec-förlossningen.
    Snacka om att känna sig trygg va?  
    Jag bara ÄLSKAR Spec-MVC ♥

Btw så har jag bloggat om dagens besök hos BM och om Lisebergsbesöket som var en överraskning till nollsexan   bit.ly/medbarn

Gonatt tjejjer! Må gudinnorna skänka er en natts god sömn Hjärta
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp ♂ i magen! bit.ly/medbarn ~
  • Mamsie
    mariatösen skrev 2010-08-10 20:22:24 följande:
    Ursäkta mitt pms-humör! Vet över huvud taget inte om jag ska vara i denna tråden eller inte, för här är ju alla som kämpar för att bli gravida och det har jag ju i o f s också gjort hela mitt liv med... tills jag accepterade för nåt år sedan när jag skiljde mig att nu blir det verkligen inga fler. Jag har fått mina två mirakel. Jag är för gammal och singel nu. Och jag var nöjd i det beslutet.

Men med ny man så blev jag på tjocken nu! Men jag känner så ledsamhet inom mig, för jag har längtat så länge efter ett tredje barn och all denna längtan väller upp nu och så tycker jag ju egentligen att jag är för gammal och vet inte om jag orkar ha en tonåring när jag nästan blir pensionär. Jag vill kunna vara lite fri nu, när de andra två barnen äntligen är stora. Och nya mannen vill absolut inte ha detta barn och vi förstår inte varann när vi pratar om detta. För även om det lutar åt abort, så vet jag att det är ett litet liv där i, som jag längtat efter förut,,, Gråter
    Tro f-n det att du är i obalans!
    Gravidhormonerna lever lopppan med dig just nu och dessutom har du världens dilemma att ta itu med.
    Jag tror inte en enda i den här tråden hade varit lugn o fin i din sits!?

Men i vilken annan tråd tror du att du hade fått samma förståelse och stöd som i den här? Kom hit och tanka och hämta styrka - oavsett vad anledningen är till att du är gravid, och oavsett om du går tiden ut eller inte.
    Kram!
  • Mamsie

Hej tjejjer!

Har varit hos svärisarna i 2 dar, kom "hem" till stugan igårkväll.
    Ser att Mariatösens UL inte var så lyftande... hoppas det är för tidigt för att se hjärtat picka bara...

Dynah, man får gå max 2 dygn efter vattenavgång va? har jag för mig.... Så snart blir det beeebisssss för er
    Jobbigt med magsjukan bara. Fy och usch!

Nymåne, jag har inboxat dig!

Tesked, ladda ladda, vila lite... Om en vecka har du 4 skitungar att ha koll på!

Jag slutade med Niferex, och magen blev mycket bättre! Jag mådde konstant illa och hade ränneskita av Niferexen. Nu kör jag med Blutsaft istället. 209kr för en flaska som håller i 4 veckor... men jag mår mycket bättre nu! Ok, lite illamående ligger o lurar om jag slarvar med maten, men det är ju sånt jag kan påverka så

Igår kände fyraåringen på utsidan när lillebror sparkade. Lycka!

Ha en l☼vely l☼rdag!

• Mamsie
    Galileo skrev 2010-08-11 14:02:14 följande:
    Hej på er! Har varit med i tråden för ett bra tag sedan (år) men följt med av och till vid sidan om hela tiden. Tänkte bli lite mer aktiv nu när vi planerar syskon till guldklimpen som kom -07. Själv fyller jag snart 39 så jag tillhör minstingarna här om jag inte förstått det fel. Skriver in mig på listan.

Galileo 38 år, 1 barn, mens 10/8, ÄL ca 26/8 BIM ca 9/9 försök 2. 
    Hej och välkommen tillbaka! Gott att du trivs hos oss
    Vi ligger tydligen på en spännvidd på 10 år i tråden. Kul!
  • Mamsie
    Charlotta66 skrev 2010-08-12 08:52:33 följande:
    Hej tjejer,

Kikar bara in för att hälsa till er alla. Många nya och många små bebisar ser jag. Grattis till er som fått plus och extra grattis till Mamsie, så himla skoj, kramar!

Jag (vi) mår väldans bra, min lilla är beräknad 17/10, det blir en flicka :) Sommaren har vart toppen och livet känns härligt. Tjock, svullenn och otymplig e jag och sover dåligt men glad :)

Stora kramar till er alla <3
    Nämen, titta - en gammal bekanting till
    Så hon leker "valross" nu för tiden...? Himla kul!
  • Mamsie
    Inanna Li skrev 2010-08-11 19:16:23 följande:
    Nymåne - välkommen hit igen! Ett par veckor sen vi pratades vid.
    Jag ska operera bort min polyp på Carlanderska sjukhuset den 20 augusti. Sen får min första lilla tinade blastis allt se till att fästa i september. Om jag har hunnit läka ihop i livmodern till dess Drömmer!
    Spännande!
    Håller alla tummar och tår - lånar ungarnas också
  • Mamsie
    Happiness skrev 2010-08-13 20:18:30 följande:
    Kramar till Dynah och mariatösen!

Nymåne-Låter som du haft ett intressant samtal hoppas det bär frukt.
    Tesked: Jag trodde att den lille hade kommit nu

Vi har precis kommit hem från Legoland. Blev positivt överraskad. REk. varmt! Mår pyton hela tiden spyan sitter i svaljet hela tiden och det är tufft.....menmen ska icke klaga. Ledsen över att vi fick skjuta på bröllopet, men det är/var helt omöjligt. Vi gör det längre fram. Kram lovely ladies.
    Skulle ni ha gift er på den här resan? Aj som fan... 
    Nåja, det går fler tåg. Om inte annat så går det "tåg" till rådhuset i GBG på lördagar (tror jag det är?) eller så kan man ha en vigselförrättare där man vill ha det - en klippa vid havet eller på farsans altan tex
    Jag har gift mig i rådhuset en gång, ute på en hyrd festplats vid en sjö andra gången,  och nu sist i en festlokal med utsikt över Älven.
  • Mamsie
    Teskedsmamman skrev 2010-08-14 12:39:30 följande:
    Tips: kompisens mage rasade totalt av niferex och hon fick nåt som heter Femix brustabletter istället och hon fick ordning på sitt järnvärde på någon vecka....
    Femix? Googlar... Hmm... svårt att hitta. Jag testar senare.
    TACK FÖR TIPSET!
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5