Primrose, jobbigt med åska och strömlöst. Men ni fick några dagar bland "ogräset" i alla fall
Hoppas ryggvärken "bara är ryggvärk". Vilket kan vara jävligt nog men när man är på tjocken så välkomnar man alla krämpor och besvär så länge de är ofarliga för lilla knyttet
Igår slappade jag hela dan och maken hämtade pizzor till oss. Härligt! Nollsexan ville ha müsli
Jag som var beredd på att laga precis vad han vill ha!
Nu känns det bättre idag. Jag behövde en pausdag helt klart! Stackars maken har sett mig krascha några gånger så han undviker det nog om han kan
Amoremio, än finns det hopp
Jag förstår fortfarande inte hur jag blivit med barn med 4,9 i AMH! Det måste ha varit Rosenroten och snålandet med koffein som gjorde det. Och sex
Pippfrekvensen:
Det är ingen idé att vänta på att äl-stickan säger GO! Då kan det vara för sent. Simmarna ska ligga färdig och lura på ägget när de släpper.
Dessutom kan spermierna vara för gamla (mer än 2-3 dagar) och gör ingen större nytta i alla fall - om det inte är dopade små ettriga förstås...
Så regelbunden sex (3 ggr/vecka) från mensslut till mensstart är det enda säkra sättet att pricka in det. Eller om man känner sin kropp
mycket väl så kan man kanske lata sig fram till dag 9-10 eller så...
Kort cykel är ingen garanti för at man har äl tidigt. Man kan ha äl sent, kort lutealfas och kort cykel som jag hade! Med äl på dag 16-18 kan det vara taskigt läge att lägga av dag 15 om man har otur. Enda sättet att veta med säkerhet att ägget har släppt är att tempen går upp! (eller blodprov)
Att pricka in vid ett tillfälle händer vem som helst - fråga tonårstjejjerna som en gång släppt till utan skydd och sedan står där som fågelholkar och undrar hur de blivit gravida.
... eeeeh, du har haft sex kanske?
Det är inte
antalet satser som bygger ett barn!
Men ju äldre vi blir, mindre fruktsamma är vi och desto fler tillfällen måste ges de små äggen och spermierna.
PIPPA PÅ! Man vänjer sig. HAN vänjer sig