Mamsie skrev 2010-10-23 13:13:45 följande:
mariatösen - tack snälla söta du ♥ Såg du länken? Lovely hus, eller hur?
Schäfer & Tjatte,
Trädgårdshelvetet ser jag fram emot - både jag o maken gillar sånt, och vår fyraåring klår många vuxna på fingrarna med trädgårdskunskap
. Hoppas hoppas det är mycket vårlökar i trädgården
. Annars får jag sätta annueller och sedan sätta vårlökar.
Skönt att slippa jobbet med flytt nu - jag blir ju bara otympligare och orörligare för varje vecka. Foglossning och ishias, sammandragningar och en sannolik bristning i ligamentet i högra ljumsken som gör SKITONT så fort lillebror slår kullerbyttor.
Efter förlossningen kan mormor vagga kolikungen mellan amningarna medan jag o maken packar och grejar. Flyttstädningen lejer vi bort eftersom vi har en allergistädning att göra i huset: pedantskura köket och överallt där man är och tafsar med matkladd såsom lampkontakter etc.
Mycket blått... Det blir nog att måla om köket med tiden, men vi lägger krutet på nedre dusch i första hand. Sen är det vitvaror och kök på tur.
Billigt och bra
.
Tjatte, ungefär så upplevde jag också fostervattensprovet.
Vilket kön är det tror ni? Himla kul att gissa.
Jag var nästan tvärsäker på en tjej (pga min varannan-damernas-trend som hållt med 4 ungar), men ojojOJ så fel jag hade
evanor, det låter som att du ska behålla din karl
Vi tror absolut på en tjej, kan inte tänka oss att vi kan prestera andra kön. Sen vet vi ju också att pippet som ledde till plusset skedde på dag 9, vilket ju också talar för ett flickebarn.