Hallå i tråden! Jag har hållt mig borta över julhelgerna, haft fullt upp med att äta julmat . Men jag har läst igenom tråden och reflekterat över era tankar kring graviditet på "äldre dagar". Jag måste säga att jag är hjärtinnerligt trött på den ständiga debatten som härjar här på FL, med en massa ungdomar som tror att de kan och vet allt, och därmed har rätt att döma vem som har "rätt" att planera barn. Lyd ditt eget hjärta! Skriker kroppen och hjärtat efter fler barn och mannen tycker likadant, ja då finns det inga hinder. Förstår inte varför det ska skapas 100 trådar i samma ämne! De har fel och det kommer de inse när de själva börja närma sig 40. De kommer också inse att man är inte särskilt gammal vid varken 40 eller 60. På ungdomarna låter det som att man är färdig för graven vid 60, och det är ju faktiskt inte sant för de allra, allra flesta. Äh, jag har lust att tonårsobstinat skrika "sköt dig själv och skit i andra" i alla dessa trådar. Men som den mogna kvinna jag är väljer jag helt enkelt att inte läsa dem.
Nichmamma: det är så härligt att läsa dina tankar om graviditeten. Det är ju superkul att du blev gravid så fort igen. Strunt samma vad andra, inkl din mamma, tycker.
Primrose: grattis i efterskott.
Huldaskarin: välkommen till tråden!
Mariatösen: ang kvinnans orgasm och dess påverkan på simmarna. Någon biolog är jag inte, men med tanke på att spermierna lever i upp till 3 dagar efter utlösning (till och med 5 dgr enl vissa källor) så kan det ju inte spela någon roll om kvinnan får orgasm i samband med samlaget eller senare. Enligt min logik i alla fall :-O.
Schäfer: jag har själv inte haft hjärtklappning under graviditet och vet heller inte om det är vanligt, men jag tycker att du ska söka till din BM eller vårdcentra. En enstaka attack av hjärtklappning är ok, men inte när du haft det i flera dagar.