-
Hmm. Först tänkte jag att det där låter ju väldigt jobbigt, men det kanske det inte är. Bara lite mer disk, men den får hon ställa ner i diskmaskinen själv. Kan vara värt ett försök.Modesty Blaise skrev 2010-02-06 11:38:54 följande:Hoppar in och berättar hur min väninna gör med sin matskeptiker. Gör hon köttfärssås så tar hon av den rena stekta köttfärsen innan hon smaksätter och färdigställer den för övrig familj. Han får stekt köttfärs när de andra får köttfärssås. Så gör hon med alla andra maträtter också. Alla livsmedel, ingredienser, serveras helt rena och i större bitar (lite som man gör till ett mindre barn), vid alla måltider uppmuntras han att själv prova att föra samma ingredienserna. Han har små skålar (köpta på IKEA) bredvid tallriken i vilka det ligger exempelvis grantängsås till potatisgratängen medan det på hans tallrik bara finns potatis. Han får också bordskryddor i liten mängd serverad på samma sätt, han kan om och när han vill doppa en liten bit potatis i pyttelite salt eller potatiskrydda. Färska örter får han smaka på på samma sätt. Osten ligger bredvid smörgåsen och så vidare. Han har blivit väldigt duktig och det blir hela tiden fler och fler maträtter som han vill äta som de är tänkta att ätas, så att säga. Hon lagar aldrig speciell mat till honom, han får samma som alla andra - han får bara maten i ett tidigare stadie.
-
Just det, tänkte inte på det. Idag har jag för övrigt en mammatunika på mig!Charlotta66 skrev 2010-02-06 16:22:43 följande:Tjatte, testa? Tester är helt överflödiga i ditt solklara fall! Du kan lika gärna spara pengarna till en liten body el nått ist
-
Har inget råd att ge dig, vill bara ge dig en kram och allt stöd i världen.glimman2012 skrev 2010-02-07 08:58:18 följande:Det börjar närma sig...fortfarande inget datum satt för begravning och när jag var hos BM så var hon lite svävande. Vill verkligen inte vara på BB och min älskling är själv på sin sons begravning. Men vi får väl göra allt för att få igång det i tid , Musen blir väl alldeles urlakad......Vilka veckor ansåg era BM att det var ok att pyrerna kom??
-
Nähäpp, här sitter jag och surar. Arg som ett bi är jag och ena bröstet börjar kännas ömt. Har fått en av Mamsies berömda hårbottensfinnar också, plus en på hakan. Får nog mens 1 v från idag .
Skickade ut alla ungar i snön, mitt dåliga humör började gå ut över dem. Ska bli lite skönt att bli av med brorsbarnen om ett par timmar. Om nu deras föräldrar kommer och hämtar dem . De verkar inte ha saknat sina barn iaf - de har inte ringt en enda gång, inte ens för att säga god att igår. Är inte det lite... annorlunda? Jag brukar ringa mina barn en gång på dagen och en gång på kvällen när de är borta. Är jag en hönsmamma?
-
Välkommen till vår galna tråda för kvinnor RUNT 40 som vill bli/är gravida. Vissa av oss är än så länge 40- . I BIM-listan skrivs beräknat ägglossningsdatum in, svårt att veta LH-stegring i förväg liksom, men det går ju alltid att uppdatera om man nu skulle testa med stickor.nymåne skrev 2010-02-09 06:01:02 följande:Är det någon som har skapat en ny BIM-lista för kvinnor 40 + som jag har hängt på ett tag? Tråden är numera avstängd. Eller kanske man ska hoppa in här istället? Har flera bekanta från BIM-tråden här, bl.a. Hemulan. Jag är en 44-årig kvinna som började med barnalstrandet sent i livet (har fått två döttrar efter 40). Nu längtar jag efter en trea. Bara en liten fråga: Under listan "Hoppas på plus" anger ni tid för ägglossning (ÄL). Men ni menar väl LH-stegring? Ägglossningen kan man ju inte veta exakt när den sker (mer än att den - om allt går väl och inget hakar upp sig - sker inom 48 timmar efter LH-stegring om denna är exakt mätt och man är framme med stickan flera, flera gånger per dygn).
Jag symtomletar: är galet trött! Kan det vara så...? Vet inte exakt när jag bimmar pga Pergo denna cykel. Får nog börja testa imorgon tror jag och tar stickorna slut hemma kanske jag råkar snubbla över ett öppet test på jobbet exakt samtidigt som jag råkar kissa på mig. Konstigare saker har väl hänt? -
Stressar in och berättar att jag inte plussade när jag testade igår kväll på BIM -3-5. Konstigt? Nä, inte mycket. Men jag tror inte rikigt att det har tagit sig. Känner ingen trötthet idag (mitt vanligaste symtom) och jag har allvarlig övervägt att söka nya jobb - ett ganska bombsäkert PMS-symtom för moi. På plussidan noterar jag förvånsvärta oömma tits - det är bra.
-
Nu är det idiotreklam på tv. "Have a happy period - Always". Hell no! Ska jag ha min period tänker jag inte vara happy.
-
Den hade jag inte hört talas om tidigare. Låter intressant!Mamsie skrev 2010-02-11 10:46:08 följande:BAH! Happy period my ass... har de läst "Egalias döttrar" eller? sv.wikipedia.org/wiki/Egalias_d%C3%B6ttrar
-
Nicholas Mamma, hör av dig! Vi blir oroliga här.
Mamsie, jag tycker absolut att du ska höra av dig till allergimottagningen.
Synd på mensen, Wec . Nu står hoppet till Hemulan och Charlotta, själv har jag inget hopp om ett plus. BIM +1 enl sista mens och BIM -1-2 enl ÄL, men minus på stickan och ett migränanfall from hell talar sitt tydliga språk. Tanten kommer.
Välkommen Lilla Hjärtat.
-
Eriam - bebben kommer när den vill , men visst är det drygt att gå över tiden. Han/hon kanske inväntar Alla hjärtans dag?
Hemulan - hur går det? Blooood eller? Såg att du testade neg igår, precis som jag . Vi kan väl låtsas att vi är låghormonare ett tag til...
Charlotta - låter positivt! Fortsätt du leka gravid ett tag till.
Milky - härligt med en ordningsman i klassen!