Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

nymåne skrev 2010-09-10 16:40:09 följande:
    Happiness,

Min sammanräknade KUB-prognos var 1:17 för Downs syndrom. Om man bara såg till blodprovet så visade det en risk för Downs på 1:4 (!!!). ”Det här ser inte bra ut”, sa sköterskan och gav mig blixtsnabbt en tid för Fvp med korttidsanalys - så att vi skulle kunna göra abort så snabbt som möjligt (om vi nu ville det).

Och vad klämde jag då ut en regnig eftermiddag i juli? Jo, en kärnfrisk tjej, söt som honung.
    Fantastiskt! Vad härligt att det kan bli rätt åt fel håll så att säga . Ja då kanske man inte ska stirra sig så blind på "dåliga" siffror. Fick du någon förklaring på vad som hade dragit ner siffran? Jag kommer inte ihåg hur stor procent varje enskild del utgör, men jag har för mig att blodet är väldigt viktigt.

Mådde du illa under den graviditeten? Antar att hCG var lågt....det var det för mig nämligen när jag fick dåliga siffror. 1:7. Var det nackspalten som var bred? Där måste man ju räkna in den mänsliga faktorn också. Den ena mäter si den andre så.....Näsbenet fick jag inte alls med i denna omgång.
  • Happiness
    Mamsie: Jag ska träffa en Aurora BM på Östra om några veckor. Margareta hört att hon ska vara väldigt bra. Vi ska också diskutera igångsättning osv. Är inne på samma linje som du. Allt är välkommet utan kejsarsnitt. Har jag en gång kyckats klämma fram en klump på 4600 så borde jag klara allt lättare än det.

Jag kommer fråga om råd och tjata som en galning om dettta i tråden sen, men jag är inte rikigt där ännu. Kan inte heller så mycket om saken.

Vissa krav måste jag ändå ställa. Vill de inte göra tillväxtultraljud eller på annat sätt komma fram tillvikt. Ej heller diskutera igångsättning helst 2 veckor innan BF (beroende av storlek på barn) ja då ser jag ingen annan utvg än kejsarsnitt Men förhoppningsvis resonerar de så att de vill tillmötes gå mamman och i mesta mån undvika kejsarsnitt.
     Vi kan väl prata mer om detta? Jag kommer säkert inboxa också.
  • Happiness
    Skruttefia skrev 2010-09-12 06:54:01 följande:
    OJ, här händer det saker!

Varmt varmt grattis Anetha till lille Jim Baby Så skönt att höra att allt verkar bra fastän han kom ut med raketfart tre månader för tidigt Solig

Önska & Tesked - supersöta små godingar BabyBaby

Kan lämna kort rapport från min IVF - hade äggplock i fredags och det blev hela nio (!) ägg, Undrar var de kom från, eftersom jag vid första VUL hade enbart tre äggblåsor att räkna med och var farligt nära att få avbryta försöket
    Imorgon, måndag, är det (förhoppningsvis) dags för återföring av embryon. Förmodligen får jag två tillbaks pga min ålder och förutsatt att det finns några livsdugliga embryon. Jag får ingen förhandsrapport utan ska vara på plats vid 13 - om det mot formodan inte blir av så får jag ett telefonsamtal någon gång vid 10-11.
    Tänker på dig imorgon. Hur många embryon vill du sätta in? Ska de långtidsodla något? Hoppas nu att så många som möjligt blir befruktade och att du får ett stort gäng till frysen. Detta låter jätte bra och stort grattis till lyckat ÄP. Glöm inte att ta kort på embryot på måndag innan de sätter in det. KRAM!
  • Happiness
    ChippiChoppi: Hur går det? Spänd på att höra från dig....nio ägg alltså fantastiskt.
  • Happiness

Är på ett jäkla humör så håll i hatten flickor. Har inget minne att jag fick ett sånt jäkla temprament sist jag var gravid. Usch men mycket jobbigt händer i livet just nu också......pojkens fröknr ser mellan fingrarna att en pojke daskr mi son i ansiktet,sparkar osv. Hände idag med och jag är så urbota trött på detta.

Funderar på att kontakta rektorn...men jag vet inte. Känns lite som man är en tjallare. Men min son har flaggat för detta många gånger. varför gör de inget liksom. Känner mig ledsen och frustrerad.

Sen har det varit maxjobbigt med hans pappa. han föder honom med chips osv trots tillsägningar från skolsköterska. Han är hos honom varje helg. Han tar honom inte på några aktiviteter. Jag har kollat upp och det finns handboll och inne´bandy där på helgerna. Vi bor inte i samma satd. I vår stad finns endast aktiviteter på helgerna. Pappan kontaktar aldrig mig. Han kontaktar inte skolan. Han bryr sig inte alls om sonen känner jag. Så nu har jag bestämt att varannan vecka. Är ledsen för min sons skull att han inte får träffa sin pappa så ofta. Men hur ska man göra liksom?

Han har aldrig varit angelägen om att träffa sonen ska sägas. Jag är jätte ledsen och frustrerad. Försökt med allt familjerätt osv under 6 års tid. Men han vägrar samarbeta eller komma. Ska kontakta en barnpsykolog imorogon för att höra att jag inte gör något som är värre för sonen.

En sak är sann skaffa aldrig barn med fel man!

* trött och ledsen just nu...eksemet har kommit tillbaka *

• Happiness
    Mamsie skrev 2010-09-13 10:31:04 följande:
    Vad är det som oroar dig kring förlossning? 

Igångsättning är inte alltid "the shit" eftersom det innebär att man tvingar igång en kropp som egentligen inte är redo. Värkstimulerande dropp kan vara jobbiga, man kan få dubbelvärkar som tar musten ur en. 
    Barnet blir ganska ofta påverkat av de starka värkarna och reagera med stress eller syrebrist. 
    Så OM det finns andra vägar, tex genom tidig smärtlindring eller täta kontroller för att ge trygghet så är det att föredra för barnets skull. 
    Vet inte om det är rätt tid att ta detta nu ...men vi kör. Värre kan det inte bli. Skit-kvoten är fylld till bredden just nu.
    Ja ska vi se då. Värkstimulerande fick jag förra förlossningen där de även tog hinnorna. Men jag fick inte EDA då utan de tog hinnorn kl.12 utan EDA sen fick jag värkstimulerande dropp. EDA: lades alldeles för sent. Jag hade värkstormar konstant. Sonen föddes elva på kvällen med mycket bra apgar-siffror. Han hade elektroder på huvudet. Det var lite panikartat i slutet. 3 barnmorskor slet. . En hängde på min mage med full kraft, en drog i barnet och en var tvungen att trycka ifrån mina ben.  Full pott på alla utom en! Så sonen klarade sig fint!

Sonen var stor det bidrar ju till en hel del. Ser att mitt tidigare inlägg är lite oklart. Om barnet är stort vill jag alltså bli igångsatt. Annars inte. Sen precis somdu så måste jag få en mer smärtkontrollerad förlossning. De kan inte på några vilkor ta hinnorna utan först lagt EDA. De här sakerna måste jag få löften på, nedskrivit. Om barnet är stort då vill jag ha igångsättning. Sen vill jag inte gå över tiden då måste de också starta.

Gick 5 dagar över tiden med sonen. Så om barnet är normalstort vill jag ha löfte om EDA så fort det går. Sen ev hinnsprängning. Sen värkstimulerande. Men sån förlossning som jag hade tidigare vill jag aldrig vara med om igen då gör jag hellre kejsarsnitt.

Har du tänkt något mer på hur du ska göra/vill göra/kommer att göra/? Antar att vi inte har samma BM.
  • Happiness
    Skruttefia skrev 2010-09-13 16:14:11 följande:

Underbart att höra! Hoppas på samma tur Solig

Nu ruvar jag på två finfina (pre-)embryon. 3dagars och 8-celliga om jag kommer ihåg rätt. Av nio ägg var ett omoget, 4 befruktades "fint" men de två andra var tyvärr inte fryskvvalitet el lönt att odla vidare. Så. lite sämre utdelning än för 2 år sedan men med facit i hand kan man ändå säga att jag komprimerar 9 månaders bebisverkstadsförsök

Grattis till LYCKAT ET.. Håller tummarna och max-ruva nu.
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5