• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • southernbelle

Bea, jag har sagt det förut och jag säger det igen...stor eloge (stavas det så)till dig som tar hand om tre blöjbarn och behåller förståndet

• Rhino

Ahöst:
    Tyvärr var Luke uppe inatt och yrande omkring (med feber). Helt loopy var han och det verkade nästan som om han gick i sömnen. "Jag vill ha den" sa han och pekade på pappas getskägg. "Var är gubben?" ville han också veta. Och det verkade som om han faktiskt såg något, för jag frågade "vem och var" och Luke svarade att han suttit bredvid honom, osv. Skitmysko.
    Men han har i alla fall inte spytt något mer...

Trist med januari-funk. Du får måla om eller något hemma... Något nytt och refreshing!

Sweden:
    Ja, nu verkar det inte som om det handlar om "otur" längre. Jag tycker ni ska ta ett till läkaren och be honom kolla upp det. Någon parasit? Jag har ingen aning om vad det kan tänkas vara, men inte sjutton kan en familj vara magsjuk så mycket som ni endast för att de "åker på allt som går".

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • RQL
    Wagram skrev 2010-01-17 17:55:24 följande:
    Hoppsan, svarade RQL i andra traden, och sag att du redan svarat pa det har. Det enda jag kan rada dig ar att vara valdigt, valdigt forsiktig med det du gor, for forsakringsbolagen har ar en enda djungel och blir det fel kan inte all positive thinking i varlden hjalpa. Du maste vara 100% saker pa det dar med att preexisting conditions tacks, ring garna och dubbelkolla sa att det inte finns undantag du missat. Det allra basta tror jag trots allt ar om du kan hitta en forakring med overkomligt pris som tacker fran fodseln. Sweden: Har ni varit och kollat hos en lakare? Det kan ju vara samma sak som kommer tillbaka gang pa gang om ni aldrig hinner bli helt friska, typ Salmonella. Det later som ett konstigt sammantraffande att ni skulle bli sjuka sa manga ganger i rad av  vanliga magsjukevirus.
    Tack Kitty. Ja, det ar verkligen en djungel bland alla regler och fotnoter i forsakringsvalrden. Fy fan sager jag bara! (ursakta spraket!). Jag ska fodda om 32 dagar och har verkligen inte lust, ork eller motivation for att halla pa med det har.{#lang_emotions_throwup}

Det enda jag har lyckats komma fram till ar vi inte har rad med nagon av de vanliga forsakringsbolagen. Sa vi hoppas (och nastan raknar med) att Child Health Plus blir losningen for oss. Den ar ju pa nagot satt via NYS Social Services, sa de kan ju inte neka en helt...darimot ar fragan hur dyrt det blir. Det baseras pa ju pa hushallets inkomst osv. och aven om jag neligt deras tabeller tjanar for mycket sa ska det finnas nagot alternativ eftresom det ar statligt. Men man kan inte soka forran bebisen ar fodd. Man kan inte ens foranmala eller nagot och det kunde inte ge mig en 'estimate' pa vad det skulle kunna kosta mig.
    Sa det ar bara vanta som galler....
  • RQL
    AHöst skrev 2010-01-17 14:21:31 följande:
    Sa deprimerande. Kommer tillbaka sa ar det ingen som skrivit. Det ar val ett tecken om nagot pa att jag inte sovit tillrackligt. Henry vaknade sa klart. Han ar pa en valling kick anda sedan vi slutade nattamma och han vill ha en flaska mitt i natten ocksa. Det var ju substitutet och jag tankte val att det skulle bli sa har. Nu far vi val se om vi kan vanda det ocksa. Men han har precis fatt mitt daliga sovande. Till och med tiden pa natten han vaknar! Jag ar i en sadan Januari funk. Behover verkligen bryta det med pa nagot satt.  Det blir ingen Sverige resa planerad annu. Maken tror inte att hans jobb kommer att finnas kvar nar de slutar i April. Hur det ska ga vet jag inte. Som tur ar sa far jag en loneforhojning just da tror jag. Att jag sedan ar uttrakad pa mitt jobb ar en annan femma. Har ju jobb i alla fall. Folk runt oss forlorar sina jobb till hoger och vanster. Ok, nu ska jag sluta gnalla. Lite kaffe och en yoga klass sa kanske livet ser annorlunda ut!
    Jag tror jag har akt pa lite av ditt somnproblem!! vaknar mitt i natten av att bebisen i magen sparkar och har sig for fullt. Jag blir klarvaken och sa tar det flera timmar att soman om...och sa precis nar det ar som skonast sa ringer vackarklockan. Man masar sig upp och tar sig till jobbet dar stamningen just nu ar ratt sa blaaaaaaaaaa (i och for sig befogat). Men man ska ju vara glad att man har jobb kvar om 2 veckor da nastan alla mina nuvarande kollegor inte kommer att ha det.

Tur att man har bebis att se fram emot...det ar verkligen det som kanns meningsfullt just nu. Hade nog deppat ihop totalt nu annars.
  • hewa

Blä, har jobbat hela helgen och ibland undrar man ju hur puckade folk kan vara egentligen.

En kvinna i lördags ville ha en ny flaska hostmedicin, gratis, för den hon hämtade ut för tre veckor sen hade hon slagit sönder hemma. Öhh, jo men visst, vi är en välgörenhetsinrättning - hämta du allt annat du har haft sönder också så ersätter vi det med när vi ändå är igång!

Sen blir jag så irriterad på alla dessa människor som tar svenska välfärdssystem för givna. 1800 kr/år för läkemedel är en spottstyver av vad det egentligen kostar för många människor. Ändå har de mage att klaga på att de inte får hämta ut sina mediciner gratis hur ofta som helst. Systemet är inte till för att de ska kunna bunkra tre års mediciner på 1x1800 kr men det tycker tydligen vissa att de har rätt till!  "Ja, men du, gör det, du och alla andra så har vi snart inget högkostnadsskydd - dags att komma och gnälla då när dina migränmediciner kostar 1300 kr/2 veckor"

Till er som går och är krassliga eller har barn som mår tjyvens - hoppas alla kryar på sig snart!

• Rhino

hewa:
    Ungefär som att klaga på hur dyrt dagis är...

Idag var vi bjudna på tre kalas. Valet var ganska enkelt... klart vi skulle gå på bästa kompisens kalas. Vi var besvikna att Luke blev sjuk och det var bästa kompisen också. Mamman sa att om Luke kände sig ok när det var dags för kalaset var vi mer än välkomna. Men jag känner inte att jag kan ha det på mitt samvete OM Luke smittar alla med magsjuka. Det verkar ju inte vara särskilt smittsamt, eftersom ingen annan i familjen blev sjuk, men ändå. Bästa kompisens mamma pushade dock för att vi kom...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • evaoregon
    hewa skrev 2010-01-17 21:04:53 följande:
    Blä, har jobbat hela helgen och ibland undrar man ju hur puckade folk kan vara egentligen. En kvinna i lördags ville ha en ny flaska hostmedicin, gratis, för den hon hämtade ut för tre veckor sen hade hon slagit sönder hemma. Öhh, jo men visst, vi är en välgörenhetsinrättning - hämta du allt annat du har haft sönder också så ersätter vi det med när vi ändå är igång! Sen blir jag så irriterad på alla dessa människor som tar svenska välfärdssystem för givna. 1800 kr/år för läkemedel är en spottstyver av vad det egentligen kostar för många människor. Ändå har de mage att klaga på att de inte får hämta ut sina mediciner gratis hur ofta som helst. Systemet är inte till för att de ska kunna bunkra tre års mediciner på 1x1800 kr men det tycker tydligen vissa att de har rätt till!  "Ja, men du, gör det, du och alla andra så har vi snart inget högkostnadsskydd - dags att komma och gnälla då när dina migränmediciner kostar 1300 kr/2 veckor" Till er som går och är krassliga eller har barn som mår tjyvens - hoppas alla kryar på sig snart!
    Vilka knäppisar du träffar på i jobbet!  Jag skulle också bli irriterad! Hur ofta jobbar du helg?
  • Sweden

Ja, det blir nog ett doktorsbesok har for att reda ut den har jakla bacillen. Det far nog vanta nagra dagar dock eftersom maken aker ivag imorgon bitti tills pa onsdag kvall och det ar helt omojligt att ta med bada barnen till doktorn sjalv.

• Mackenzie Grace

Måste ta Mackenzie till farbror doktorn imorgon. Ingenting hjälper, inte ens saline droppar i näsan hennes. Stackars är så torr ibland så hon blöder om hon råkar klia lite grann. Och hostar hemskt gör hon. Börjar själv bli lite sjuk, har så ont i halsen när jag sväljer. Tacka vet jag att jag inte blivit lika sjuk som henne... än iallafall.

Svar på tråden USA tråden!