Wagram skrev 2010-01-17 17:55:24 följande:
Hoppsan, svarade RQL i andra traden, och sag att du redan svarat pa det har. Det enda jag kan rada dig ar att vara valdigt, valdigt forsiktig med det du gor, for forsakringsbolagen har ar en enda djungel och blir det fel kan inte all positive thinking i varlden hjalpa. Du maste vara 100% saker pa det dar med att preexisting conditions tacks, ring garna och dubbelkolla sa att det inte finns undantag du missat. Det allra basta tror jag trots allt ar om du kan hitta en forakring med overkomligt pris som tacker fran fodseln. Sweden: Har ni varit och kollat hos en lakare? Det kan ju vara samma sak som kommer tillbaka gang pa gang om ni aldrig hinner bli helt friska, typ Salmonella. Det later som ett konstigt sammantraffande att ni skulle bli sjuka sa manga ganger i rad av vanliga magsjukevirus.
Tack Kitty. Ja, det ar verkligen en djungel bland alla regler och fotnoter i forsakringsvalrden. Fy fan sager jag bara! (ursakta spraket!). Jag ska fodda om 32 dagar och har verkligen inte lust, ork eller motivation for att halla pa med det har.
Det enda jag har lyckats komma fram till ar vi inte har rad med nagon av de vanliga forsakringsbolagen. Sa vi hoppas (och nastan raknar med) att Child Health Plus blir losningen for oss. Den ar ju pa nagot satt via NYS Social Services, sa de kan ju inte neka en helt...darimot ar fragan hur dyrt det blir. Det baseras pa ju pa hushallets inkomst osv. och aven om jag neligt deras tabeller tjanar for mycket sa ska det finnas nagot alternativ eftresom det ar statligt. Men man kan inte soka forran bebisen ar fodd. Man kan inte ens foranmala eller nagot och det kunde inte ge mig en 'estimate' pa vad det skulle kunna kosta mig.
Sa det ar bara vanta som galler....