Inlägg från: Mackenzie Grace |Visa alla inlägg
  • Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Mackenzie Grace
    LAMadde skrev 2010-01-16 06:36:17 följande:
    MG: Hoppas verkligen jag inte behöver må dåligt ända till 7månaden.. pju! En tjej i vår 'juli-tråd' skrev att hon spyr 35-40ggr om dan.. men de tror jag att man kan ta med en nypa salt. Om hon är vaken 16 tim om dag så skulle det innebära att hon spyr 2-3ggr i timmen.. vilket jag har svårt att man kan göra under en längre tid utan att hamna på sjukhus? Abbie höll sig uppe till kl.7 och somnade sedan.. jippie Kommer inte ihåg sist hon somnade så tidigt, senaste tiden har hon hållt sig uppe till 9-10. Nu ska jag nog bädda ner mig i sängen o kolla what not to wear så god natt på er.
    Det känns lite extremt kanske.. Kändes som jag spydde hela tiden men inte 35-40 ggr om dagen Och som du skrev, man skulle drabbas av extremt vätskebrist och behövas läggas in. Jag tror inte man spyr 35-40 ggr om dagen om man bara hade vanlig magsjuka, till slut finns det inget att spy upp. Kanske hon är illamaende 35-40 ggr om dagen {#lang_emotions_undecided} 
  • Mackenzie Grace

Måste ta Mackenzie till farbror doktorn imorgon. Ingenting hjälper, inte ens saline droppar i näsan hennes. Stackars är så torr ibland så hon blöder om hon råkar klia lite grann. Och hostar hemskt gör hon. Börjar själv bli lite sjuk, har så ont i halsen när jag sväljer. Tacka vet jag att jag inte blivit lika sjuk som henne... än iallafall.

• Mackenzie Grace

Kommit hem fran farbror doktorn, i Mackenzies fall var det tant doktorn idag. Hon har ear infection i ett öra och rejäl sinusinfection. Hon hostar bade blod och det kommer genom näsan, men varför det kommer genom munnen är för att snoret gar ner i halsen och da kväljs hon. Fatt rejäl medicin att ta i 10 dagar, nagra ganger om dagen. Men, doktorn sa att det gar runt nu ett virus och fragade om vi hade börjat känna av det, vilket jag kännt av nu i flera dagar, och hon sa att vi kommer förmodligen fa vad hon har.. Hur kul är inte det att veta? Hubby far iväg idag och kommer hem Torsdag, hur ska jag klara mig? Jag blir aldrig sjuk men när jag blir sjuk sa blir jag rejält sjuk.. Jag sa till honom att om jag ringer och grater i telefon, det är da bäst för honom att komma hem.

Supergravid och supersjuk - not good.

Vi har varit vakna fran 3 imorse, hon grät och grät. Hon ville bara ligga bredvid pappa sin och om han inte höll om henne sa grät hon ännu mer. Hostan var hemsk. Stackars sjukling. Halv sju somnade vi om och sov till halv nio, för vi var tvungna att fara till doktorn. 

• Mackenzie Grace
    Hjartesjalen skrev 2010-01-18 21:58:36 följande:
    AHost, Precis, det e verkligen jatte obehagligt, o speciellt nar man gor allt man bara kan o det anda inte funkar...Madde, jga har ingen aning om vart vi ska bo, men far bara Steven ett jobb sa kommer vi hyra ett hus har vi tankt,  bara vi far ha med vovvarna ocksa, men det gar sakert bra. Ja vi hoppas ju att hans ka kunna fa jobb i Sverige aven om det kan ta tid, bara vi kommer pa plats sa far vi leva pa min lon sa fort jag far jobb, man far ta en bit i taget o gora det basta av det.Charly, usch stackars liten o vara sa dalig, o maken ocksa, hoppas alla kryar pa sig snart!! Inte roligt o vara sjuk alls..Hoppas alla ni som e sjuka kryar pa er snart! Vi vaccinerade oss mot bade vanliga influensan o svinen for nagra veckor sedan, dom skulle ha ett sant vaccin emot magsjuka ocksa tycker jag.......Nu har jag fixat en smoothie med jordgubbar i, mumma kan jag saga, o sa sitter jag o vantar pa att min alskade mormor ska ringa, hon har ringt 20 ggr o prickat ratt varenda gang vi inte e hemma, o nu e vi hemma o nu ringer hon inte haha!
    Jag har fixat mig en skål med jordgubbar och vispad grädde Jag orkar inte vara 100% nyttig, jag har fortfarande några veckor kvar då jag kan äta hejvilt
  • Mackenzie Grace
    LAMadde skrev 2010-01-19 04:55:45 följande:
    Såååå.. vi va på köns-ul idag. I v.15+2. Tidigt jag vet, men där vi gick kan dom göra det fr ca vecka 13 och om dom inte är rätt säkra så får man komma tillbaka. Och vi ska med 90% säkerhet få en till tjej Tihi, va så himla roligt att få se lilla bönan där inne Hon rörde sig jättemycket, sprattlade med benen och armarna och öppnade o stängde mönnen.. så häfltigt och ja låg och stor LOG hela tiden haha. Ska ju på RUL i v.20 och här kollar dom könet som en del av UL:et så då hoppas jag att dom kan bekräfta
    Super duper grattis! Kanske 3e gangen vi bada far pojkar Jag skrev pa din blogg ocksa och i v. 12 sa var det 80% säkerhet att det var en tjej, och i v.18 sa var det bekräftat av bade ultrasound technichian och doktorn som jobbade där att det var en tjej och var da 99.9% säkert.
  • Mackenzie Grace

Kan det bli bättre? Klockan 1 så vaknade Mackenzie och kunde inte somna om, hon låg och andades tungt och grät emellanåt hostningar. Kring 2 så började hon spy, hon hade dock inte mycket i magen eftersom hon druckit mest dryck dom senaste 4 dagarna men stackarn visste inte vad hon skulle göra så hon behöll sin napp i munnen och spydde ut på sidorna, såg mest ut att vara slem och vätska. Vi somnade om halv fem och sov till halv åtta..

Plus så är hennes medicin jättetjock och rekommenderas att ges med dryck eller yogurt, funkade inte vidare bra imorse kan jag meddela, hon kväljdes och mer kom ut än vad som gick ner..

Kan det inte vara nap time snart?

• Mackenzie Grace
    hewa skrev 2010-01-19 14:09:46 följande:
    Tack för tipsen om chilipaste - ska testa att göra egen med chilisås & sambal oelek. Chilisåsen är ju inte ett endaste dugg stark men den är inte lika söt som ketchup så jag tror det blir bra.Har precis ringt jobbet och sagt att jag blir hemma imorgon också. Kan eg inte klaga mer än att jag tycker synd om A, han är verkligen inte på topp. Ont i halsen & feber, så han är rätt ämlig. Idag skulle jag ha varit ledig i vilket fall som helst så jag har båda hemma, stackars Ida får inte riktigt utlopp för sin energi. Skönt att hon kan vara på dagis imorgon. Till råga på allt åkte maken till flygplatsen 5.40 imorse - det är så himla jättekul att vara hemma själv just nu... INTE Men men, jag får väl shoppa upp traktamentet istället Madde - grattis till lillasyster!Det är väl lika bra jag kryper till korset också, om allt går som det ska blir vi 5 i familjen i slutet av augusti!
    GRATTIS !
  • Mackenzie Grace
    Desertchick skrev 2010-01-19 17:54:25 följande:
    Usch vad alla är sjuka! Jag hoppas att det inte kommer hit till NV.     Däremot skulle jag gärna bli smittad av era grav-hormoner....men inte förräns i slutet på året!
    PRACTISE MY DEAR Jag skickar gärna över en massa till dig Nån sa till joe "You are so fertile" och Joe skrattade och sa "Its not about fertility, its about frequency".
  • Mackenzie Grace

Imorse gav jag gumman medicin som vanligt och hon fick mjölk och flingor till frukost, det gar ju lätt ner.

Ett tag sen hörde jag henne ropa pa mig i sovrummet och hon lag och spydde överallt, jag satte henne upp och det flög överallt pa mig och sängen.. Stackarn försökte halla igen munnen men det blev bara värre.

Jag vet inte om det kanske är medicinen som hon inte tal eller om hon har fatt mag viruset, det var manga sjuka barn hos doktorn samtidigt som henne. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, hon brukar ju inte vara sjuk sa det här är helt nytt för mig. Jag ringde hennes doktor och dom sa att om det är ett mag virus sa kan dom inte göra nanting.. Men om det är hennes medicin?? Vilket jag inte tror för hon fick det över 2 timmar sen och gick ner utan besvär.. Hon har ju knappt ätit pa tva dar och icing on the cake, sa spyr hon upp det lilla hon lyckas äta.

Svar på tråden USA tråden!