• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • AHöst

ok, ska se om jag kan kopiera vad jag skrev i den andra:

RQL skrev 2010-01-16 06:22:27 följande:

Jag kanske missar nagot har, men ditt forsakringsbolag lagger val inte till bebisen automatiskt.  Du maste tala om for dem att bebisen kommer sa den blir tackt de forsta 30 dagarna. Det ar sedan den forsakringsinformationen du maste ge till sjukhuset nu. Det ar den de fragar efter. 

Forsakringsbolaget vet ju inte om du tanker anvanda dem eller en annan forsakring till bebisen savida du inte talar om det for dem.

Om inte sa far ni dels betala kostnader for bebisen under forlossningen, kostnader for bebisens dagar pa sjukuhuset etc. Det kommer alltsa inte din forsakring att betala nu om du inte ser till att bebisen ar pa din forsakring de dar forsta 30 dagarna. Bebisen ses som sin egen person nar det kommer till sjukhus, lakare och lakemedel.

Aven om det ar lag pa det sa vet ju inte sjukhuset vart de ska skicka rakningen om du inte ger dem informationen. Om du sager att bebisen inte har nagon forsakring sa kommer de troligtvis att skicka rakningen till er och inte till ett forsakringsbolag eftersom du inte gett dem ett forsakringsbolag.
    charly1 skrev 2010-01-16 04:52:34 följande:
    Jag har varit på bio och sett the Lovely Bones. Superbra, men så jäkla sorglig! Hade ont i magen när jag gick därifrån och undrade i mitt stilla sinne varför jag skaffat barn för fy farao om något skulle hända honom. Hur skulle man överleva? Ångrar nästan att jag såg filmen.
    Vad modig du ar! Jag och maken lyckades ga och se The Changeling som forsta film vi sag pa bio efter vi fatt Henry. Hur korkad far man vara! Jag tror inte jag klarar av The Lovely Bones. Boken var jobbig nog.
  • AHöst

ok, och nu till det jag skulle fraga om:

Jag brukade fa flyg mil genom vart kredit kort genom NWA. Men det har helt andrats nu.
    Nagon som har nagot tips pa kreditkort utan avgifter som ger mil man kan anvanda pa SAS och Continental?
  • julmusten

Kostar AMEX nagot?? Dar far man ju annars poang man kan anvanda mot vad som helst typ.

Gar det inte att googla credit card och eurobonus points eller nat sant??

Nu skall jag se om dotera vill ata lite frukost. Hon har spenderat storre delen av morgonen inne i varat sovrum. Hon gosar lite med pappa, sjunger lite, och tittar lite pa TV. Det ar lite gulligt faktiskt. Vet inte hur gulligt min man tycker det ar, men det skiter jag i!!

• MrsMcGlaun

Jag läste också The lovely bones och njää, den var inte sådär jättebra. Filmen ses nog på netflix när den kommer ut.

• southernbelle

The lovely bones (om man bortser vad som händer med flickan och alla dom känslorna) är URBRA! Det är en Peter Jackson film och den är så vacker så klarar du att ifrågasätta om du skulle ha skaffat barn alt borde skaffa barn så tycker jag ni absolut skall se den på bio.
    Det är kanske för att den är så himla bra filmad som man blir så berörd?
    Jag bröt ivarjefall ihop igår kväll när jag skulle sova och snyfyade en bra stund så min man trodde nog jag hade blivit psyko (gråter faktiskt inte så himla ofta). På nåt sätt är det nog bra att jag påminns om hur skört ett liv är och att man skall uppskatta varje sekund med sina nära och kära.
    Vilket tråk inlägg detta vart men jag kände att jag vart tvungen att försvara filmen lite

• Mealla

Sa nu har jag ocksa hittat hit. Jag kommer inte se filmen heller, jag inser mina begransningar. Jag sag ju I am legend nar Ingrid var typ en vecka gammal (pa netflix) och brot ihop och tyckte att allt var meningslost eftersom man anda kommer do. Note to self, se inga filmer alls som nyforlost. {#lang_emotions_wink}

• AHöst
    julmusten skrev 2010-01-16 14:14:58 följande:
    Kostar AMEX nagot?? Dar far man ju annars poang man kan anvanda mot vad som helst typ. Gar det inte att googla credit card och eurobonus points eller nat sant?? Nu skall jag se om dotera vill ata lite frukost. Hon har spenderat storre delen av morgonen inne i varat sovrum. Hon gosar lite med pappa, sjunger lite, och tittar lite pa TV. Det ar lite gulligt faktiskt. Vet inte hur gulligt min man tycker det ar, men det skiter jag i!!
    Korten kopplade till Eurobonus enligt Eurobonus sidan verkar vara for de som bor i SKandinavien. Amex ar kanske ett alternativ. Men jag har for mig manga stallen inte tar Amex och eftersom sa vi har det nu sa anvander vi kortet med flygmilen till alla vara kostnader. Sa helst skulle det vara ett VISA eller Mastercard. 
  • southernbelle
    Mealla skrev 2010-01-16 15:45:24 följande:
    Sa nu har jag ocksa hittat hit. Jag kommer inte se filmen heller, jag inser mina begransningar. Jag sag ju I am legend nar Ingrid var typ en vecka gammal (pa netflix) och brot ihop och tyckte att allt var meningslost eftersom man anda kommer do. Note to self, se inga filmer alls som nyforlost. 
    Haha jag komer ihåg när Viggo bara var några veckor gammal så skulle jag och en kompis gå och se en rolig film och valde Marley and Me...har aldrig gråtit så mycket på en film någonsin!! Satt verkligen och hulkade!! Jag brukar se till att alltid gå på roliga filmer nuförtiden för annars så somnar jag eller så blir jag så illa berörd. TLB såg bara så bra ut så jag kunde inte låta bli....
  • back incognito

Och så har jag också hittat hit!

Trevlig helg alla tjejer!! {#lang_emotions_sunny}

• MrsMcGlaun

Jag har blivit så konstig, jag tycker knappt att det är roligt att gå på bio längre. Speciellt inte när det är en "nyhet". Jag verkligen HATAR när hela biosalongen är fullpackad. Männsikor som pratar,prasslar med godispapper,smaskar på popcorn, slörpar i sig cola, leker med sina mobiltelefoner eller min favorit, tar med sig småbebisar på bio.

Vi såg Avatar på öppningsdagen och det var ändå helt okay. När vi gick på  premiären av Harry Potter förra våren så satt det en pojke (tonåring) som var autistisk och han satt och tjoade och hoppade HELA filmen. Han sprang på toaletten minst 10 gånger.Sedan så verkade hans favoritord vara "BAD GIRL"...och det satt han och skrek ut lite då och då.

Vi gick på Sherlock Holmes förra helgen och det var bara 10 personer i salongen. DET var skönt!

Svar på tråden USA tråden!