RQL skrev 2010-01-16 06:22:27 följande:
Jag kanske missar nagot har, men ditt forsakringsbolag lagger val inte till bebisen automatiskt. Du maste tala om for dem att bebisen kommer sa den blir tackt de forsta 30 dagarna. Det ar sedan den forsakringsinformationen du maste ge till sjukhuset nu. Det ar den de fragar efter.
Forsakringsbolaget vet ju inte om du tanker anvanda dem eller en annan forsakring till bebisen savida du inte talar om det for dem.
Om inte sa far ni dels betala kostnader for bebisen under forlossningen, kostnader for bebisens dagar pa sjukuhuset etc. Det kommer alltsa inte din forsakring att betala nu om du inte ser till att bebisen ar pa din forsakring de dar forsta 30 dagarna. Bebisen ses som sin egen person nar det kommer till sjukhus, lakare och lakemedel.
Aven om det ar lag pa det sa vet ju inte sjukhuset vart de ska skicka rakningen om du inte ger dem informationen. Om du sager att bebisen inte har nagon forsakring sa kommer de troligtvis att skicka rakningen till er och inte till ett forsakringsbolag eftersom du inte gett dem ett forsakringsbolag.
charly1 skrev 2010-01-16 04:52:34 följande:
Jag har varit på bio och sett the Lovely Bones. Superbra, men så jäkla sorglig! Hade ont i magen när jag gick därifrån och undrade i mitt stilla sinne varför jag skaffat barn för fy farao om något skulle hända honom. Hur skulle man överleva? Ångrar nästan att jag såg filmen.
Vad modig du ar! Jag och maken lyckades ga och se The Changeling som forsta film vi sag pa bio efter vi fatt Henry. Hur korkad far man vara! Jag tror inte jag klarar av The Lovely Bones. Boken var jobbig nog.