• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • julmusten

Ja, jag lyckades faktiskt fanga Ricky flera ganger, och han var ju kul. Men precis som nar John Stewart holl i Oscars sa skamtade han nog lite for mycket om Hollywood for att han skall fa komma tillbaka. Tyckte dock han var riktigt rolig.

Jag sag aven att Glee vann basta komedi, och Monique som vann basta kvinnliga biroll, men sen tror jag att jag missade resten. Eller naa, James Cameron vann for regissor va?? Han kan ju behova ett besok hos frissan...

Usch, vilken lang dag det kommer bli idag.

• MrsMcGlaun

Jag är också glad över att Glee vann!! Det är absolut en av de bästa Tv-serierna som visas på TV just nu. Så lättsam, glad och rolig serie{#lang_emotions_laughing}
    Plus att musiken ofta är bättre än originalen. We love,love,love Glee!!

Det var riktigt roligt när Ricky Gervais skojade med Paul Mccartney.

"We were on the same plane to get here. I was in first and he was behind me in coach. He’s saving money. He spent a lot last year”

Idag är kiddosen ledig från skolan pga MKL day. Dom känner att julklappspengarna bränner hål i deras fickor, så idag blir det en tur till Target. Kalissa är den som är duktig med hennes pengar. Hon räknar och planerar vad hon ska köpa.

Collin däremot kan slösa som om hade hade miljoner på banken. Han köper oftast en massa "skitsaker" som är roligt i 5 minuter. Sedan blir han förbannad när han inte har några pengar.  Han har tjatat om en "professional skateboard", men då han redan har 4 stycken skateboards i garaget, tycker vi att han inte behöver någon. Vi har sagt till honom att om det nu är så himla viktigt med den där skateboarden, så får han spara och köpa den med egna pengar. (han har en tendens att tro att pengar växer på träd)

Vi har förklarat gång,på gång hur han ska göra för att ha råd med det han egentligen vill ha, men det går inte in. Såååå, vi tänker som så att han får göra vad han vill med sina pengar och förhoppningsvis lära sig av sina misstag. Vi får hoppas och tro att han lär sig innan det är dags att bli vuxen.

• MrsMcGlaun

Vad är MKL?!! {#lang_emotions_cool}
    never mind me....jag delade huvudkudden med en katt och har nackspärr. I need some drugs! (Inte för att nackspärr har ngt med att stava som en kråka)

• julmusten

Jahaaa, var det darfor Michael C Hall hade mossa pa sig. Jag undrade varfor. Sa tragiskt, vad for cancer har han egentligen?

• MrsMcGlaun
    julmusten skrev 2010-01-18 16:54:49 följande:
    Jahaaa, var det darfor Michael C Hall hade mossa pa sig. Jag undrade varfor. Sa tragiskt, vad for cancer har han egentligen?
    Lymphoma
  • Trycksvärta
    MrsMcGlaun skrev 2010-01-18 16:50:36 följande:
    Vad är MKL?!! never mind me....jag delade huvudkudden med en katt och har nackspärr. I need some drugs! (Inte för att nackspärr har ngt med att stava som en kråka)
    MLK=Martin Luther King day. Hörde att flera barn på andra ställen har ledigt idag, vi har halvdag in observance of MLK day... Undrar hur många som observerar dagen och hur? Och hur avgör man om det ska vara en ledig dag eller halvledig? Måste nog engagera mig lite mer i skolan tror jag för att kunna agera i enlighet med mina starka åsikter om skolornas lediga dagar, snow days och valmöjligheten för skolbarnen att kunna få skräpmat (pizza, hamburgare, pbj-sandwiches etc.) varje dag! Grrrrr! Just nu orkar jag bara hänga på en stol och småkisa med ögonen... Min bebis vill mycket hellre äta på nätterna än på dagarna... Gäääääääääääääsp!
  • Trycksvärta
    MrsMcGlaun skrev 2010-01-18 16:50:36 följande:
    Vad är MKL?!! never mind me....jag delade huvudkudden med en katt och har nackspärr. I need some drugs! (Inte för att nackspärr har ngt med att stava som en kråka)
    Glömde säga, drapera katten runt nacken vetja - värme ska vara skönt för nackspärr! {#lang_emotions_tongue_out}
  • LAMadde
    MG: Hoppas att mackenzie blir battre efter doktorsbesoket.. inte roligt att va sjuk.

HS: Oj vilken jobbig sits ni ar i. Hoppas verkligen att det ordnar sig for er.
    Var ska ni bo nanstans nar ni maste flytta ut? Sverige ar kanske ett bra alternativ om det passar er, tror du att din man kan fa jobb dar?

Rhino: Jattefina grejer. Langtar sa tills vi kan gora iordning abbies rum. Just nu bor vi ju i lagenhet och vi kan inte gora for mycke med vaggarna o sadar plus att hon delar rum med Joshs kontor och gastrummet.. Sa det ar inte hennes rum liksom.

Charly: Hoppas mannen och viggo blir battre snart.. magsjuka ar sa jobbigt. Nar abbie spytt mycke o haft dalig mage sa har vi blivit atsagda att inte ge dairyproducts pa typ 7 dar, bara juice i 1 dag, pa dag nr 2 kan man ge apple-mos, pa dag 3 brod lr pasta. Kommer inte ihag exakt men det ar det dom sagt nar vi ringt the nurseline pa vart sjukhus.

Jag har haft varldens huvudvark i 2 dagar, trode det va for att ja precis fatt glasogon. Men igarkvall fick ja ont i halsen och nu pa morronen har ja ont i oronen, i huvvet, halsen o mar BLAAAAA. Ja brukar aldrig va sjuk, men nu har jag varit forkyld 3 ggr pa bara nara manader

Har forresten hittat ett nytt hem till var hund, hon ska flytta till seattle.
    Hoppas att hon kommer trivas, kanns som att detta e de basta for oss alla..
  • MrsMcGlaun
    Trycksvärta skrev 2010-01-18 17:07:41 följande:
    MLK=Martin Luther King day. Hörde att flera barn på andra ställen har ledigt idag, vi har halvdag in observance of MLK day... Undrar hur många som observerar dagen och hur?
    Ahh, alltså jag vet vad MLK är, bara det att jag i hast skrev MKL{#lang_emotions_wink}
  • MrsMcGlaun
    Trycksvärta skrev 2010-01-18 17:09:10 följande:
    Glömde säga, drapera katten runt nacken vetja - värme ska vara skönt för nackspärr!
     Haha, ja det var ju en bra ide'! fast jag vet inte om Zio skulle gilla det. Cat kan man heller inte göra det med då han HATAR när man bär på honom. Josie skulle funka, då hon är en stor fet persian prissy cat :)

we have waaay too many pets by the way.
Svar på tråden USA tråden!