• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar> Åh, vad härligt..slutspurt på flera sätt . Lova att du känner efter lite ibland att det är okej och ork finns kvar denna sista vecka ?! Mm, förstår att det är skönt att vara ledig lite innan pluttis kommer :)

Japp springmask, jo den orala är restad nu med läste jag. Men de kan äta tabletterna med.. man får krossa dom och noggrant borsta tänderna efter då de färgar. Kanske blanda i det i en sked youghurt eller nåt.
    Jag jobbade på fitids i några år och då handskades jag med löss och springmask så jag gått över den där äckelkännslan. Så länge det inte är dödligt eller lämnar skador som efterverkningar så påverkas jag inte nåt nämvärt av det. Hård skola och träning haha
    Det ena fick han inte. Han fick däremot jättebra feedback. Det var chefen själv som ringde och sa att dom inte hade något att amärka på tvärtom tyckte de massor om honom och var säker på att han kommer få nästa jobb han söker. De frågade också om de fick spara hans CV. Så han kände sig inte helt nedslagen iaf :). De gav jobbet till en annan man med erfarenhet i juridiskt arbete. Det går ju inte att slåss mot som nyutexaminerad. Det andra har han inte hört något om än.
    Nu när uppsatsen är inskickad så kan han fokusera på jobbsöket istället. Han har ju sitt extrajobb(på banken) som gladeligen tar upp honom på heltid i samma sekund han säger pip :) och har lovat en löneförhandling i samband med det. Dom vet dessutom att han drar i samma sekund han får ett jobb med full juridisk inriktning (nu är det ju bara delvis juridik han sysslar med) så det känns tryggt tills jobbet dyker upp inkomstmässigt iaf. :)

• Mandra

juni07 > Heh, vad duktig hon är. Vi fick just i Tyra en delad tablett i youghurt med glass som belöning :)
    Kräktes H av medicinen?

• Mandra

m73 > Åhå, ja fråga på. Lilla stumpan med järnbrist, hur känner du då? hur mår hon? är hon lite tröttare och så? Jag håller tummarna för att du ska slippamaska av barnen :)
    Det där med lösa tänder har jag dålig koll på. Så stor, ska hon börja tappa tänder?!

• Mandra

Åh, Tyra har mått toppen hela dagen. Ska defenitivt aldrig mer ge den orala lösningen som båda kräktes av sist. Juni, Japp det blir en till omgång om några veckor. :)

• Mandra

Tänkte bara dela med mig med att jag sen årsskiftet gått ner 10 kg. Hur många av dom som är sen lchf ätandet är 5+ ca tror jag.
    Får jag då sukta med att jag ätit gårdagsrester till lunch, grönsallad med avocado bacon och mozarella och grillad fläskkarré med gräslöks/persiljesmör från trädgården
    Kan tilläggas att jag inte saknar ris pasta eller potatis många gånger men bröd ibland men mest av smidigheten att snabbt ta något som mättar. Man vänjer om snabbt. Maten vi äter är fantastisk och lyxig måste jag säga. Bäst av allt, jag är inte godissugen alls. Man är mätt och belåten jämt och är jag lite hungrig så äter jag en brieost bit eller en annan ostbit heh tråkigt va? När det kommer till frukt så funkar det riktit bra också att vara utan men en del hallon och blåbär blir det i youghurten (den turkiska utblandat med lite grädde för att få den rinnigare ).
    Hehe, det går ingen nöd på mig som ni ser :)
    Det finns för övrigt en riktigt trevlig bieffekt av att äta så mycket fett.. det är väldigt få tillsatser i fet man så man reducerar massor med E ämnen och annat skit. Man tänker på det när man handlar också och kikar på innehållsförteckningar per automatik när man ska handla saker. Vilken falukorv innehåller mest kött osv. Det känns inte tokigt alls. Jag gillar verkligen LCHF på många sätt.

• Mandra

Assarp - haha, ja man måste nog se ett värde i det för att överleva de första veckorna. :)
    Jag tror inte heller det är för alla, ville mest dela med mig att än så länge funkar det för mig. :) Gillar man inte ost, majjo och dyligt blir det såklart bökigare det har du verkligen rätt i. Man måste va mätt och ha energi av den, det är ju hela poängen.
    Tack för grattiset, det slog mig idag att det är så mycket jag gått ned . Jag har bara sett ngt hg här eller där som det blir mellan vägningarna. Men idag så insåg jag att det är 10 kg!! Det förklara varför jag fortfarande hämtar stl 40 i butiken och tänker: woooow vad stora storlekar dom har, jag måste ner på 38 i dom här haha. Jag Är en 38 fast jag fattade det inte förens idag. *trög*

• Mandra

Assarp > Haha, näää inte alls och jag är helt med dig! det är inte nåt för alla Jag är inte mer frälst än att jag kör på det så länge jag mår bra. Att jag mår bra betyder ju inte att alla andra gör det eller ens tycker om det. Kan ha varit jag som svarat klumpigt om du tror jag tog illa vid mig.
    Jag litar på dig så pass att du kan tycka precis vad du vill utan att jag tar illa upp *lovar*
    Tvärtom så är jag glad och uppskattar när du är du och jag är jag.. 

• Mandra

malinkatarina >  Vilken tur att ni hittade en lösning mot sånna där tårar, så söt. Låter som en fin dag och en stooooor dag imorgon. *flin* ses imorgon eller nåt

• Mandra

Assarp > . Åh sånt är så skönt, hon har ju gjort det en gång förut, veteran i att bli storasyster Lillebror kommer ju ha en finfin förebild.

Milla >

malink > Haha, det där hade jag glömt

Jag sa just till sambon att han inte behövde snåla med smörjet ,barnen är ute i trädgården, för att ikväll ska de bada och tvätta hår osv. Strax innan så har han pratat med barnen om alla poolar, sjöar och hav vi ska bada i, i sommar på sommarlovet. I alla fall, när jag säger att vi ska bada badkar ikväll så utbrister Tyra - Men?, ska vi inte gå till nordpoolen?  hehe, det hoppas jag inte tänkte jag i mitt stilla sinne.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*