• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar, verkligen fint namn :) Mm, skönt att ta dagen som den kommer , lever själv efter det deviset nu

Vi4 > Åh så härligt! Vad roligt att det är så intressant :) Jag läser också gärna artiklar och länkar till tv intervjuer. Har du ingen pressagent som tränat dig i att-möta-media-kunskap? Du skötte dig säkert exemplariskt och allt/ har en learing curv min vän, även du skulle jag tro , va inte så hård mot dig själv. Alla älskar förvirrade professorer och kunskapsbärare

• Mandra

Vi4 > Vacker och förtroendegivande! Allt utom snurrig och rörig.    Kära sambon sa när han hörde mig lyssna på ditt inslag att han läst en notis om det i Svenska Dagbladet idag.
    Jättespännande och intresant är det i alla fall. Är det du som ska göra den fortsatta studien som det står om i den ena artikeln?

• Mandra
    {#emotions_dlg.flower}SoligTrevlig midsommar på er alla!! Solig{#emotions_dlg.flower}

Vi har hunnit med besök på fm, dans runt midsommarstången på em och fika med svärmor, hennes nya och den förlängda släkten, lagat god middag och avnjutit med ett glas vin här på kvällskvisten och klockan är bara nio, trött som om det är midnatt Drömmer

malinkatarina > Extra varma kramar till dig. Så tråkigt när föräldrarna inte väljer att ta hand om sig. Tycker du gör rätt i att låta det vara när du inte orkar. Svårt som anhörig att se på och inte säga något men viktigt att välja själv om och när man orkar göra något.
    Det man kan göra , om man orkar, är ju att be om nykterhet när man umgås med dom?.
    Gott med friska och glada barn och en fin make. Blev de nå midsommarfirande ikväll för dig då? efter fotograferingen?

olimpia > Den ska jag absolut  kolla upp. 3 skolböcker har jag att läsa i sommar (tänkte kolla  genom företagsekonomin igen, känns viktig att riktigt kunna och förstå) sen när jag gjort det ska jag guldkanta livet med böcker av rent egenintresse, den lät spännande som busingen!

siggan! så roligt att se dig.   Är allt bra med er?
  • Mandra

Jag måste bara berätta nåt som vi upptäckte för några kvällar sen.

Tyra har så svårt att komma till ro på kvällen, hur trött hon än är så ligger hon och snurrar i sängen, kommer upp massor med gånger osv.

I alla fall för en knapp vecka sen när hon låg där och snurra så gick jag in (eller om det var Tobbe, minns inte) och satte mig hos henne en liten stund och buffade henne på rumpan, som vi gjorde sömnmetoden på henne när hon var liten. På 30 sek sov hon, Uh? tänkte vi. Sen har vi kört det varje kväll och det funkar perfekt. 30 sek och hon sover ?? Det funkade aldrig så bra när hon var bebis vill jag lova. Så märklig upptäckt. I alla fall, vi tänker köra detta nu i två veckor eller så för att se om vi kan bryta hennes snurrande, så hon lär sig få ro och vila och somnan i sängen. Vore coolt om det funka :)

Vi trodde ju vi hade löst hennes trötthet genom att ta bort dagvilan och få henne att sova. Det funkade ett par nätter och sen var fröken snurr och springa upp igång igen. Nåja, kanske har vi lösningen nu.

En sak till, jag törs knappt säga det. Men sen ca 1-2 månader tillbaka så blir vi bara väckte en gång per natt. Bara ett barn som kommer per natt numer och bara en gång. Wooohooo,, det finns hopp om liv :)

• Mandra

Siggan > Grattis till Astrid! Är Karl snart 2år? haha ja..tiden går fort. Tyra vart 3år i februari och Vilya 5 i mars. Det är inte klokt. Hoppas att ni har en finfin semester på landet och hinner bli ordentligt utvilade?!

• Mandra

malinkat > Är hon hemma än? Gick övernattningen bra? så himla coolt att göra en sån grej och  när man tänker på det så är det ite

Vi 4 > Vi är visst inte så konsekventa med buffandet för igår hade Tobbe lagt dom och låtit henne pyssla runt där inne innan hon somnade. Vilya somnade som vanligt direkt.
    Tyra hade visst pysslat i sin garderob i mörkret. Klätt på sig långärmad tröja, strumpor, fodrade byxor och öronmuffar, så här i värmen. Hon var fullkomligt dyngsur när jag kom hem och upptäckte det hela strax efter 23. Förvånat frågade jag varför hon hade så mycket kläder i våra nästan 30 grader inne?
    Heh, han var lika förvånad han
    Själv var jag ute på galej och firade en väninna som fyllt år. Skrattade i timmarna 4 och sen var jag färdig för sängen. Jag hade ont i skrattmusklerna bakom öronen som svällde upp så det var en rolig kväll kan man säga.

Jag är också bebissjuk som busingen, höll i en knappt två veckor gammal bebis i veckan. ååååh så gott dom luktar.

AssarP > Jag är så avundssjuk på dig som har en alldeles egen bebis att snusa på och så glad att ni har det gott och får ihop livet. Det mesta i livet är ju så på något sätt, man löser det på vägen
    Jag önskar verkligen jag kunde operera bort den där tvivlande och oroande delen av hjärnan ibland Så mycket energi till ingen nytta

osså massa saker jag inte minns.. jo just ja. Här är det också kaos när vi båda är hemma, betydligt oftare iaf. Det är som om barnen agerar ut mer också när vi är två. Att de kan testa sina humör betydligt längre när vi är två som kan bolla med det.

• Mandra

oj halva delen till malinkat var visst borta

När man tänker lite på det så är det ju inte konstigt alls. Alla rutiner gör de ju på barnen till vardags. Är det några barnen är trygga med (med normala förskollelärare) så är det ju personalen där. När jag jobbade på fitids så hade vi övernattningar med barnen en gång om året. Det var årets höjdpunkt för alla, inkl oss i personalen.

• Mandra

Assar - samma på TV här :) mannen sitter med ett stort flin på läpparna och myser.
    Haha, söt med hockeyhjälm! Roligt med alla idéer de har :)

• Mandra

malin > Vad gott att allt gick så bra och ja, hur skulle det inte kunna gjort det? :) Vad mysigt att storakillen fick en sån bra tur också. Häftig personal måste jag säga.
    Angående bebissjuka Ja, hade jag fått bestämma så hade vi nog satt igång. Den andra här hemma är av en annan mening dock. Han tycker att det räcker nu.

• Mandra

Åh Assar så härligt :)  jag joinar din njuta tillvaron med...
    mannen la just på en hel kyckling på klotgrillen, det blir premiär att helgrilla en kyckling på en klotgrill, spännande värre. Barnen pysslar i trädgården och jag satte mig här och funderade en kortis.
    Imorgon tänkte vi ta oss en tur till en djurpark över dagen. Vår plan var att vara i sthlm i några dagar men istället blev vi hemma med en halvförkyld familj(alla utom jag) och en lägenhetsvisning (en lgh som var välldans fin)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*