30+ som fick första barnet 2006 *4*
Assar: jag har två systersöner, 18
Assar: jag har två systersöner, 18
Ela: japp!!!
Och 21.syrran har gjort ett bra jobb med båda två!
L
Även hos oss märks det att det är ljust ute på kvällarna. Agnes sover ca 20-06 och Julia 19.30-06. Julia sover dock middag fortfarande.
Vi4: Den enda som någonsin tvivlat på din förmåga är nog du själv! Själv har jag varit helt övertygad om att du skulle klara allt med glans!!
Vad skönt att dina vänner kunde hjälpa dig och att festen blev lyckad trots allt strul innan!!!
Grattis till lyckat kalas och torr natt!!!
Grattis här med Assar!
Vi4: jobbigt! Hoppas att ni får en skön avkopplande ledighet!
Grattis Simon!
Har en fråga till er kloka mammor: Agnes har varit blöjfri i ca 1,5 år nu. Senaste månaderna har hon struntat i att gå på toa i tid och har kissat ner sig. Sista veckan har det hänt tre gånger. Senast igår när vi var på restaurang. Hon blir inte ledsen utan tycker mest att vi är jobbiga som tjatar om att man måste gå på toa i tid.
Någon med liknande erfarenheter som har någon bra lösning?
Tack för svar om våra kisseriproblem. Vi försöker också intala oss att det är en övergående fas.
Hon är bra på att hålla sig så jag tror att hon gör precis som du beskriver Kate, väljer att inte gå på toa för att ngt annat är roligare och när hon då rusar iväg är det ofta försent. Det handlar inte om några droppar utan snarare stora pölar!
I våras hände det flera gånger på förskolan också, då pratade vi med personalen och det visade sig att A blev stressad när någon står och väntar på henne och att hon helt enkelt inte kissade på rutin där. Sedan dess får hon gå in på småbarnsavdelningen och kissa och problemet är löst.
Vi har pratat med henne iom att man måste lyssna på "kissignalen" mm men det har inte haft så stor effekt så sedan igår kör vi också med att hon ska gå på toa när vi säger oavsett om hon är kissnödig eller inte. Hoppas att detta går över för det är jobbigt för oss alla!!!
Igår lekte hon själv på sitt rum länge och då hörde jag att hon gick på toa, hon vaknar också och kissar själv på nätterna så det är längesedan hon kissade i sängen.
Vi4: häftigt!!! Du kan väl lägg in några länkar så vi kan få läsa?!
Vi4: kul att läsa och titta på dig!!!