30+ som fick första barnet 2006 *4*
Grattis i efterskott Assar!
Grattis i efterskott Assar!
Mandra: Så det var så det var, pappans ord! MEn det är väl ändå bra att få lite verktyg, om inte annat så för oss andra i tråden genom er!
Agnes fick en vävstol när hon fyllde i november. Hon har behövt någon som sitter bredvid för att trassla ut trasslet som blir hela tiden, men igår vävde hon säkert 7 cm utan hjälp, jättejämnt och fint!!! Så kul att hon är så intresserad. Hon har fått garner av farmor och mormor så hon väljer själv vilka färger det ska vara. Nu sitter hon i sitt rum och väver för att slippa Julias klåfingrar!
Vi4: det är en bordsvariant från Micki.
Malin: spännande!
Blir så varm i hjärtat!
Agnes har precis visat tecken för att äta, dricka, äpple, banan och apelsin. Hon berättar så förståndigt om en pojke på förskolan som inte pratar så bra för att han är opererad i munnen så barnen får hjälpa honom!
Tänk vad bra att personalen invovlerar alla barnen i jobbet med ett barn! (han har haft gomspalt och har nog problem med hörseln också)
Frk Kanin!
Vad kul att se dig! Vilka nyheter du kommer med! Vi får verkligen hålla tummarna att det går vägen så att ni får ett barn till! Håll oss uppdaterade är du snäll!!! *kram*
Frk Kanin: Förstår det där med jobbet, men det kommer förhoppningsvis flera chanser så småningom, när det är bättre läge! Har svårt att tänka mig att de inte förstår din situation!
Ego: Studiedag idag, hittils har vi haft en jättebra dag utan konflikter, känns så skönt att kunna pyssla och umgås utan att vi blir arga på varann. Bara för att jag skrev så blir det säkert bråk så snart Julia vaknat!
Tackar för grattis!!! En härlig vårdag är extra bonus på födelsedagen!!!
Håller så klart tummarna för dig Vi4!
M73: Dig med!
Frk kanin: Känner väldigt väl igen det du beskriver på Agnes, väldigt irriterande!
Vi4: Usch vilken gräslig kvinna! Om hon slog så mycket offentligt vill jag inte tänka på vad som händer inom hemmets väggar!!!
Någon borde fotat henne med mobilen!!!
Juni: Alla känner vi oss kassa mammor/pappor då och då. Hoppas att ni kan hitta en väg ur eländet. Tror du att ett belöningssystem kan funka?
Agnes har en ovana att stoppa allt möjligt i munnen och slicka på de mest äckliga saker som tex kundvagnar. För några veckor klippte vi page för att hon sög på håret.
Hon är ju för stor för det!!! Igår tuggade hon på en klubbpinne hon hade hittat i ett köpcentrum! *urk* Att bli arg eller förklara har hittils inte funkat så nu har hon blivit av med lördagsgodiset tills hon klarat fem dagar i rad utan att stoppa ngt i munnen förutom sådan som ska vara där. Hon ska få sätta klistermärken på en almnacka varje kväll det funkat.
Totalego: Jag har svåra kval när det gäller jobbet!
Har ju ett jättekul jobb på en familjecentral coh känner att det flyter jättebra nu, har varit lite segt att jobba upp efter föräldraledigheten. Nu jobbar jag 10% med att undersöka om ett projekt kan vara ngt för vår kommun. Det går ut på att volontärer besöker barnfamiljer, som vänner. Man ska ha en koordinator som håller i alla trådarna. Jag har fått frågan om jag vill vara koordinator eftersom "du är klippt och skuren". Det skulle vara på halvtid med en del kvällsarbete. Jag skulle gå upp i heltid i så fall, men vet inte om jag tror på att jobba med två saker parallellt. Samtidigt verkar det också jättekul!!!
Vet inte vad jag vill ha för svar, men kände att jag behövde skriva av mig lite!