• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Så härligt! Ni kommer säkert trivas där.

• asap

malin - Jag hade också låtit barnen sova på dagen om det inte var jag som fick ta kvällspigga barn sedan. Lugnt och skönt på dagen, alla utvilade och nöjda istället för trötta och sura. Men, det funkar ju faktiskt inte så, och jag hoppas er fsk inser att det inte är upp till dem att bestämma det.

Jag var också avis på min syrra som liten, hon som fick både tandställning och glasögon och dessutom hoppade på kryckor i flera månader pga ett krånglande knä. Vilken lyckans ost hon var, stackars mig som inte fick någonting av det som var kul...

Elsa nöjde sig för en gångs skull inte med att bara pluppas ner i vagnen och somna, utan jag fick stå och rulla vagnen i några minuter. Under tiden hann kaffet kallna och först satt jag och drack äckligt kallt kaffe och grimaserade, men så kom jag på snilleblixten att hälla ut det och göra nytt! Såg nämligen Amelia Adamo på tv förut, och hon pratade om hur man ska unna sig och njuta och ta hand om sig, livet är kort. Varmt kaffe är ju en ganska enkel lyx att ordna sig.

• asap

Mandra - Det låter helt underbart, så skönt att ha hittat hem!

• asap

malin - Nä, vad surt. Sälja lägenhet är ju ingenting man gör lite på en höft heller. Hoppas ni kan få dispens från styrelsen.

• asap

Drutten - Hoppas förkylningen låter sig motas bort och att Mallis blir helt underbart. Solig Vilken bra tid att åka iväg på, just den här veckan som det känns som att hösten har börjat.

• asap

Pyttis - Stackars tjejerna, hoppas det är snabbt övergående.

Jag bara väntar på att det ska komma hit också, nu när barnen har börjat på fsk efter sommarlovet. Men än så länge har vi klarat oss. *Peppar peppar*

• asap

Lia - Det låter som att du är sugen på en liten till, är sambon med på banan nu alltså?

kaz - Vi har också kalas på söndag, Ida fyller 5 på måndag!

• asap

kaz - Wow, så långt gångna planer på en trea? Ja, hoppas du kan övertyga maken. Som jag sagt förr så kan livet med tre barn verkligen rekommenderas.
    Ida gillar inte tårta och vill inte ha någon. Men hon har ända sedan Gustav fick ett 3:a-ljus i sin tårta för en månad sedan pratat om att hon vill ha ett 5:a-ljus när hon själv fyller. Först i dag gick det upp för henne att tårtljus men ingen tårta = inge bra. Så vi har kommit överens om att vi ska baka en kladdkaka att sätta ljuset i.

Måste bara älska barn-logik. Igår var det utflyktsdag på Gustavs avdelning, vi packade matsäck som vanligt. Sedan hällregnade det mer eller mindre hela dagen och när jag hämtade frågade jag G "Hur var det på utflykten?" och fick svaret "Det var ingen utflykt. Det var en inflykt." Såklart. De hade alltså gått in och ätit sin matsäck istället för att gå till skogen.

• asap

Mandra - Jag blir nog mest skrämd... Men hoppas det smakade bra för er!

Idas släktkalas blev jättebra igår. Först åt vi tacos och sedan blev det fika med kladdkaka med ljus i. Massor med fina presenter såklart, mest förtjust blev hon nog i ett par prinsesskor. Rosa, glitter, fjädrar, klack. Nu sitter hon med dem på och kollar morgon-Bollis.
    Och idag är det ju födelsedagen på riktigt, så vi har uppvaktat nu på morgonen med fika på sängen, ett par paket med böcker, och en ny cykel! Så idag är det alltså fem år sedan livet ändrades till det bättre för alltid för mig och maken!

• asap

Mandra o Sara - Tack för grattis till Ida! Visst är det märkligt att 5 år kan gå så fort, samtidigt som man med nöd och näppe kan minnas hur livet var före barnen, känns som 100 år sedan på sätt o vis.

Det slog mig plötsligt när jag var på friskis häromdagen att jag faktiskt har varit gravid och fött tre barn på mindre än fem år! Lite dum i huvet är jag kanske som inte har insett detta självklara faktum tidigare, men så var det iaf. Och då kände jag att vad är väl en bulldegsmage i sammanhanget? Vore ju konstigt om det inte hade satt sina spår menar jag.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*