Hejsan hejsan.
Hemma från en superskön vecka i Estland, vi kom hem i lördags morse. Men fy 17 vilken arbetsinsats som krävs för att ro runt en trebarnsfamilj i villa! Det är så mycket att fixa när man kommer hem, det ska tvättas o handlas o dammsugas o krattas och gud vet allt! Det är nästan så jag behöver semester igen, och då har jag ännu inte packat upp den sista väskan.
Vi har iaf haft det fantastiskt bra, vår familj + svärisarna + makens två mostrar. Det är ju som att resa bakåt i tiden när vi åker dit, man hinkar vatten från brunnen, eldar för varmvatten, går på utedass mm. Dessutom bor man som en storfamilj, alla sover i samma stora rum. Tur man gillar släkten! Men det är som ett retreat, man går verkligen ner i varv av att det är så "gammaldags", och är ute massor. Barnen har haft det toppen, alltid någon vuxen som har haft tid med dem med 6 vuxna på 3 barn. Så nu måste vi vänja oss vid att vara bara familjen igen, men det ska nog gå bra.
Alla är förundrade över Elsa, det fantastiska lilla barnet. Hon bara hänger med, sover i en trång hytt på gungig båt, och i en liten låda i stor "sovsal" utan att säga ett knyst om nätterna. Glad och nöjd nästan jämt, och börjar bli rund som en boll. Hur söt som helst, givetvis. Gustav har i vanlig ordning pratat hål i öronen på samtliga, men det är mysigt, han har så mycket klokt att säga också. Och Ida har briljerat med lästräning och annat, pekat ut en hexagon bland annat. Något inte mostrarna klarade av...
Milla - Gustav blev smittad av Ida när de hade vattkoppor, och blev jättesjuk. Då hörde jag att det ofta är så, om syskon smittar blir det värre för den som får det efter. Vet inte om det är sant, men det stämde ju på oss iaf.
Övriga kommentarer kommer senare, ska packa upp sista väskan och ta hand om barnen nu.