• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Asap: Trevlig resa!

Har tagit Sara till vc idag och fick remiss till öron, näsa, hals. Hon snarkar rätt högt - har alltid gjort - och det börjar bli ett issue här hemma. Tänkte att det är lika bra att kolla upp för det lär inte bli bättre med åren.

• kaz

Ghp: Åh så härligt! Det är ju det man vill uppnå. Tyvärr är det hård konkurrens här av IPaden - gör mig emellanåt tokig! Vad läser A nu? Simon läser huvudsakligen Lasse och Maja-böckerna. Har nu beställt första delen i Den magiska trädkojan. Någon som läst dem?

Ghp igen: Vad det mandlarna? Snarkade J också? Jag tror i Saras fall det är näsan men vi får se vad de säger och då återkommer jag säkert med 1000 frågor

• kaz

Asap: Hon är periodare - just nu äter hon nada, bara salami. Men hon följer sin kurva.

• kaz

Ghp: Var hon "trång" i näsan? Hur länge tog op och hur länge tog det innan hon var återställd? Tänker att det vore bra att åtgärda nu när jag är F-ledig.

• kaz

Vart köper ni kläder? Tycker det är svårt nu för Simon är 128 så 122/128 blir gör litet och 134/? blir på tok för stort. Jobbigt med dessa dubbelstorlekar. Lindex har inte det men killkläderna är ju så trista för de större... Så svårt

• kaz

Tack för lite klädtips! Lager 157 känner jag inte till. Det måste jag spana in.

Har fått en ögoninfektion. Har jag aldrig haft innan - pust!

Skolstarten verkar ha gått bra. Simon (och Sara) är glada. Måndag har fått en ny innebörd - dagen då lugnet infinner sig P har idag blivit 4 månader och är en solstråle. Han fick en ny tygbok som prasslar och är kul

• kaz

Härligt med lyckade skolstarter!

Imorgon ska Sara få prova på dans. Hon vill tyvärr sluta med gymnastiken.

• kaz

Asap: Det heter barndans. Vi var på öppet hus igår och det verkade bra. Även Simon tyckte det var kul men han vill nog hellre fortsätta med gymnastiken. Vi kan ha lite fler aktiviteter nu när jag är hemma. Simon kommer gå på gymnastik, simning och kanske kör. Sara dans och simning.

Mandra: Wow, vilket jobb! Är väldigt imponerad. Vill också se Lite trist dock om V (GHP:s A) blir understimulerade. Nu har ju skolan precis börjat men om det fortsätter får ni ta ett snack så tjejerna inte tappar sugen.

• kaz

Hej Gustie! Kul att se dig! Simon spelade också fotboll ett kort tag men det var inte hans grej. Tycker nästan det är lite skönt då det är 2 träningar per vecka och match på helgerna. Är det kompisar som spelar?

Asap: Klart det är viktigt med en fin miljö. Tänk att han läser så bra G!

Simon läser också ganska bra. Vi läser varje kväll. De jobbar också med bokstäverna (så antagligen är det enl läroplanen) men de verkar göra mer av det. Denna vecka var det O och då skulle de rita varsin orm som sedan sattes upp som hår på ngn sagofigur vars saga de fick höra. Han verkar tycka det var ok.

• kaz

Gbg: Det som fick Simon att äntligen börja simma (efter ett par terminer i simskola) var jakten på simmärken. Har ni testat att först ta några ni vet de klarar för att sedan sikta in sig på lite svårare?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*