• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: Så underbart med livlig liten och bra siffror! Hoppas du kan få lite ro nu! Kram

• kaz

Mandra: Fy, hoppas det vänder nu! Inte kul när det blir så medtagna.

Jag har inte heller tänkt så mycket på övergången från fsk-klass till förstaklass men är inställd på att det kommer behöva stöttas en del. På Somons skola byter de lärare varje år.

• kaz

Seren: Vet ej, på Simons skola byter de varje år.

Drutten: Om jag förstått det rätt så finns det ingen läroplan för f-klass så skolorna får organisera det lite som de vill. På Simons skola är det mycket fokus på lärande så det blev ett väldigt hopp från dagis till skola. I andra fall kanske det blir stort hopp mellan f-klass och 1:an. Vet inte vad som är bäst. På matten lär de sig nu plus och minus, i svenska kör de en bokstav i veckan + att de läser varje dag, på engelska lär de sig förståelse samt att ljuda och sedan har de "unit work", just är det bondgården.

• kaz

Mandra: Härligt att ni kom i väg (om än kortare än tänkt). Hoppas MI får vara friska nu.

Är i v 40 nu och nu är Sara magsjuk. Vi har sprungit upp hela natten. Hoppas bebis stannar i magen ngr dagar till!

• kaz

Vi hjälper alltid Simon att torka sig efter nr2. Han får först torka sig själv och sedan tar vi ett tag. Jag tror inte att han gör nr2 på skolan utan enbart hemma. Vi pratar om att det är skönt att kunna torka sig själv. Tänker att det kommer en dag när tiden är mogen.

• kaz

I natt har alla sovit gott här. Så otroligt skönt!

Håller helt med Mandra - de utvecklas enormt under detta år. Och det är en stor omställning för alla. Simon är också mycket bättre på att ha koll på sina grejjer. Även han hade gått ut mitt i vintern utan vantar - och då var jag också irriterad på personalen - men han har inte glömt dem efter det. Det är nog nyttigt att man tvingas släppa taget lite

• kaz

Ja, dessa kalas. I Simons klass har alla killar kalas på Laserdome och det vill Simon också ha nu. Vad ska de göra när de fyller 10 år???

• kaz

På Simons och Saras dagis och även nu på skolan bjuds hela gruppen (vanligtvis). Det är rätt trevligt även om det är omständligt. Blir rätt hysteriskt och det är svårt med lekar. I år kommer vi inte orka styra upp Simons kalas och "köper oss ur". I höstas fick barnen ha Haloween kalas (lite spontant) och bjuda 2 kompisar var. Det blev väldigt lyckat. Då hade vi pyssel på schemat - perfekt!

• kaz

Härligt Mandra! Modigt, måste jag säga!!!

Asap: Vad roligt för Ida! Jag hoppas att Simon också ska våga börja cykla i år. Han var inte redo förra året.

• kaz

Milla: Men aj! Du måste vara rädd om dig! Kram

GHP: Härligt! Man blir ju så lycklig av att se de små lyckliga

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*