• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Jag tror du gjorde helt rätt. Om de har försökt få med den tredje så är det stort (även om det inte lyckas). Du kan ju försiktigt höra dig för med V ikväll om den andra flickan brukar sura om hon inte får som hon vill.

Tack, det är mycket nytt med en liten i huset. Hade helt glömt hur intensivt det är! Men Simon och Sara är jättegulliga.

• kaz

Härligt med tappade tänder, övernattningar och ingen napp!

Här tappade Simon sin första tand i förra veckan - stor händelse då han typ är sist ut bland kompisarna. Annars är det simmärken som gäller här. Mycket bra incitament till att lära sug simma. Jag hoppas det ska lossna nu innan sommaren.

• kaz

Asap: Tänkte att han skulle få en när han fyller år. Nu har han 4 märken. Han tränar inför silver grodan som bl.a. Innebär 10 m bröstsim. Han går på simskola på lördagarna och maken har tränat med honom efter simskolan (eg mest så jag har kunnat vila hemma med lillebror men det har varit win win)

• kaz

GHP: Simon fick sådana skidor i julklapp och det var ett stort lyft jämfört med de med egna kängor. Sådana kommer laglösa till Sara också i jul!

• kaz

Milla: Härligt att L hittat ett par favvo-bågar!

Asap: Hoppas ni haft det bra på Åland! Vad snäll du är som åker hem så I kan gå på kalas.

GHP: Härligt när det bara lossnar! Igår kom Simon hem med guldfisken så nu är han verkligen på G med simningen!

• kaz

Här hemma har vi en tok-sprallig snart 7-åring. Han vet inte vart han ska göra av armar och ben och kan inte ha "normal" röst. Alternativt låter det som världen snart kommer gå under. Måste vara hormoner

Asap: Härlig hobby

Billa: Do it!

• kaz

Malin: Hellre sällan än aldrig Simma är som mycket annat - helt plötsligt är de redo!

Min chef säger upp sig idag. Jag är intresserad av tjänsten men är ju inte på jobbet. Dålig timing... Men men jag fick ju min prins till sist

• kaz

Troligtvis vill de ha en disputerad så jag är nog ändå inte aktuell. Ja, det spekuleras redan vilt

Asap: Pust, Sara håller också på om vilka kläder som duger... Jag funderar på att komma överens med henne redan på kvällen innan för att slippa dessa diskussioner på morgonen.

Drutten: Skönt att O börjar få lite mer "humana" tider! Nja, nätterna är som de är. Ofta sover P ett längre pass mellan 21-01. Men då går jag sällan och lägger mig. Sedan är han vaken till 02 och vaknat ofta kl 04 och sedan går vi ju upp runt 06:30.

• kaz

Råkade trycka i väg...

Ja, han är nöjd nu. Han har helt slutat amma (tyvärr) och blir mätt på ersättningen. Han har också vänt upp i vikt. Det är skönt för oss alla!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*