• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Grattis till 7-åringen! Hoppas K inte blir för sjuk (men ändå tillräckligt för att inte gå tillbaka det).

Asap: Ja, det är verkligen toppen!

I morse hittade jag en fästning på Philip - MIN bebis. Fy, säger jag. Men den hade inte hunnit bita sig fast. Kan ju ha kommit från mina kläder. Det är verkligen sköna dagar här i skärgården men det finns många fästningar - no like. Idag får vi besök och det blir kul för barnen med kompis!

• kaz

Drutten: Wow att Olle knatar omkring! Hur gammal är han nu? Hinner inte med...

• kaz

Ha ha, fästingkontroll

Drutten: Härligt med lite tid tillsammans. Jättejobbigt med sömnen! Det är svårt att jobba på det under sommaren när det är lite si och så med rutiner - i alla fall hos oss!

Nu är vi tillbaka i stan. Puh, vilket projekt det är att ta sig fram och tillbaka från ön!

• kaz

Ghp: Trist för A! Jag är ju hemma denna sommar så barnen är lediga. Tidigare har de dock fått gå på sommardagis i nya lokaler, okänd personal och inga kompisar. Men de har alltid haft varandra så det har inte varit ngr problem. Simons skola är stängd 4 veckor i juli. Det är på gott och ont. Barnen måste då vara lediga men samtidigt är skolan up and running när den öppnar igen.

Hur har det gått? Har hon hittat ngr nya kompisar?

• kaz

Ghp: Härligt med glada barn Det var ett tag sedan ngn sov över här. Men sist deklarerades att de minsann skulle snacka hela natten

• kaz

Malin: Hoppas det löser sig med vattnet. Låter lite skumt

Är hemma och packar upp, tvättar och packat på nytt. Imorgon åker vi en vecka till la France. Blir så mycket grejer när man har bebis. Och så har vi bokat en resa till Mexiko i maj då makens systerdotter gifter sig. Känns väldigt spännande.

• kaz

Malin: Har ni kryat på er? Nej, jag har inte heller hunnit med mycket av det jag hade tänkt.

• kaz

Nu är vi tillbaka. Vi har haft det toppen och det har gått super att resa med alla barn. I Stockholm är det typ 16 grader - stor skillnad från 30-35 som vi haft.

Drutten: Härligt när barnen trivs hemma. Här är det mest jag som blir uttråkad efter ett par dagar.

Asap: Ha en härlig resa! Kram

• kaz

Milla: Bra att L börjar acceptera glasögonen och härligt med cyklingen!

Vi åker en sväng till Åland imorgon (så jag tänker på Asap). Vi är bara borta 2 dagar och tillbaka igen på fre. Ska bli kul. Maken bestämde sig för att ta lite extra ledigt så nu är vi alla hemma fram till när skolan börjar den 15 aug. Inte varje år vi har sådana här ledigheter!!!

• kaz

Vi5: Det är underbart med bebis i magen! E är ju i samma ålder som min Sara - det är fantastiskt kul ålder och han kommer bli en jättefin storebror! Tänk att han kan läsa - stort!

Asap: Vi hyrde stuga på campingen i Mariestad. Jättefint precis nere vid vattnet. Hoppas ni får trevligt och fint väder. Ngt kallare där!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*