30+ som fick första barnet 2006 *4*
Ni undrar förståss vad jag gör uppe nu. Jag och sambon installerade spelet vi panga varandra i när vi träffades. Nostalgitripp och tiden rann iväg och nU ska jag sova.
Ni undrar förståss vad jag gör uppe nu. Jag och sambon installerade spelet vi panga varandra i när vi träffades. Nostalgitripp och tiden rann iväg och nU ska jag sova.
kaz och malinkat > Ja igår vare värt det i massor men inte när jag skulle upp imorse
Milla C > Tack! Hur går det för dig? Jobbar du mycket?
Lia > Vad roligt att se dig. Jag tänkte på dig bara häromdagen när jag satt och fnulade på vad några av de gamla tagit vägen. Jag minns att du fick vicket men fast är ju ännu bättre! Gott vännen! Fy så läskigt med dagis och skönt att de gick på den bättre skalan av påkörd.
pyttis > Men hjälp vad ont du har Hoppas verkligen att den blir bättre med hjälp.
malinkat > Hoppas du sitter i bilen nu och har hångelpauser påväg till hotell-spa natt
assar > Hur mår du idag då? Hur är det med trötthet och illamående? Vilken vecka är du i nu?
assar > Usch för magsjuka och yey för att gravidillamåendet har lämnat dig. Jo, graviditetens baksida med trötthet, jag håller tummarna att det är lite järnbrist så det är åtgärdbart. Har du hämtat dig helt från magsjukan förresten?
pyttis > Åh, det gör ont i min rygg att läsa om dig heh. hoppas iaf att du får lite bättre hjälp. Har du testat psylliumfrön till henne? Vi använder det bara när det är tvärstopp, två tillfällen. 1kryddmått psylliumfrön i gröten och en tesked rapsolja. Ja stackars liten
gbg30plus > Hej vännen! Oj, inte konstigt att du är slut. Kroppen behöver lite tid på sig att anpassa sig till det nya. Hoppas det slår i lagom takt nu framöver. Lite avis på att du är av med din hjärtklappning .
Åh, hoppas du kan ta det lugnt ett tag framöver? hur man nu gör det med 3 busar omkring sig? Vi vet att du har mycket och du skriver när andan faller på precis som vi andra gör.
Du behöver inte säga förlåt för något. Jag är glad att operationen verkar ha gått bra! Så tråkigt med katten. Jag har också en kattdam här ju, vi inser att hon är gammal hon med, 13år. Ta hand om dig massor.
malinkatarina > Grattis på födlingsdagen!
Och ja, nu var du snuskig haha och jag är glad att ni fick en sån resa tillsammans. Jag är mäkta avis. Lurviga badrockar och gemensamma bad. Aaaw, heh.
pyttis > Fortsätter det att gå framåt med ryggen? Vad gör osteopaten när du går dit?
juni > Vad härligt att skridskor är så roligt .Åh, då kanske det vände av sig själv med öronen? :) Grattis till en god natts sömn (ja som bebismamma). Alla sånna är välkomna och det är som att vakna till en ny värld när man lidit av sömnbrist några dagar haha. Hoppas han är lugn och sovande under dagen då så du hinner ta dig en liten naap.
assarP > Åh, skönt att slippa magont och att livet i kroppen återvänt lite
Vi 4 > Yey, det ordnade sig. Så skönt, och så flitigt du jobbar. Bra att du tar lite ledigt en em sådär, det behövs nog när man kör så intensivt de andra dagarna. *hejjar på, gör konstiga ljud och viftar med flagga*
kaz > Kram till dig :)
Själv har jag en del som jag borde stå i men känner mig så trött så trött så jag bara skjuter på allt. Snart kommer det torna upp framför mig och då kommer jag stå med skägget i brevlådan. Behöver ha 4 kalas på 2 månader. Ett barnkalas för Tyra som blir tre om 11 dagar. Vilya blir 5 om 6 veckor. Gemensamt släktkalas för tjejerna och i slutet av april så blir jag 40. Jag tycker det är så ruskigt svårt att fixa sånt för mig själv. Blä, vill hälst gömma mig. Inte för att jag tyceker det är jobbigt att fylla 40 utan för att jag, vet inte..är en mes antar jag. Haha.
Hej på er! hoppas ni har en fin alla dag.
puss på er!
malinkatarina > Åh, krya på dig, synd på artoskopin men det går ju att flytta på :) Jag har samma läge, ont i halsen, näsa som rinner hosta och feber som jag vaknade med. Naturligtvis har jag tentaslutspurt, tenta på fredag.
På tal om kompisskap och förskolor, ni vet ju att jag alltid lovordar Vilyas avdelning. Hon har fantastisk personal som är lyhörda både för barnen men också för föräldrarna.
Nåja, idag är det en toppenfin artikel i tidningen om hennes avdelning och deras arbete med kompisskap och att sätta ord på kännslor. Där kan ni få ett smakprov på hur de arbetar med Alfons som jag berättat om ett par gånger.
na.se/helalivet/1.1103351-sagofiguren-gor-barnen-trygga
Pyttis > Vi brukar ibland avdramatisera flickornas 'ont' med hjälp av plåster. Då ser man om det är på 'riktigt' här hemma :) Brukar bli bättre i samma sek plåstret sitter på hehe. Men å andra sidan hade min syster sån extrem växtvärk i ben och fötter när hon var liten att vi fick bära på henne och när hon försökte gå själv så gick hon på tårna, det gjorde FÖR ont att sätta ner fötterna. Hon hade ett fantastiskt dagis som bar runt henne mellan rummen under några månader när hon hade det som värst. Du får gå på din känsla :)
Vad underbart att de löser dom situationerna, mer kan man inte önska. Har man en plan så har man tankar på hur man ska lösa det hela och arbeta med det.. underbart att höra!!
Haha, vad roligt att jag inte är ensam att vara sjuk och vaken mitt i natten. Jag är trött som en gnu för jag grundstädade hela köket och yt städade resten. Tog 3 timmar i bara köket, såklart tack vare iprenets inverkan. Fint vart det iaf . Tentan imorgon blir det inget med med tanke på att vi alla fyra varit hemma och snörvlat denna vecka. Blä, så fick jag en på släp ändå :( .
Nåja, nu gör jag ett nytt försök att sova. Skulle inte förvåna mig om det är fullmåne om ett par tre dagar ? Jag brukar sova dåligt precis innan den. Off to bed!
okej mega ego förlåt... men idag sitter jag här och gör mina labbar i personlighetspsykologi. Eftersom jag missa tentan vill jag få labbarna gjorda och inlämnade på måndag så jag slipper dom sen. Plötsligt så känns skolan oöverstiglig och jag tvivlar på att jag ska klara den? Hur hamna jag här? varför hänger jag inte med längre? eller varför tror jag att jag itne gör det?
Hur backar jag och landar så jag kan stressa av?för det här är inte hållbart. Blä så deppigt.
Haha, ja..jag antar att det var ganska bra frågor och gör jag om dom till hur gör jag för att lösa dessa frågor så har jag säkert en lösning. Det är så lätt.. varför gör jag det så svårt? blää
Seg förkylning detta men vi är iaf fefberfria och imorgon fyller Tyra år!
känner mig usel som inte pratar med er utan bara dyker in för att gnälla men jag är trött, rörig och har massor med måsten.
kram på er , nästa vecka så ska det ha lugnat ner sig. Då har jag 'bara' 2 tentor att fokusera på till om 5 veckor.