Vårat nyår blev med lilla familjen, bara vi 3. Vi åt en trerätters med barnen och mös. Vi valde det och det var helt rätt och väldans lyckat.
Tentapluggandet ligger efter, tror inte jag hinner ikapp. Har föreläsningar hela veckan som avslutas med tentan på fredag. Jag går dit och hoppas på att bli godkänd såklart men jag är en hel del besviken, det här är ju mitt älsklingsämne. Psykologin med våra känslor och tankar ,biologin med gener och nevrodelen för att riktigt förstå oss i våra byggstenar. Miljön för hur mycket den påvärkar oss och såklart. ÄÄLSKAR!
ang. en liten bärbar till bilen.. den är grym! haha.. den är ljuvlig men inte främst för bilresor för oss, oftast så använder vi dom inte när vi reser har vi märkt. Men här hemma. När V vill se en sak och T en annan så är dom ovärdeliga. Om det är bollibompa som T inte förstår så kan hon be att få se ett avsnitt nicke nyfiken tex. Helt perfekt.
pyttis > Så ljuvligt att åka skidor sädär som motion. Nu vart jag sugen på köpa mig ett par också. Ska bli så underbart när tjejerna kan längda då ska det bli åka av med hela familjen *drömmer mig in i framtiden en kort sekund*
juni > Hur går det med maggen på liten bäse? Joda, båda tjejerna här demolerar saker emellanåt. Jag brukar mest påminna om att det inte blir några saker kvar när man har itu dom. Att jag slänger trasiga saker för det är skräp. Så påminner jag dom att vara rädd om de saker de vill ha kvar.
Fast det är ju så dubbelt, för åker något i golvet och går sönder av misstag så har det hänt att man lovat köpa nytt när de blivit förtvivlade. Heh, jag försöker mest att inte lägga så mycke skuld runt det, jag tänker att det är ett sätt att utforska världen? (utan att jag för den delen låter dom gå runt och ha sönder saker såklart)När det gäller böcker så brukar vi tejpa ihop dom tillsammans. Vi har en del tejpade saker här hemma
Ibland så gör de ju saker de VET att de inte ska för att synas också? så kanske en extra kram och en ritstund tillsammans är det bästa botemedlet?
Vi4 > Hur mår lilleplutt? Jo, jag är inte heller helt lugn när de blir sjuka. När det vänt sen så märker jag hur jag pustar ut och slappnar av när de haft just hög feber. Jag oroar mig iof aldrig om att de ska kräkas och kvävas, de har aldrig kräkts av feber och de vänder alltid huvudet åt sidan när de kräks om de inte hinner vakna och sätta sig. Det possitiva är, dom blir ju bättre på att handskas med sjukdommar ju större deras små kroppar blir och det märks så tydligt. Men jag samsover gärna med dom när de är sjuka för att inte behöva springa upp så många gånger på natten.
m73 > Ehum, är ni förkylda 'än'?
malinkatarina > F*n va smart du är! Det är ju det ultimata ta hand om sig att kolla upp sånt där. Jag ska inspireras av dig.
Jag ska gå ner i vikt (igen, mer) och känna mig som The-million-dollar-babe när jag fyller 40 vilket sker i år i april. Så nu ska här renoveras
Det där med nattsömnen, inte för att låta tjatig, men vad är det du gör när du ligger vaken varje natt? och vad är det du gör när du somnar om kvällarna? jämför och sen försöker du påvärka livet i det senare versionen så du får sova igen.
Hur gick skolbesöket?
sara75 > Oj, är dom så stora redan! Iof Tyra blir 3år om lite drygt en månad. Så spännande med dagis och med att du ska få vingla in i dina saker utanför mammaskapet igen . Är ni redo för inskolning?