• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malin - Jag har ju sparat rubbet hittills, just eftersom det inte var bestämt om det skulle bli en trea eller ej efter Gustav. Det hade känts snopet att plocka fram allt och göra sig av med det utan att få använda det en gång till, tror jag. Det var skönt att känna hela denna graviditet att det var sista gången, att veta det från start liksom. Med G visste jag inte om det skulle vara sista gången eller om jag skulle få vara med om det igen.

• asap

malin - Härligt med nöjd A!

Mandra - Det är ju en fördel om man är överens i ett sådant beslut.

Jag njuter av tillvaron - sitter o ammar E, samtidigt som jag ser de andra två genom fönstret. Två nakenfisar som badar plaskpool och springer runt o vattnar i trädgården.

• asap

Mandra - Åh, nej. Krupp igen, mitt i sommaren. Hoppas hon är piggare idag.

• asap

vi4 - Så besvärligt! Skönt att han ätit lite iaf, hoppas det vänt nu.

Mandra - Hoppas på kruppfri natt inatt.

• asap

Mandra - Taskigt schema! Och tråkigt med tänderna, tur det är mjölktänder.

Vi4 - Är huset renoverat färdigt eller har ni fler projekt på gång? Jag vill också fixa en massa hemma, men man får vara nöjd med det som blir gjort istället för att hänga upp sig på det som är kvar att göra. Fast det är lättare sagt än gjort.

• asap

Pyttis - Trist. Stackars A som ångrade sig sedan också.

Vi4 - Det är väl ok att ta en paus tills inrednings-inspirationen kommer åter. Hoppas ni får lampor till nästa vinter iaf.

• asap

Seren - Jag vet inte, själv störs jag inte av hur trådstarten ser ut, brukar inte kolla så noga på den..

Igår kväll hade vi middagsgäster, vi satt ute i vårt nya glashus och åt grillat. Trevligt! Och idag har min syster med familj varit här en liten stund, också trevligt! Så vi fortsätter att njuta av att ha sommarlov/semester/föräldraledigt tillsammans hela familjen, vilken härlig start med lilla E vi har fått!

På torsdag får hon också åka iväg på sin första utlandsresa - då är det dags för Estland. Det blir en kortis i år (vi är ju där varje sommar) bara för att svägerskan ska gifta sig där, annars hade vi nog inte åkt alls redan nu i sommar.
    Det är ju lite speciella levnadsförhållanden när vi är där, alla bor tillsammans (mostrar o kusiner etc.) i ett och samma hus, bara utedass och inget rinnande vatten mm. Inte helt optimalt med en liten tjej som kommer fylla en månad då vi är där, eller för min del med avslag. Pluss att vi fortfarande åker i vår Passat - och då är det bara maken som kan köra när vi åker tillsammans för han skulle aldrig få plats i baksätet mellan två barnstolar. Så det är min lott att sitta där - trångt och obekvämt till tusen. Om några veckor bör vi dock få vår Sharan, då blir det lite bekvämare bilresor.

• asap

Mandra - Usch ja, det är ju inte första gången du berättar om stök i området. Hoppas ni får något annat snart!
    Ska se om jag kan ordna någon bild snart, men det får bli efter Estlandsresan i så fall.

malin - Tre månader är en lång tid med sådana grannar!

• asap

Hej malinkatarina och M73!

Med oss är det bara bra, man och storbarn befinner sig på Åland, de åkte igår morse. Elsa och jag har varit på bvc idag och kommer att åka efter till Åland i kväll. Lilla tjejen väger nu över 5kg.

Regngrått idag, men hoppas på bättre väder när vi är på Åland!

• asap

Milla - Vi har just investerat i varsin plånbok till Ida o Gustav. De har knappt 100 kr var i dem, pengar fådda från farmor o farfar. De har dem med tex för att kunna handla på båten då vi åker till Åland o Estland, men vi har "veto" så att pengarna inte går till totalt skräp. Fast å andra sidan är ju poängen att de ska lära sig handskas med pengar, så det kanske vore bra att testa på att göra slut på pengarna på skräp för att märka att man inte har pengar kvar till bra saker sedan.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*