• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

M73 - Tror väl mest att det är maten som är det intressanta, men de stoppar ju i sig en hel del annat på en dag också när de är i den åldern.

Milla - Vad kul med ridningen. Hur gick det sedan med träningsvärken?

• asap

Mandra - Tackar som frågar, än så länge hänger jag med men det blir tyngre och jobbigare för var dag. På söndag är det tre veckor till bf och nästa vecka blir min sista på jobbet, läääängtar till att få vara lite ledig!

Blärk, vilken otäck upptäckt i pottan! Kräks Springmask alltså? Är det Vanquin de kräks av? Den medicinen var restnoterad för några år sedan när jag svarade i telefonen åt apoteken, det var rätt många föräldrar som ringde in och fick lätt panik när det gick upp för dem att det inte fanns någon medicin att få tag på för att bli av med eländet. Tror att den var slut i flera veckor innan det kom in på lager igen.

Hur har det gått för sambon, fick han något jobb efter intervjuerna häromsistens?

• asap

Mandra - Grattis till viktnedgång. Det är nästan som en religion det där med lchf - jag har kollegor som också talar sig så varma för det för att man mår så bra etc. Skönt att det funkar så bra!
    Själv har jag lite svårt att tänka mig det, jag äter inte ost och gillar inte feta såser, majonnäs och grädde och sådant. Och jag har förstått att det är sådant man ska dryga ut med. (fick rysningar av turkisk yoghurt blandad med grädde... huvva!) Din lunch lät supersmarrig, men jag hade plockat bort mozarellan och persiljesmöret om jag skulle äta det, och då gissar jag att man inte riktigt fyller hela måltiden som det är tänkt?
    Men vad skönt att slippa en massa tillsatser på kuppen, perfekt ju! Light-produkter känns verkligen otäcka när man läser vad som är i dem, är det verkligen mat?

• asap

Mandra - Förlåt, jag menade inte att klanka ner på det som funkar så bra för dig, hoppas det inte verkade så! Jag är jätteglad för att det funkar och vad kul att du kan köpa en storlek mindre på kläderna nu!
    Det jag försökte komma fram till i mitt förra inlägg var bara att alla som pratar om lchf-diet får det att låta som att man får äta precis som man vill, och då särskilt det man tidigare har hållit igen på i tron att det var onyttigt. Vilket ju är fantastiskt bra förstås. Men för en som inte gillar sånt så låter det som värsta straffet att behöva sätta i sig en bit brie-ost om man blev hungrig. Kräks Tänk så olika vi är!

• asap

Mandra - Nä, så känslig är jag inte och jag uppfattade det inte som att du tagit illa upp. Jag bara kände efteråt att det var lite konstigt av mig att dissa en metod som just hjälpt dig att gå ner 10 kg. Uppenbarligen fungerar den ju!

malin - GRATTIS Alfred!!{#emotions_dlg.flower}

Igår hade vi en kompis här med sina två grabbar, den yngsta är 9 mån och storebror är drygt 2 år. Ida agerade lekledare och förste ompysslare av de båda små, det känns ju lovande inför bebisens ankomst snart. Även Gustav var på charmhumör och pratade mycket med och om bebisen.

• asap

malin - Hoppas indianpartyt blev lyckat!

mandra - Nej, hoppa över nordpoolen vet ja, låter inte så lockande.

Syrran med familj var just förbi här en sväng på väg hem från deras sommarstuga, jättemysigt! Trots att vi bor mindre än en timme ifrån varandra så ses vi alldeles för sällan, men den här gången var det inte mer än 8 dagar sedan sist vi sågs. Hoppas vi kan hålla i den här besöksfrekvensen istället.
    Men jag lider av att hus och hem ser ut att vara i totalt förfall, trädgården ser ut som skit och inne är det skräpigt och stökigt så in i bängen, det gäller att välja sina gäster när det är så här... Inte vem som helst som får komma och se vilka lortgrisar vi är innerst inne.

• asap

malin - Kul att kalaset blev bra! Och skönt av A: hallå, morsan. Sluta leva i det förgångna.

lia - Oj, det låter inte så kul. Och som sagt så har kanske det barnet inte de tryggaste hemförhållandena, iaf inte vad det låter som.
    Här är det värsta som har sagts en gång när Ida frågade ut i luften "är du dum i huvudet?" för att en kompis sagt så - då pratade vi också om att det inte är ok att säga så. Ser inte fram emot värre saker än så, eller att hon säger det till någon, men antar att det också kommer komma.. Obestämd

• asap

Vi4 - Tack, jag jobbar bara fyra dagar till nu, sedan ska jag viiiila. Barnen åker dessutom till farmor och farfar över helgen, så det upplagt för succée på vilofronten.
    Men det låter som att du skulle behöva detsamma! Så tufft att maken är tvungen att jobba så mycket just nu, det är verkligen jobbigt att ha hela kvällarna ensam med barn, med hela hämtning/middag/natta-karusellen.
    Det behöver ju inte vara någon fara att han är törstig, Gustav drack också massor av vatten om nätterna förut. Och det är ju mycket varmare nu också, när de är ute och springer och leker. Fast det är klart att du ska kolla upp det om du är orolig, men som sagt - det behöver inte betyda något.

• asap

kaz - Äsch, är de sjuka. Borde vara slut på sådant nu, det är ju snart sommar för bövelen!

• asap

Vi4 - Nejmen vad sjuttsingen, vilken otur att du skulle träffa på en så oseriös cater:are! Jag menar, oftast går det ju bra, även om man inte kräver att få se skattsedel. Typiskt att det inte var så den här gången. Hoppas reservplanerna går bra istället.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*