• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Lia - Vad kul, och skönt att dagis inte är bang för att köra blöjfritt innan det är helt avvant. Det går nog fort när hon väl får börja så här och är så med på noterna.

• asap

Milla - Det är stort att byta bilstol!
    Hur lång är Gabriel? Ida bytte till framåt nu efter jul, tror jag det var, och har med andra ord också suttit ovanligt länge bakåt jämfört med bekanta i samma ålder. Men Gustav känns det som att vi kommer behöva vända tidigare - han är ju så stor! Det var länge sedan jag mätte någon av dem, men till Ida köper vi nu strl 116 och till Gustav 104. Det skiljer ju ändå två år, men tror att han kommer att växa ikapp henne snart.

Vi har också två framåtvända stolar i "lilla bilen" (Polo) för att det ska funka att hämta från dagis och så när vi har varsin bil, så G har redan gjort sin åka framlänges-debut. Även när han åker med far- eller morföräldrar i deras bilar blir det framåt. Det känns inte helt bra när han gör det, men han är som sagt var betydligt större än många andra snart3åringar jag vet.

Pyttis - Vad mysigt för Agnes! Vilket bra initiativ av gudfar. Efter vad du berättar om din systerson (eller är de flera systersöner kanske?) så har din syrra gjort ett riktigt bra jobb med dem.

Nu har jag jobbat klart! Så nu är det vila och sedan föda som gäller.

• asap

Drutten - Ja, tänk! Jag kan inte riktigt fatta det själv.
    Vad härligt att pojkarna leker tillsammans!! Underbart, hoppas verkligen att det är ett nytt spår ni är inne på nu.
    Vad är det för stol du menar, bilstol?

• asap

Drutten - Tror våra stolar heter BeSafe och de verkar fungera bra. I "stora bilen" är stolen inbyggd. Man liksom höjer upp sittdelen och så fäster man speciellt nackskydd till det. Här finns bild: www.smartson.se/test/bil/mellanbilar/test_-_volkswagen_passat_tdi_bluemotion.html

Pyttis - Alla våra syskonbarn är i samma åldrar som våra egna, vilket är jätteskoj. Men samtidigt har det aldrig blivit av att vi har barnvaktat varandras barn eller så, alla har ju haft fullt upp med sina egna. Det skulle ju vara roligt också med sådana storkusiner som ni har, som kan ta sig an barnen lite mer.

malin - Avsked, de blir bara värre och värre ju äldre man blir. Tycker jag iaf.

• asap

malin - Hoppas du får ordning på magen. Det är verkligen svårt att fungera normalt när magen är i olag.

Lia - Usch vad jobbigt med illamående. Visst har du haft problem att hitta "rätt" p-medel tidigare? Blivit gravid trots p-piller, eller minns jag fel?

Imorgon ska min lilla stora tjej åka på heldagsutflykt med dagis, buss till Uppsala, leka i stadsträdgården hela dagen! Jag blir jättenostalgisk, för det var "vår" park när vi bodde där. Vi bodde jättenära och har tillbringat timmar och åter timmar i den parken. Och nu åker hon dit utan oss. Det känns så stort på något vis.
    De har samlat in pengar i förväg för att de ska kunna köpa varsin glass också, och så ska vi packa lunch-matsäck. Jag tror de kommer ha det toppenkul, det är bara 8 st -06:or på dagiset, så det är de som åker tillsammans med två fröknar.

• asap

malin - Oj, med övernattning till och med! DET känns stort.

Vi4 - Skönt att få vara lite nervös, så länge det håller sig sådär lagom mycket så att man blir lite extra skärpt bara. Du behöver inte vara orolig, du kan ju det här.
    Jag har bara hört om en enda gång den som disputerade inte blev godkänd, och den gången var det betygskommitén som fick en massa skit för det, de skötte det inte på rätt sätt och hade inga goda grunder att inte godkänna. Man brukar väl annars inte ens komma så långt som till tryckt avhandling om arbetet inte håller måttet.

Tackar som frågar, det är 12 dagar till bf, så någonting i den stilen lär det väl vara tills liten är ute.

Idas utflykt är flyttad till nästa vecka, de kom på att det är studenten i Uppsala imorgon, kommer vara en massa trafik med skränande studenter på olika flak och vagnar i stan. Skönt att de kom på det i tid, onödigt att ge sig in och trängas med det.

Nu ikväll har Gustav bajsat på pottan för första gången! Han blev jättestolt!

• asap

Vi4 - Det kan jag förstå, klart att man vill göra bra ifrån sig även om inte oron ligger kring att bli godkänd eller ej. Du ska se att det blir som på slutseminariet - full koll!

malin - Usch, det låter då inte kul. Hoppas du fått iväg barnen till dagis på något vis.

juni - Uppstigning kl.4! Är H på fsk ialla fall så att du kan vila med N sedan?

• asap

Milla - Kul med cykling!

Mandra - Det gick nog vägen med tentan, så skönt med sommarlov nu då!

malin - Trevlig resa!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*