• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi 4 > Det är precis det jag menade. Att det tar över en helt vid fel tillfälle, man har liksom guarden nere en dag och lyckas någon stöta till en då så går det rakt in i kärnan som liksom får liv. Jag tror att det är klokt att åka hem och pussa på lillebus och maken för att sätta lite perspektiv på tillvaron. Vad som är verkligt verkligt och viktigt , vilken del som är värdefull i livet och det som jordar dig. Kärleken och familjen. Sömn är bra och imorgon är en ny dag.
    Putta ner den där lilla biten som tar så stor plats från sin tron till imorgon. Imorgon får du vakna och påminna dig om vem du är, på riktigt. Du är du. En av den varmaste, klokaste och mest omtänksamma människa jag mött.
    Vackra drömmar! Hjärta

• Mandra

kaz > Åh kaz, du sa det själv! vart vill du och hur hamnar du där? bättre frågor kan du inte ställa dig själv!! Det kommer ordna sig. Nästa gång gör du det med papper och penna. Vart vill jag? hur kommer jag dit?
    Som när vi var gravida, små delmål så är man såsmåningom framme där man vill vara i någon form.
    Minns du hur vi sa,
    - först utebliven mens (första målet)
    - testa när man vågade
    - berätta för familjen vecka ??
    - v12 så det förmodligen fäst ordentligt
    - vänta på att illamåendet går över
    -v 26 så de troligen överlever om de föds för tidigt .. so on... ååååh, så nostalgisk jag blev.. kommer du ihåg hur vi höll ut alla 40 v med sånna delmål? ... ahh, det var tider det.

Påminner mig om hur länge vi har hängt ihop ändå

• Mandra

malinkatarina > Haha, vad underbart med så mycket besök. DU är poppis du ;) Det där med hotellnatt låter ju toppen, så himla härligt! Hoppas ni kan ligga och morna er till 12 då ni måste checka ut typ ;)

pyttis > Verkade praktikanten bra?

juni 07 > Hipp Hurra! och det var på tiden! Hoppas ni får lite svar nu. :)

Tyra är ju blöjfri nuförtiden. Jag hade lite hoppats på att magen skulle bli bättre men hon säger nog nästan dagligen att hon har ont i den (går och håller på den och ser besvärad ut, som jag tolkar det, är pipig när hon har det så osv) så jag antar att vi har en utredning runt hörnet på henne med. Men jag ska testa några saker till först.

• Mandra

juni 07 > Jag tycker nog det är en gnutta bättre men det är inte så stor skillnad. Fast toalättfobin är över och dramat runt bajseriet känns som det tonat bort och hon ropar stålt när hon lyckas få till det. Jag ska köra en omgång laktosfritt och en omgång glutenfritt igen tänkte jag. Tror ni 6 veckor räcker för att ana om tarmen blir bättre? Hon får ju stora finnar, fast bara en i taget. Den är nog 1cm i diameter i rådnad med en liten förhårdnad i mitten som ser gulaktig ut. Tänkte att det kunde ha med obalansen i magen att göra? Hon snittar var tredje dag och då 3 ggr.
    Aja, vad vet jag.
    Men en annan sak jag undra om, behöver jag läkar ordination för att få glutenfritt och laktosfritt på dagis? För det kvittar ju om jag tar bort det om dom inte gör det på dagis också?

Angående H, jamen det låter kanske inte helt otroligt? ja, det är på tiden att hon slipper diarré när det är förknippat med speciella maträtter. Vad skönt att du blivit hörd på! *glad* Ja, det blir spännande att se när provsvaren kommer.

• Mandra

juni07 > Jo, det där med omogen tarm låter inte helt dumt, fast båda mina tjejer och jag tappar färg och får ont i magen. Vilyas mage är dock regelbunden och hon går alltid på toa bajsar 1-2ggr dagligen (fusk) Jag och Tyra har ont och är trögare men Tyras mage är trögast och jag har nog ondast.. haha. Jag har försökt att få hjälp och ska väl ta tag i mitt problem men också tjejernas. MEN Tyra har nu bajsat i dagarna 3 på toalett el potta. Helt otorligt och kanske tur eller så är det skicklighet?
    Kanske är /har det varit en liten bajsfobi att bajsa för att det gör ont så hon hållt sig? Vi väntar lite till. Det possitiva är ju att jag kan ju utreda min mage så kanske vi har svar till oss alla 3 sen? så slipper barnen massa jobbiga utredeningar. Har jag inte ens tänkt på förut. Tack! haha.. man kan få lite insikt när man pratar med er här inne.

malinkatarina > Så mycket fina bilder som vanligt! Föresten, hur är det med nacken?

Vi4 > Tack, minst 3 veckor då. Ska kolla med dagis om de kan tänka sig det. Gluten är nog inga probs för det finns det personal som är allergiska mot så det lagas redan glutenfritt tänker jag.
    Åh så söt han är E och vad ljuvligt att han har en sån bra och omtänksamrelation med en på dags! Det blir så härligt och lätt att lämna när man vet att det har någon det funkar så bra med
    Sen woow, härligt att du skrev till han och helt rätt. Varför gå och fundera när man kan fråga och få svar? Modig och klok som en bok! Förstår om svaret gav lättnad.

assarp > Hej, så härligt att se dig! Det var ingen dålig historia du hade och jag förstår verkligen din oro. Spelar ju ingen roll om allt troligtvis är bra, det räcker med det där lilla OMet så går det inte att släppa helt. Skönt med klara besked och en tydlig läkare. *phew* Syndni inte träffade honom först bara. Det kommer finnas en lika självklar plats för 3an som för de första två. Hjärterum och stjärterum . Även om den lille tar plats så kommer det bli en person till i familjen som älskar sina storasyskon. Mao, kan du ge mer kärlek än så? än ett småsyskon som kommer avguda och älska sina syskon villkorslöst?

Ela > Ja och med facit i hand och när man landat så brukar man ju fatta bilden som KUNDE ha blivit och det är ju inte så rolig bild alltid.  Men 'kunde ha varitä' ÄR inte och *phew* för det, förstår visst att du fick en del att jobba med. Kram och vad glad jag är att det gick så bra. :)

m73> Hur går det med inskolningen?

Själv har vi haft en super härligt kväll. Vi har varit på fest MED barnen, Sambons fina vän som bjöd dit oss och la det tidigt och med mat så att även vi med barn skulle komma. (de flesta av sambons vänner har inga barn).
    Tjejerna lekte så fint hela kvällen, inte lugnt men med varandra och roade sig så vi hann faktist umgås lite med folket som var där. När blev våra barn så stora? Vi fick packa ihop oss vid 20 och åka hem eftersom tjejerna normalt redan sover då heh men allt gick så bra och alla tyckte såklart Drömmer dom var fina och goa
    Fast när vi kom hem så fick vi veta att sambons kusinbarn är en av de barn som drabbats av narkolepsi av fågelinfluensavaccinet och leendet blev till tårar. Blä, jag kan inte ens föreställa mig vad de går igenom nu men ledsen blev jag.

• Mandra

pyttis > Så mysigt det lät!

assarp > Åh, heh sorry, tolkade fel där Men du så söt G är, pratar med pyret i magen och I som planerar.

juni 07 > Oh så roligt, hoppas ni får en fin tur på isen :)

Själv spenderade jag natten med hjärtklappning och känner mig helt mörbultad, överkörd av en ångvält. Fast det går mycket längre mellan gångerna och jag hoppas bli av med dom helt snart. Skam den som ger sig!

• Mandra

okej, jag har gjort det igen, skrivit 2 ggr och lyckas bubbla bort det .. orkar inte skriva om allt så det blir kortfattat

oyra > Tack för tips!

pyttis > Duktig tjej som hasar runt på grillor

malinkat > Hoppas knät håller sig på plats och utan smärtor ett bra tag till, hur gick det med nacken hos sjukgymnasten?

kaz > Hoppas dejten blir fin, alltid en bra start att ses på tu man hand när man försöker nå och hitta tillbaka till något.

Vi4 > Jag kan inget om avhandlingar och tänker angående en rufflig bufflig opponent att det inte känns optimalt men om du känner att du kan ditt arbete utan och innan inte behöver vara katastrof? Du måste såklart känna själv på ett sånt beslut. kram iaf, det kommer gå bra när du är där!

Själv var jag ute och käkade med tjejerna i måndags. Väninnor ,som dom kommit att bli, från mammagruppen sen Vilya var liten. Mys mys, tapas och lite vin. Kvällen toppades när jag kom hem med att jag klarat tentan som jag var så säker på att jag inte klarat och redan pluggar på för omtentan. Vilken rivstart, då kan det bara gå ner resten av veckan va?

• Mandra

Tänker i mitt stilla sinne...

wow, jag fick iväg ett meddelande... jag var inte offlinad, jag tryckte inte refresh,F5, mitt i mitt inlägg så det försvann och jag hade inte glömt att låsa tngbordet till skrivläge så jag kom åt ngn märklig kombination jag inte listat ut hur jag gör så jag stänger ner sidan , phew, lättad och redo för att logga av för läsning om personlighetspsykologi. lajter ladies!

• Mandra

Tack Vi 4, malinkat och kaz

Den satt bra vill  jag lova. Boost till den kommande psytentan. Oh vad roligt det är med personlighetspsykologi och rekrytering. Jag som aldrig trodde jag kunde tänka mig att jobba med något sånt ens.. haha ack så fel man kan ha.

Vi 4 > Åh, hoppas hoppas!

malinkat > Vad gott med nacken men snopet på gymet. Trist att inte knät är okejat för träning när du är så duktig och går dit.

pyttis > Oj, stackars tygg. Brukar du få ont av träning?

kaz > Blä för magsjukor. Jobbigt om det var maten.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*