• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni > Uscha för snörvligt litet troll :( Hoppas det blir bättre så du får sova lite. Är maken hemma nåt i jul? så du kan sova när pyret sover ibland? Hoppas ni får en riktigt bra och mysig jul! Hur gick det för H?

Milla C > Hoppas lilleman mår bättre snabbt och att ni andra klarar er :)

Drutten74 > Åh, vet precis hur det där känns, Blä! Jag har också sånna hämtningar och lämningar nu och då. Tack för uppmuntrande ord btw. Ja, Jul får man fast man inte hinner med allt!

• Mandra

Minimalla> extra kram till dig, Du vet att du får vara glad min vän ;) och snart behöver du inte anstränga dig för det heller. :) ha en fantastisk jul. Glad att mina problem kan kasta ljus på ditt liv

GOD JUL ALLA MINA FINA VÄNNER!!

• Mandra

Mini > såg att ja glömde säga att Vilka vackra barn du har! :)

Vi har överlevt julafton med bravur. Tomter hade riktig söderslang ( stockholmska) och jag mös varje sekund. Barnen blev glada för alla fina julklappar, alldeles för många men samtidigt precis vad dom behövde. Vilya blev det dock lite mycket för på slutet och fick en oro och lite stressreaktion med gäspningar och flykt känslor. Min lilla stumpa. Vi stängde in oss i ett rum, läste böcker och pratade om det när hon var redo och sen var allt bra igen. ~phu~
    annars är det juvligt med familjemys, god mat och glada miner. Hoppas ni haft en mysig jul ni med.

• Mandra

Assarp>skynda att vila ;) fixa kan du när dom kommer hem igen

Juni > jag sa det i väntar tråden och jag säger det igen här så himlans fina barn!!

Själv är jag kvar i Sthlm med tjejerna hos moderskapet. Sambon åkte igår morse tillbaka till Öret för att skriva i lugn och ro på uppsatsen. Imorse ringde han och hade inte sovit på hela natten och på morgonen dök magsjuka upp. Vi mår dock bra och jag får hjälp med tjejerna och hoppas på endel lästid, jag har ju psykologitenta om 2 veckor.

• Mandra

Ego ego
    Jag har lite svårt att samla mina tankar och sitter här nu för att fördriva tiden en stund. Sambon åkte in till akuten med lilla T som troligtvis fått en hjärnskakning. Hon ramlade ur våningsängen igen trots att vi båda var där inne . Allt verkade som vanligt och det var runt läggdags. Jag höll henne ändå vaken en timma för säkerhets skull och sen kollade jag henne en gång i timman. vid midnatt när jag gick och la mig så tog jag med henne in till oss för att slippa gånupp varje timma och strax efter det började hon kräkas. vi ringde sjukvårdsrådgivningen och fick order utan krusiduller att genast åka in. körkortslös som jag är blir det jag som får lotten att gå hemma och vänta. Usch så orolig jag är. Känner mig som världens sämsta mamma. Hoppas hon blir prio på akuten. * ledsen i hjärtat* Jag skriver igen imorgon så ni inte ska behöva undra hur det gått. Hoppas sambo snart ringer.

• Mandra

Puss och kram och tack för pepp. Tyra och sambo kom hem efter ett par timmar. Förutom att de brukar prioritera barn? Så var det nästan tomt, sånär som på en person iväntrummet. Doktorn kollade reflexer och sånt. Tyckte att hon var ganska pigg och sa att de fick välja att åka hem eller stanna. När de precis skulle gå så så sa han också - Och i dessa tider kan det ju ha varit ett fall utan efterverkningar och en magsjuka lika väl.
    Fast grejen är att vi inte träffat en kotte sen innan nyår mer än utomhus. Sambon har inte handlar sen nyårsafton så att vi skulle ha fått hem en magsjuka känns inte så troligt. Men man vet ju aldrig?

Jag ska skriva mer och kommentera en annan dag. Är lite urlakad och har barnen hemma idag trots att jag skulle ha tentapluggat. Vet inte hur jag ska hinna med det/ den nu. Typiskt.

Ha det gott alla! Kram och tack igen

• Mandra

Vårat nyår blev med lilla familjen, bara vi 3. Vi åt en trerätters med barnen och mös. Vi valde det och det var helt rätt och väldans lyckat.
    Tentapluggandet ligger efter, tror inte jag hinner ikapp. Har föreläsningar hela veckan som avslutas med tentan på fredag. Jag går dit och hoppas på att bli godkänd såklart men jag är en hel del besviken, det här är ju mitt älsklingsämne. Psykologin med våra känslor och tankar ,biologin med gener och nevrodelen för att riktigt förstå oss i våra byggstenar. Miljön för hur mycket den påvärkar oss och såklart. ÄÄLSKAR!

ang. en liten bärbar till bilen.. den är grym! haha.. den är ljuvlig men inte främst för bilresor för oss, oftast så använder vi dom inte när vi reser har vi märkt. Men här hemma. När V vill se en sak och T en annan så är dom ovärdeliga.   Om det är bollibompa som T inte förstår så kan hon be att få se ett avsnitt nicke nyfiken tex. Helt perfekt.

pyttis > Så ljuvligt att åka skidor sädär som motion. Nu vart jag sugen på köpa mig ett par också. Ska bli så underbart när tjejerna kan längda då ska det bli åka av med hela familjen *drömmer mig in i framtiden en kort sekund*

juni > Hur går det med maggen på liten bäse? Joda, båda tjejerna här demolerar saker emellanåt. Jag brukar mest påminna om att det inte blir några saker kvar när man har itu dom. Att jag slänger trasiga saker för det är skräp. Så påminner jag dom att vara rädd om de saker de vill ha kvar.
    Fast det är ju så dubbelt, för åker något i golvet och går sönder av misstag så har det hänt att man lovat köpa nytt när de blivit förtvivlade. Heh, jag försöker mest att inte lägga så mycke skuld runt det, jag tänker att det är ett sätt att utforska världen? (utan att jag för den delen låter dom gå runt och ha sönder saker såklart)När det gäller böcker så brukar vi tejpa ihop dom tillsammans. Vi har en del tejpade saker här hemma
    Ibland så gör de ju saker de VET att de inte ska för att synas också? så kanske en extra kram och en ritstund tillsammans är det bästa botemedlet?

Vi4 > Hur mår lilleplutt? Jo, jag är inte heller helt lugn när de blir sjuka. När det vänt sen så märker jag hur jag pustar ut och slappnar av när de haft just hög feber. Jag oroar mig iof aldrig om att de ska kräkas och kvävas, de har aldrig kräkts av feber och de vänder alltid huvudet åt sidan när de kräks om de inte hinner vakna och sätta sig. Det possitiva är, dom blir ju bättre på att handskas med sjukdommar ju större deras små kroppar blir och det märks så tydligt. Men jag samsover gärna med dom när de är sjuka för att inte behöva springa upp så många gånger på natten.

m73 > Ehum, är ni förkylda 'än'?

malinkatarina > F*n va smart du är! Det är ju det ultimata ta hand om sig att kolla upp sånt där. Jag ska inspireras av dig.
    Jag ska gå ner i vikt (igen, mer) och känna mig som The-million-dollar-babe när jag fyller 40 vilket sker i år i april. Så nu ska här renoveras
    Det där med nattsömnen, inte för att låta tjatig, men vad är det du gör när du ligger vaken varje natt? och vad är det du gör när du somnar om kvällarna? jämför och sen försöker du påvärka livet i det senare versionen så du får sova igen.
    Hur gick skolbesöket?

sara75 > Oj, är dom så stora redan! Iof Tyra blir 3år om lite drygt en månad. Så spännande med dagis och med att du ska få vingla in i dina saker utanför mammaskapet igen . Är ni redo för inskolning?

• Mandra

Jag blir galen, jag hade just skrivit ett långt inlägg och var nästan klar och då spontanbota datorn upp pga microsoft uppdateringar?! grrr, det värsta är att jag skrev i förrgår också och då var jag utloggad när jag lyckades trycka iväg det så det är andra gången mina ord försvinner.

Tentaångest , tenta imorgon och den är på 100frågor. *hjälp* . Jag har inte ens läst 2 av kapitlena insåg jag just så jag vet att jag kommer få göra om tentan. Jag går dit och tittat på den iaf, så vet jag hur de ser ut till omtentan. Blä att få en tenta släpandes men jaja, det löser sig.

Jag hinner inte skriva om allt igen. Jag måste läsa så jag iaf har läst allt en gång.

men en extra kram till Pyttis måste jag slänga in innan jag loggar ut igen. Goaste pyttis, det är inte lätt när det är svårt, jag hoppas att det löser sig till det bästa för både din mor och far. Ibland önskar jag verkligen att alkohol inte fanns.
    Jag måste också nämna att jag tycker det är fantastiskt och modigt att du gör ett ställningstagande som känns rätt för dig/er i fråga om alkoholkonsumtion i lag med dina föräldrar.Hjärta

• Mandra

Hej på er! Ligger här med hjärtklappning för andra ggn denna vecka (nä inte kan det va stressrelatetat? )och kan inte sova så jag kikade in . Det blir inget lisamastodontinlägg idag ( bara långa sammansatta jobbiga ord ). Skriver från iphonen, tar sån tid.
    Jag skrev tentan, 100 frågor på akademisk eng. där begreppen inte satt som dom borde. Kände starkt att det blir omtenta på den men att det inget gör för jag vill kunna det när det är då intressant.
    Nåja, 3 timmar senare så får jag veta att tentan antagligen bli ogiltiförklarad och skrivs om redan om en vecka. Haha som på beställning för mig i så fall.
    Fast det är en ordentlig röra på hela institutionen nu och jurister, rektorer, studievähledare och professorer inblandade, kryddat med missförstånd, goda intentioner, alldeles för mycke info från ansvariga på programmet till oss studenter om detaljer som vi inte ska veta osv
    En spännande såpa som vi kommer få följa vare dig vi vill eller ej.
    Så kan det gå.

Malinkat- hur gick det med chilliplåtningen? Heta bilder iaf!!

Vi4> jag förstår precis ditt dilemma. Så fort jag har barnen på dagis och inte har föreläsning så har jag ångest och funderar på om jag _borde_ hämta dom trots att böckerna som behövs läsas bara ökar. Jag tror det är ett dilemma oavsett hur mycket tid det gäller även om mitt blir ett lyxproblem som faktiskt ser barnen mer än ngn timma på kvällen.

Juni - hur går det för storasyster?

Puttis- hoppas ni klarar er och krya på gumsan.

• Mandra

kaz > Men oj, jo jag förstog att ni hade det jobbigt, du hintade om det i något inlägg men jag vill inte fråga så mycket. Det är ju inte alltid man är så sugen på att prata om saker.
    Jag hoppas att ni hittar tillbaka till varandra om det är det ni vill. Jag, hoppas ni tar/får hjälp om ni känner att ni behöver?. Kram till er iaf. Säg till om jag kan göra något för dig.

pyttis > Åh, se där! *håller tummarna* för ett 'lyckligt' slut.

juni > Hur går det med 'storasysterfasonerna' ? Har det blivit lättare? Jag tänkte bara säga att Vilyas reaktion kom efter ett par månader, på att ha blivit storasyster.
    Eftersom det processas runt detta nu så vill jag inte lägga ut den infon om vad som hänt med tentan här på ett offentligt forum. Jag lägger ett meddelande i din inkorg helt enkelt (och om det är någon annan som ville veta)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*