Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Jobbigt med inskolningar som inte funkar som man önskar! Vi har haft två lätta inskolningar så jag har inte så mkt att tillägga till det ni andra redan skrivit.

Sara: inte så svamligt alls! Mamma har velat flytta från huset i flera år men pappa har inte velat. Förra veckan blev pappas drickande det som fick henne att bestämma sig för att flytta, det var droppen som fick bägaren att rinna över.  De vet båda hur jag känner. Jag ska prata med mina systrar, men det har inte blivit av. Vi kmomer nog att ha lite olika sätt att hantera det, men jag vill att de ska veta hur jag och maken gör.

Har varit på gymet ikväll, är väldigt nöjd med mig själv eftersom jag verkligen tycker att styrketräning är urtrist!

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2011-01-19 12:12:55 följande:
    kram till dig m73 , håll ut :)

idag fick vår såpa en upplösning som man kan tycka och tänka ganska mycket i.
    Den skrivna tentan i fredags blev godkännd så alla som skrev den då får inte skriva om den på fredag. Dom som bojkottade tentan och dom som drivit frågan (utan att informera resten av klassen) har fått en vecka extra på sig att plugga och får en tenta på svenska i övermorgon.
    Jag känner mig irriterad. Jag hade velat ha valet med, hade jag vetat att jag kunde bojkottat den i fredags och fått en veckas plugg till med tenta påsvenska hade jag gjort det.

Nåja, nu är beslut tagna och jag kan inget göra. Jag får helt enkelt skriva om tentan vid nästa tillfälle.
    Men vilken konstig lösning! Blir ju väldigt orättvist i bedömningen!
  • Gladhannapanna

Milla: vad läskigt!!!

Tre mornar i rad när vi varit på väg till förskolan ahr vi blivit passerade av en pappa med ett barn i knät och ett i framsätet bredvid sig när han kör!!!

Helt galet! Nu när det är så isigt sån går vi dessutom i körbanan för trottoaren har varit hopplös, Julia trillar hela tiden och jag med om jag bär henne. (lite trafik), känns itne alls bra! Idag ringde jag och tipsade polisen, de kommer förhoppningsvis att göra en kontroll under nästa vecka och bötfälla idioten!!!

Kaz: Jobbig sits emd nätter som strular och relation som strular.

• Gladhannapanna

Vi4: Men vilken skithandledare du har!!!!  förstår att  du är ledsen! *kramar om*
    Kan du inte informera bihandläggaren att du bett handläggaren utse en opponent sedan augusti?

Jag har jobbat en del ikväll, jobbar med en ung mamma som skickade sms om att hon inte orkar! Har både pratat med henne coh skickat flera sms under kvällen. Känns inte alls bra att vänta tills måndag, men jag är faktiskt ledig! Har talat om för henne att hon kan ringa jouren om det känns ohållbart under helgen. usch, har ont i magen!!! Gjorde hembesök igår, träffar henne en gång i veckan så det borde inte vara akut!

• Gladhannapanna

Vi4: Tack för omtanken! Hon har inte spelat ut på något sätt förut, snarare varit svår att få att prata om hur hon verkligen mår.

• Gladhannapanna

Vi har varit hos syrran sedan igår, var trevligt men alltid hamnar man i diskussioner, blir så trött på mig själv och henne ibland.

Har pratat med den unga tjejen igen, får se hur det blir framöver. Jag ska iallafall koppla in mina kollegor som får utreda situationen för den är helt klart ohållbar!
    Har haft svårt att koppla bort det över helgen kan man ju säga, får se hur mkt tid jag ska skriva upp!

Imorgon börjar min och kollegans praktikant, hon ska vara hos oss tills i juni. Kul men jobbigt på en gång!

• Gladhannapanna

Juni: Så bra att ni äntligen har fått en läkartid! Bättre sent än aldrig!!!

Vår praktikant började idag, hon verkar ung men bra.

Orkar itne skriva mer utan vinkar bara lite till alla!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*