Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Idag på fm ringde personalen coh diskuterade lite  för Agnes hade varit ledsen coh bara gråtit utomhus, klagat på ont i magen mm. Hon fick vara inne coh vi bestämde att avvakta lite, mormor var jour i hemmet. Jag ringde vid lunch och då var allt frid och fröjd. Maken och jag hann prata lite snabbt också så jag bad att A's ansvarspedagog ska ringa oss nästa vecka när hon är tillbaka från semestern.
    Det känns som om magontet beror en hel del på hur hon mår annars, om hon är ledsen eller känner sig utanför. Vill ha en dialog om detta och det känns som om det är bra att ta det i lugn och ro med hennes fröken. De övriga som jobbade idag verkar hålla med om att det är en bra idé.

Man blir så ledsen och orolig när man misstänker att ens barn inte har det bra på förskolan!

• Gladhannapanna

Åh, ni är verkligen bäst! Tack!!!
    Assar; jag tror att det är mycket som är liknande på våra tjejers dagis.
    Idag fick Agnes en kalasinbjudan till en flicka vi inte vet så mkt om. hon dansade av lycka vilket känns super. Tyvärr kan hon inte gå på kalaset, men maken har kommit överens med flickans mamma om en lekträff istället.

• Gladhannapanna

Malin: När du beskriver Alfred hade det i mångt och mycket kunnat vara Agnes. HOn är också försiktig och framför allt väldigt känslig. Om inte de andra barnen frågar om hon vill vara med tror hona tt hon inte får, att själv fråga om man får vara med är jättesvårt för henne. Vi jobbar på det och hoppas att det blir bra med en dialog med förskolan.

Maken mötte båda pojkarna som tagit hennes glasögon imorse och sa till dem, den enas mamma var kvar så han pratade lite med henne. hon blev arg på sin son och lovade direkt att det inte kommer att upprepas.Han pratade också med personalen,

Imorse var A glad tills vi skulle gå, då sa hon: Men om man har ont behöver man inte gå till förskolan! Jag har ont i magen!

Både mamma och pappa får ont i magen av att hon verkligen itne vill gå dit, men vi litar på personalen och tror inte påa tt hålla henne hemma.

Fick ett bra tips av en av mina arbetskamrater som är pedagog, hon sa att man kan fråga om det är "ledsenontimagen" eller "sjukontimagen" för ofta kan barnen inte själva uttrycka sig. Det känns som en bra strategi ihop med dialogen med personalen.

Skönt att det är helg!

Snart ska vi iväg på galej, vi är nominerade till årets arbetsplats och ska på prisutdelning, vet ännu inte vilka som vunnit. Priset är en rejäl slant att göra ngt kul för. typ spa eller ngt!

• Gladhannapanna

Tumhållningen hjälpte Juni! Vi vann! Äran och 20 papp att göra ngt kul för!

När jag hämtade barnen berättade personalen att man jobbat med temat "glasögon" idag, de har läst bok om glasögon, barnen har fått prova en av personalens glasögon, de har tillverkat glasögon i papper osv. Jag blev helt gråtfärdig, så himla omtänksamt och genomtänkt!!!

Agnes hoppade av glädje hela vägen hem, vår vanliga dagistjej är tillbaka idag!

• Gladhannapanna

Lia: så himla jobbigt ni har det! Kan pappa sitta och pussla/rita eller liknande med den ena medan du och den andra gör ngt annat, typ åker och handlar, tar en promenad, går till lekplatsen.
    Jag tror att ni måste dela på dem så mycket det går för det verkar som om de konkurrerar om din uppmärksamhet när de är båda.
    Trist när alla mår dåligt. Hoppas att det vänder på alla plan snart!!! *kram*

• Gladhannapanna

Malin: har tyvärr ingen erfarenhet av svullna ögonlock på barn. Eller ja, är kanske inte så ledsen över det när ajg tänker efter, men hade gärna hjälpt till! Vi hade en jättebra helg. på lördagen var Agnes, maken och min pappa på Sjöfartsmuseet och igår var vi och åkte skridskor på en sjö i närheten tillsammans med Agnes bästa kompis med familj. Jättekul att se hur duktiga tjejerna är på skridskor!!! Idag har jag pratat med Agnes ansvarspedagog om hur hon mår och har det på förskolan. De är uppmärksamma på att det varit mycket prat om vilka som får vara med och inte. Agnes är inte mer utsatt än någon annan, men hon tar mer illa vid sig än de flesta andra. Känns så bra med inställningen och engagemanget på förskolan!!!

• Gladhannapanna

Härlig läsning MAndra!
    Fick precis månadsbladet från förskolan och där berättar de att de ska ha vänskapsveckor v 7 och 8. Fokus på att vara en bra kompis mm. De beskriver en ordentligt genomtänkt plan om hur de jobbar och hur de kommer att jobba framöver. Känns så himla kul!!!

Agnes klagar nu på att hon har ont i foten, vet inte om hon har det eller om det är för att maken hade hallux valgus och var hemma från jobbet för några veckor sedan.

• Gladhannapanna

M73: INboxa mig din epostadress så kommer det på mejlen.

Tack för tipset om växtvärk! Vi har pratat med henne om benen och fötterna och hon säger att det kliar i benen. Personalen har observerat att hon haltat hela dagar ibland och stundtals andra dagar, alltid på samma fot och hon glömmer sig inte i leken. Vi gissar att det är växtvärk och hoppas att det går över.

Idag åker A och maken till mina svärförädlrar, farfar har genomgått en by-pass operation för en vecka sedan så de ska upp och hjälpa till lite coh hälsa på i största allmänhet.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*