Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Tack för er omtanke!!!

Idag fick jag ha det första samtalet om blommor och bin med Agnes! Hon har pratat en del om bebisar i magen länge. Idag sa hon att det är maten som gör att bebisen kommer in i magen. Jag kände att det var dags att klargöra ett och annat.

Visste inte ritkigt hur jag skulle säga med det blev ngt i stil med: Mamman har ett pyttelitet ägg i sin mage och pappan har som små fiskar i sin snopp. Sedan stoppar pappan in sin snopp i mammans snippa och då simmar fiskarna in i ägget och det blir en bebis.

Hon var nöjd iaf, började prata om annat direkt. Hur har ni andra sagt?

Grattis till jobbet milla!!!

• Gladhannapanna

Vi4: Tänker också att ni kanske kan anlita någon utomstående som barnvakt någon gång. Vi har avlastning av mina föräldrar och min syrra, men har ändå "skolat in" granntjejen på barnen för att kunna få någon extra gång barnfritt!

Håller med om att det du behöver är att vila så att du vet i vilken ända du ska börja dra. När jag haft för mkt att göra på jobbet har jag inte fått ngt gjort för att jag inte kunnat prioritera var jag ska börja!

• Gladhannapanna

Vi4: Se där! Det är ju ljusning i sikte! Både i form av nätter på soffan och en kollega som inget hellre vill än att lära känna er lille son!!! Tycker att gbg hade mycket bra tips om att ta en bit i taget och satsa på de roliga bitarna först, då känner man ju att man har fått ngt gjort och då är det lättare att fortsätta!

Igår var det avslutning på Agnes dans, vissa barn var mer fokuserade än andra.... Vårt tillhör de mindre fokuserade, hon stod mest framför spegeln och beundrade sig själv när hon snurrade!
    Härligt att se vilken glädje bland barnen, nästan alla i rosa tyllkjolar.

Jag var på Mary Kay sminkkurs igår kväll, det var jättemysigt att ägna sig helt åt sig själv en stund. Var på hudvårdsträff för någon månad sedan, samma personer. Dessvärre tillåter inte min ekonomiska situation några större inköp, men ett lipgloss blev det iaf.

• Gladhannapanna

Milla: Instämmer i att du ska ringa vc direkt på morgonen imorgon, stå på dig om att du verkligen behöver en läkartid pronto!!! Inte minst med tanke på att du ska börja nytt jobb inom barnomsorgen på måndag!

Vi4: Typiskt att du lyckades vakna, är det insomningspiller eller sömnmedicin du har? Skönt att du iaf fått lite energi och att det känns bra med kalaset i helgen. Trist med ledarsituationen på ditt jobb, inte så mkt att göra ngt åt antar jag...

• Gladhannapanna

Milla: Jag hade ju mychoplasma när jag var gravid med Julia så jag känner igen det där med hostan!!! Hoppas att du snart mår bättre! Kul med så positiv feedback när ni skrev pappren på jobbet.

FÖrskolan ringde och bad mig hämta Julia igår för hon var hängig, hög feber visade det sig. Idag har hon dock mått mkt bättre så maken och jag har varit på vårt planerade biobesök med granntjejen som barnvakt. Det hade gått bra.

• Gladhannapanna

Kaz: VIlken jobbig sits! Tycker också att Vi4 givit dig jättebra råd. Mitt tips är att våga tränga er på. Det är vanligt att folk håller sig borta av hänsyn men det kan ge helt fel signaler. En annan sak som är viktig är att inte glömma bort barnen, kolla med pappan om han har pratat emd barnen eller om han taigt kontakt med bvc/bup om hur man ska hjälpa barnen. Det är viktigt att de blir bemötta i situationen, sedan hur mkt fakta de behöver veta har jajg ingen aning om. Beror ju lite på hur gamla de är också!

Min moster gjorde självmordsförsök när mina kusiner var små, innan jag föddes. Hon gick bort för ca 8 år sedan och för några år sedan satt jag och fikade hos min kusin. DÅ frågade jag hur det hade varit för dem under den perioden, det visade sig att han inte visste att hon hade försökt ta livet av sig.... Kändes sådär för mig!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*