Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Juni: Det första jag gär på morgonen är att kolla omn jag fått sms från dig, men ser att det inte är bebis på g just nu iaf!

Japp, den gjorde totalsuccè, systersonen kan dessutom spela på den vilket han gjorde på kalaset igår. Kostade knappt 300:- så det var inte ens speciellt dyrt. Svågern är musiklärare så han har sagt tidigare att man ska skippa leksaksgitarr och satsa på ukulele istället!

• Gladhannapanna

Idag har Agnes haft sitt första barnkalas. EN orgie i rosa, glitter och Hello Kitty bland presenterna. Sex småflickor som bara springer i cirklar och skriker är både härligt och jobbigt!

Alla inblandade var mycket nöjda efteråt i alla fall!

• Gladhannapanna

Mandra: Japp, helt riktig!! Syrran har en blå så det finns säkert också att få tag i. Maken köpte denna i en musikaff'är i centrala gbg.

Malin: Vad bra att du fattat ett beslut, det du beskriver är ju skrämmande!!! Hade inte velat ha mina barn på ett sådant ställe en minut!!!

Juni: Hoppas att du har rejäla värkar snart!!!

• Gladhannapanna

Vi4: Ja, vi har fått lite mer info, men obduktionen är inte klar än.

Har inget att tillägga i dina sexfunderingar (trots 10p i sexologi!), mer än att vi knappt har sex alls... Ja, nu får vi ju inte pga min op men även innan var det väldigt sparsamt.

• Gladhannapanna

Vi4: Glömde ju! Vilken bra läkare du träffade! Skönt att det blir en ordentlig genomgång av knölen och att du är beordrad sömn!

Idag fyller min tjej fyra år!!! Skuttade till förskolan i finklänning, flätor och rosetter med nya glasögonen i fickan.

Hon ser verkligen jättedåligt och det är en jobbig omställning med glasögonen,. Igår sa hon med förtvivlan i rösten: "Snälla mamma får jag ta av mig glasögonen?" Rådet från optikern är att hon ska ha dem så mkt som möjligt, men bara inne i början så att hon lär sig använda dem. Det kan ta upp till tre veckor innan ögon coh hjärna har fattat att glasögonen gör det bättre och itne sämre!

• Gladhannapanna

Jag har pratat med förskolan två gånger under dagen och det går jättebra med glasögonen! Hon har haft dem nästan hela tiden de varit inne, varit jättestolt över dem och inte krånglat, tittat över kanten alls! Känns så himla bra!

Nu är maken coh hon ute och shoppar middag. Känns jättebra!!!

• Gladhannapanna

Tre par tvillingar verkar vara en mardröm, men å andra sidan har man redan dubbelt efter första paret.

Min duktiga tjej har haft glasögonen nästan hela dagen, tom på dansen på kvällen!!! Gissar att både hjärna och ögon börjat vänja sig.

Assar; Tror också att ni hade märkt om hon mått dåligt förra året!

• Gladhannapanna
    malinkat skrev 2010-11-18 09:34:17 följande:
    Tre par tvillingar...? Jisses..... Såg ett program en gång med ett par som fått sexlingar eller åttlingar, minns inte vilket..........! Sen ville mamman så gärna ha en till bebis, så där bara ha EN att gosa med.... blev tvillingar.... Själv tänker jag att det kanske räckt med 6?

Milla, hoppas det blivit bättre och att det inte är en sån kamp med medicinen!

Dagiset har överraskat! Från att ena dagen inte vilja diskutera ämnet med pojken som bits, något som sagts både muntligt och skriftligt att de inte FÅR och inte BÖR diskutera, till att nästa dag inbjuda till föräldrarmöte om ämnet  Ja, inte om honom direkt, men det jag efterlyst (och säkert andra med) om att hitta riktlinjer. Den satt långt inne.. .

är idag hemma med febrig E, inte så illa, meeeen, tänkte att hon behövde en lugn dag! 
    Malin: Bättre sent än aldrig!!!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*