Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Vilken tjej!!! Vi är stolta över att Agnes kan skriva sitt namn!

• Gladhannapanna

Vi har ju vårt evighetsprojekt med målarna här hemma. Nu har de målat klart hallen från ljusblå till khaki. Igår när vi kom hem från Agnes dans sa hon så här: Mamma, tycker ni inte om blått? -J"o, men vi tycker att detta är finare på väggarna."  -"Jag tycker gult är finast!"

Hon har fått gula väggar i sitt rum, hon älskar verkligen att vara i sitt rum, igår kväll var hon där i 1,5 h ensam! Hon sitter vid sin skolbänk och ritar i målarbok eller ritar på sin garderobsdörr som har "svartatavlanfärg", leker med tågbanan, dansar framför spegeln etc. Så himla kul att hon verkligen trivs!!!

Idag ska jag hämta wallies till både hennes och Julias rum, sedan är det helt klart i Agnes rum.

Ska på mitt årliga besök på bröstmottagningen idag med, känns mer konstigt än att gå till gynekologen faktiskt. Att sitta avklädd på överkroppen medan en man klämmer på ens bröst....

• Gladhannapanna

Juni och Assar: Målarna har bara trappan kvar, blir klara i början av nästa vecka.

Julia vill också vara i Agnes rum, men det verkar Agnes mest tycka är kul. De sitter sida vid sida i skolbänken och ritar. Gullungar!!!

Julia gillar att vara själv på nedervåningen och skrota runt själv och med oss, hon leker i lekrummet och vardagsrummet.

• Gladhannapanna

Jag börjar jobba 8/11 igen. Mår rätt bra men är fortfarande rätt begränsad, har inte promenerat några längre sträckor än utan tar bilen vart jag än ska. Men det blir bättre och bättre. Ska träffa den läkare som opererade mig imorgon, det känns bra att bli tittad på.

• Gladhannapanna

Mandra: Jotack, det gic bra men det kändes lika skumt som vanligt att en man, 55+ klämmer en på brösten...

Jag var hemma hos en kompis och pysslade igår, vi hade verkligen jättekul!!! Vi gjorde kort, eller inte så många kort utan mest olika stämpelmotiv som vi ska montera på kort så småningom.

• Gladhannapanna

är trött, har inte tagit det speciellt lugnt i helgen, lite dumt med tanke på att jag är sjukskriven...
    Maken har lagt golv i Julias rum så jag har haft hand om barnen så mkt det går, han har fått avbryta för att lyfta då coh då, men det har ¨gått ganska bra med barnen ändå tycker jag.

Nu är båda barnens rum klara och Julia sover första natten i eget rum. Så himla skönt att få tillbaka vårt rum!!! Är fortfarande en del kartonger som ska packas upp, men vi väntar på att golvläggarna ska lägga klart golven innan vi monterar vår bokhylla.

• Gladhannapanna

Kul att " se" dig siggan!!!

Här är det jättekallt!!!

Jag känner mig väldigt duktig idag, gick med mannen och lämnade barnen på förskolan, följde honom till tåget och gick en extrasväng på hemvägen. Frukosten var väldigt god när jag åt den när jag kommit hem!!!

Vi har kommit in i en ny fas i livet. Nu sover båda barnen i egna rum, båda går på förskolan och det märks varje dag hur mycket de utvecklas och blir mer och mer självständiga!

• Gladhannapanna

HUrra!!! IDag målade målarna sista detaljen, nu är det bara golvläggarna som ska komma och jobba, men det vet vi inte när det blir.

Har "firat" ensamheten med en brasa och tv.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*