Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar: Är inte avundsjuk på dig!!! Hoppas att ni kan göra ngt som är lagom undehållande för båda barnen. baka chokladbollar kanske?
    Vi ska göra egna talgbollar till fåglarna, lägger solrosfrön, brödsmulor mm i muffinsformar. Häller över smält cocosfett och lägger i en snörstump. När det har svalnat är det bara att hänga ut till fåglarna!

• Gladhannapanna

Vi har utvecklingssamtal för båda tjejerna på onsdag kväll. Ska bli spännande att höra vad de har att säga, hittils har vi varit på samma spår varje gång.

Nu hänger hemgjorda talgpuckar i trädet hemma, Agnes och jag gjorde dem igår.
    Vi har fått några cm snö så det har varit pulkaåkning på schemat.

Agnes är på kalas nu, direkt efteråt ska hon på en barnkonsert med göteborgs symfonikerna med maken och sedan ska båda barnen sova hos min syrra! Ska bli underbart med barnfritt en natt. Tyvärr får jag ju inte ha sex än så det blir nog mer sovtema...

• Gladhannapanna

Jag skulle inte heller åka en meter utan att barnen satt fast. Har en kompis som åkte mellan gbg och skellefteå med tvåmånaders dottern i famnen för att hon skrek....

• Gladhannapanna

Maken och jag hade en jättetrevlig kväll igår! Var trötta båda två men bestämde oss för att åka in till Gbg och äta. Åt på La Sombrita på linnégatan, jättemysig spansk restaurang, väldogt billigt var det med! Sedan gick vi till en engelsk pub i närheten innan vi tog tåget hem vid kvart över nio! Sååå skönt att vara hemma före tio och ändå hunnit med det vi ville, Sov väl nio timmar ungefär så nu känner man sig rätt pigg!
    Fast jag har en förkylning på gång, snorar och hostar lite.

Våra barn har aldrig klagat på att sitta fast mer än i den vevan de lärt sig gå. Agnes hade en period när hon inte ville sitta fast men då var hon lite äldre och vi sa bara att alla sitter fast i bilen!

• Gladhannapanna

Jahapp, nu är Agnes sjuk så vi är hemma tillsammans. Ser faktiskt fram emot en mysdag med henne. Hon fick lite specialpysselprylar när hon fyllde år som vi kan titta på nu när Julia inte är hemma.

Julia sprang runt, runt, runt innan vi kom iväg till förskolan så det var inget alternativ att ha henne hemma samtidigt!

• Gladhannapanna

Mandra: har för mig att Babyannabelle kan prata, kissa mm. Agnes har en "babyborn", den kan inte prata men kissa (fast det vet inte Agnes). Just nu leker Julia mer med den än vad Agnes gör så hon ska få docka och dockvagn i julklapp av farmor och mormor.

• Gladhannapanna
    Vi 4 skrev 2010-11-22 13:34:02 följande:
    En kort fråga, tvingar ni i era barn penicillin "med våld"? Edvin vill verkligen inte ha sitt kåvepenin (o inte hostmedicinen), vi har hållit fast honom och sprutat in på insidan av kinden, men han blir hysteriskt ledsen, kväljs och spottar ut och sätter i halsen, så knappt något kommer in till slt iaf. Är det verkligen värt det? Att lura honom har inte gått och  inte heller att ge på sked. Det känns så himla elakt att hålla på med detta, men vi vill ju att han ska bli frisk...
    Vi tvingar, efter  några gånger brukar det bli bättre. Till Julia sprutar jag ut lite på en sked och tvingar i henne, efter en eller två skedar brukar hon ta det relativt frivilligt.
  • Gladhannapanna

Malin: Vad läskigt med ögonen!!! Skönt att det inte var någon fara!

Agnes är skruttig idag, klagar på ont i öronen coh ont i ryggen, låg och frös och skakade inatt så hon fick alvedon av maken.
    Planen var att hon skulle vara hos mormor medan jag åkte på ett skitviktigt jobbmöte nu på förmiddagen, men med tanke på hur risig hon är känns det inte rätt. Ringde vc och fick en tid kvart i elva, känns bra att få henne kollad.

Har aldrig träffat någon så opedagogisk läkare som ni råkade ut för Vi4, här är alla jättebra med barnen.

Kul att se dig Drutten!!!

Här är det snöyra så det blir bilen till vc, Agnes är inte i form för någon promenad i snön.

• Gladhannapanna

Gbg: Vilka bra julklappsfynd du har gjort!!!

Nu har vi varit på vc med Agnes, lungorna lät bra, men hon har öroninflammation på ena örat, svullna körtlar coh allmänpåverkad. Fick kåvepenin som hon svalde utan knot vår duktiga tjej!!! Fick så klart saft efteråt!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*