Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Lia: Kul att se dig igen! Härligt med fast jobb!!!!

Ego: Agnes har ju klagat på magont från och till under en och en halv vecka. Vi misstänker förstoppning så vi har minskat på mjölkkonsumtionen mm. Igår hade hon feber, lite hosta och lite snuva när hon kom hem från förskolan. Inte konstigt med magont då tänkte vi, körtlar mm kan ju svullna när man är förkyld. HOn vaknde och behövde kissa vid nio på kvällen, då klagade hon på ont i magens nedre, högra del. Vi ringde 1177 som sa till oss att åka till akuten.

Väl där piggnade naturligtvis ungen till och hade inte alls ont i magen längre. Läkaren konstaterade det vi trodde från början, svullna körtlar pga förkylning och feber... Ska tillbaka om hon får mer ont i magen. Hon hade 39,5 imorse så nu ligger hon helt utslagen och tittar på barntv.

Min rygg är liiite bättre, förmodligen pga medicinerna, är dock fortfarande sned, hoppas att det ska bli bättre det med.

• Gladhannapanna

Ryggen är klart bättre även om den inte är bra. Tack och lov för knark! Agnes är förstoppad, får ont i magen när hon försöker äta och kan inte Cajsa. Ska köpa microlax och laktulos idag för kiwi räcker inte. hoppas att magen blir bra för detta är jobbigt för alla.

• Gladhannapanna

Nu har À varit på toa två gånger så nu är det ok. Men hon vill inte äta så mkt tyvärr. Får hoppas att det blir bättre under dagen.

• Gladhannapanna

Malin: Låter som en helt underbar helg!!!

Eftersom det är jag som är tekniknörden i familjen har jag trixat med vår nya hd-digitalbox. Det bara strular och strular hela tiden. Så fort man byter kanal försvinner ljudet. Har satt tillbaka den gamla och då blev det kortfel så nu kan vi bara se gratiskanalerna. Så jäkla surt!!! Dessutom funkar inte dvd:n så maken och jag satt och tittade på solsidan på datorn igår kväll.

Att krypa runt och mecka med sladdar är inte alls så bra med ryggskott.

• Gladhannapanna

Vi4: skönt att ha ett datum spikat. Vi ska absolut ha dunderkoll på magen framöver. Hon har ätit ok idag och var nästan feberfri ikväll så det klarar sig förhoppningsvis med en vabdag.

• Gladhannapanna

Vi4: Jotack, det är rätt ok med ryggen nu, beror delvis på piller och delvis på besök hos osteopaten. Agnes har bajsat en gång och dagen sista dagarna. Jag har pratat med förskolan om att vi behöver föra lite bok över när hon bajsar så att vi vet att det inte går flera dagar mellan gångerna.

Ikväll är jag ensam, maken träffar vänner ikväll. Barnen somnade lika bra som vanligt så jag har pratat med en kompis i telefon i lugn och ro coh nu ska jag bada innan det är dags att sova.

• Gladhannapanna

Mandra: osteopaten manipulerar en del med ryggen och lederna, gör ibland lite ont men oftast är det mest obehagligt.

Agnes hostade jättemycket inatt så vi är rätt trötta allihopa, blir nog en jobbig eftermiddag/kväll med dans för Agnes utan barnvakt till Julia... Nåväl, allt går ju!

juni: skönta tt få sova bättre igen!

• Gladhannapanna

Här kommer ett egoinlägg: Agnes var så sliten igår att hon däckade på soffan efter förskolan så vi gick inte på dansen.
    Igår berättade hon att två pojkar som är äldre än henne hade tagit hennes glasögon för att kolla hur dåligt hon såg! Jag blev så himla arg!!!! maken och jag försökte att inte visa hur arga vi blev utan bad henne berätta vad fröken gjorde mm. Då sa hon att hon hade blivit ledsen och att en av pojkarna hade satt på henne glasögonen igen och att ingen fröken hade sett det och hon hade inte berättat heller.

Vi sa till henne att hon måste säga till barnen. även om de är större än henne och att hon ska berätta för fröken!

Jag berättade det för personalen imorse och de skulle vara uppmärksamma så att det inte händer igen. Mötte den ena pojken imorse men jag sa ingenting.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*