30+ som fick första barnet 2006 *4*
Instämmer om mysigare grannar! Vad är det som gör att hemmakänslan saknas tror du?
Instämmer om mysigare grannar! Vad är det som gör att hemmakänslan saknas tror du?
Mandra, åh grattis till 7-åringen! Och snart 8år i trådarna
Milla, vilken liten tävlingskille! Härligg med den lyckan.
Asap, vad trist med sjukor, hoppas resten av påsken blir bättre!
Själv mår jag tjuvtjockt och vet knappt vart jag ska ta vägen. Är i v11 och illamåendet blir bara värre. Lergiganet verkar inte hjälpa längre, eller så skulle det vara ändå värre utan. Men jag är tacksam över det samtidigt för det håller oron lite i schack. Önskar er alla en glad påsk! Och så lägger jag till att jag nog har bästa påskägget
En rapport från mig. Vi har varit på ultraljud idag och såg bra ut med pyret på ultraljudet. Nu är det v13. Vi fick bra risksiffror också, så det känns skönt. En betydligt livligare krabat än vad A och E var A sov sig igenom det så att vi fick försöka väcka honom och E låg och sög på tummen i helt rätt mätposition, men denna rackare låg inte still alls och gick knappt att mäta. Jag är så lättad och trött.
Här har det varit så att man bjudit de i samma åldersgrupp, de är 8st. Vi körde pyssel, lite fri lek, lite glasskiosk med fika och sång och lite fri lek avslutat med fiskdamm. Vi bjöd också in föräldrar eftersom vi inte känner så många. Det blev jättetrevligt och efter det har alla gjort likadant upplägg och nu börjar föräldrarna lära känna varandra och fler och fler stannar. E är ju minst så de andra har börjat fylla 5år. Oturligt nog fyller alla tidigt på året utom en pojke till, men E är ju decemberkille så han är så liten mot de andra. Jag hoppas vi slipper kalashysteri länge till.
Det blir ju väldigt många barn om det är som ni verkar ha 20-21 st. Låter svårt att få till lekar och sådant. Vi har ju ännu större barngrupper här med 27 st barn 1-5 år på vår förskola. Så jag är tacksam att traditionen varit att bjuda bara sin ålders grupp. De är indelade rätt tydligt så de vet själva att de är "gröna" osv.
Även jag har börjat tänka på förskoleklass mycket. Edvin börjar ju om drygt ett år men han har ju "just" fyllt 4år och det känns svårt att tänka att han så snart skulle klara det. Det blir ju stor skillnad när man är född i december. Tyvärr är det väldigt turbulent kring skolan nu. Vi som flyttade hit pga bra rykte och att skolan ligger 100m bort, bara gångväg dit. Dels är de 44barn i nuvarande klassen även om de delas upp lite är det jättemånga. Och de som har barn där berättar att personalen fortfarande inte vet vad alla heter och att de ofta inte vet om barnen ens är kvar när föräldrarna hämtar :-0
Nu är det dessutom lagt ett förslag om att slå ihop med en annan skola i området, då får vi ett par km dit för de små skulle av outgrundlig anledning gå där fast "vår" skola är byggd för mindre barn med mkt bättre lokaler och utemiljö, men där vill de sätta alla högstadieelever. Jag kan fatta att det blir bättre för högstadiet att slås ihop, men tror inte alls det blir bra för de små. Så nu har vi skrivit protestbrev tillsammans med några andra. Beslut ska tas inom kort och vi funderar massor på hur vi ska tänka. Om det går igenom kommer de att starta redan nästa år, kan ju bli väldigt rörigt.
Vi funderar på om E ska gå kvar på förskolan ett år till utifrån detta faktiskt, finns ju risk att det blir tufft nog ändå att alltid vara minst och han är ju en väldigt försiktig kille.
PW, ja stora tankar. Svåra beslut. Det behöver ju inte vara problem att vara många egentligen, bara de då arbetar på ett bra sätt. Jag tycker att det blir många relationer att hålla reda på för så pass små barn, så ska det vara många är det ju viktigt jobba med grupper och grupptillhörighet tex.
asap, vad härligt med cyklandet! Och kul idé med ugglis. Får hon med några cykelbilder till imorgon nu då?
Kul att höra om alla barnen och allt de klarar
Det låter som att ni har det bra
Jag är nu i v 29 och det börjar kännas mer verkligt att vi nog blir en till i familjen Det är rätt mycket oro och krämpor, men jag försöker tackla en sak i taget. Samtidigt är jag så lycklig, jag trodde verkligen inte att jag skulle få ett till barn.
E är nu 4,5 år och tänker så mycket på bebisen och hur det ska bli. Väldigt många kloka funderingar och han är väldigt positiv till bebisen, sådär så att vi då och då säger att det kan bli jobbigt ibland med. Det är så roligt att prata med honom om saker nu, han har så mycket tankar om allt.
E har dessutom lärt sig läsa lite enkla ord i sommar. Han har ju länge varit intresserad av bokstäver och nu har han knäckt koden. Väldigt roligt i affären tex när han säger där står det "kivi" det kan vi köpa, eller där står det "skräp" har vi något skräp att kasta?
Kramar till er alla!
Kikar in och ger GHP en varm kram! Jag blir så ledsen när jag hör hur A och ni har det! Jag hoppas att samtalet leder till förändring!
Mandra, oj vad ni kämpar på med renoveringen! Var rädd om ryggen nu!
Kaz, stackars S som fick gipsa armen!
Drutten, usch det lät inte som en så rolig start att behöva oroa sig för skolgårdssituationen. Jag hoppas att personalen tar det på allvar. Jag hade blivit jätterädd om jag var 6-7 år och några 11-åringar bar runt på mig. Ring rektorn annars tycker jag!
Siggan, stort grattis till graviditeten och lyckat KUB!
Gustie och Nisselina hej, jag minns också er Jag hette Vi 3 först, sedan Vi 4 och nu Vi 5.
Vi har E snart 5 år (och hade först A som bara blev 1,5 år) och har nu efter mycket kämpande lyckats få till ett syskon som ännu ligger i magen, jag är i v33. Jag har hunnit bli 42 år gammal (appropå att vara för gammal ). Roligt att ni kikar in och berättar hur ni har det. Jag skriver inte så ofta här, men kikar ofta in.