• Vi 5

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis, kul att d tyckte det verkade intressant! Jo, jag känner til honom, han håller på mycket med misshandel och sexuella övergrepp på barn, min bild av honom är att han är bra och inspirerande, ganska mjuk framtoning. Men jag minns inte när jag haft honom, säkert under min utbildning. Han jobbade ihop med en av mina nära vänner länge.

Mandra, heja, heja och så kul med VG! Hurra!

Sara, ja det kan säkert vara en del i utvecklingen. Jag tänker att sådana övningar kan vara lite förebyggande också och att man kan göra ltie tillsammans. Det är ju som att vi vuxna kör mindfulness övningar och meditation och så. Skivan används även för vuxna ibland

Assar, låter härligt!

Malin, men falukorv kan man ju leva på

Frk kanin, vad har ni kommit fram till?

Jag har varit på äggledarundersökning i dag och det fanns inga stopp eller så. Det som jag tyckte var ltie skönt var att hon nu tyckte sig se min vänstra äggstock och att den hade 5-6 st äggblåsor, den högra vekade nu bara ha 2 iofs, men det är ju stor skillnad mot bara 3-4 st på högra förra sidan. Hon tvekade dock lite sedan på slutet precis när jag skulle gå och sa att hon inte var helt säker på att det hade varit vänster äggstock hon hade sett, så det var lite antiklimax, jag tyckte dock att hon var väldigt tydlig under själva undersökningen med att det var den och att den låg så nära livmodern osv, så jag tror jag väljer att gå på det hon sa då iaf. Hon sa iaf nu att jag oavsett vilka värden jag får på AMH och FSH kommer att få provstimulera, så det var ett glädjande besked tycker jag.

• Vi 5

Ela, ja men visst, jag förstår precis, inte galen alls, lägger till rätt liten och mycket engagerad Känner du henne? Via jobbet? Det är faktiskt en av mina närmare vänner som jag lärt känna här i stan på senare år. Hon läste på annan ort och vi lärde känna varandra via ett gäng med samma bakgrund.

Tack, juni, Ela och Mandra, det var glädjande för mig, men hon verkade extremt skeptisk ändå oh har verkligen inte givit några som helst förhoppningar om att lyckas. Så det finns ju med hela tiden. Förbereder just nu en av mina roligaste föreläsningar, som jag verkligen gillar och när jag kommer igång skulle kunna använda minst dubbelt så lång tid till, men är ändå jättenervös och tänker att jag inte kan. Så knäppt.  

• Vi 5

Mandra, jag har faktiskt satt upp mina diplom på min vägg här på jobbet för att boosta upp mig lite,  men har satt dem så att  eg. bara jag kan se dem, om man inte är inne och tittar runt i mitt rum förstås. Och jo, jag håller med, men oroar mig att smällen blir stor om man "lurat" sig själv för mycket, så att man eg. bara skjuter upp insikten...Men du får gärna stå för hoppet Tack!

• Vi 5

Mandra, du är så klok som vanligt, jag förstår vad du menar och det är faktiskt en filosofi som jag försökt tillämpa förr, men har nog glömt bort lite just nu... Tack för påminnelsen! Hoppas att det funkar för dig att gnugga in VG´t

Kaz, hoopas att natten blev ett undantag och att du fick sova som en prinsessa. Kram!

Malinkat, håller med om att bilden är underbar! Och intressant med kulturskillnader när det gäller sådant. När det gäller kostnade för julklappar så fyller ju Edvin i december också, förra året köpte vi ng för ca 200 till födelsedag och lika mkt till jul, lite snålt kanske, men vi tycker att han har så himla mkt grejer, vi har ju dels från Albin och dels mkt ärvda saker. Till Es kusiner också för ca 200 kr var, inget till vuxna, el ev att vi kör typ varje person köper en grej för 100 kr som vi lägger i en säck så får man dra ett var, eller typ boklotteri för vuxna. Min man har två halvvuxna halvsyskon som vi brukar köpa för lite mer till, de har det så himla skraltigt hemma. Och så har vi vår brokiga "bonusfamilj" våra goda vänner med 4 barn i varierande åldrar som vi brukar köpa grejer till för varierande summor beroende på om vi firar själva julen ihop eller ses i anslutning till den.

• Vi 5

hi hi, jag snöade in på att frågan handlade om belopp, men eg, var det kanske inte det du tänkte på (vi betalade räkningar då och har återigen dragit över vår budget, så jag var så inne på h u r mkt man handlar för    ) men självklart är det ju v a d man köper som har betydlese, inte summan i sig. 

• Vi 5

Kikar in helt matt efter de senaste dagarna, ville bara tacka för omtanken och säga att för den som vill läsa om hur det gick på besöket i dag så kan man sse det i svårt att få syskontråden.Lovar att komma tillbaka och ge er andra mer input när jag har lite mer energi. Kram! 

• Vi 5

jag kanske lät lite uppgiven, men jag ÄR jätteglad över att vi får prova iaf! Verkligen! Men hela berg och dalbanan tar på krafterna. Jag kände mig hel hängig i morse, har sovit urdåligt någon vecka, så nu i morse la jag mig efter att E gått till dagis och sov som en klubbad i 4h, vaknade nu för 30 minuter sedan med sådan dunkande sovit-för-djupt-huvudvärk. Men det behövde jag nog. Även att gå på begravning i tisdags, på samma ställe som Albins begravning var tog nog på krafterna mer än jag fattat. Nu måste jag äta lunch innan jag hämtar E. 

• Vi 5

malinKat, skönt att du blev tillräckligt frisk för ditt fotouppdrag! Hoppas du lyckas sälja in dig själv bra så att det rullar på, för du tar verkligen fina bilder!

Assar, vilken ungdom han är din man    Kul att ni fick ihop till litet kalas och så mysigt det låter med svärmor som lämnar och hämtar på dagis.

Kaz, det låter ju rätt jobbigt för din mamma med ovissheten och med denna speciella person, men det är ju inte vidare vuxet och ansvarstagande att dumpa det på sin dotter. Som du säger en rörig soppa, men det går ju att reda ut. Särskilt tycker jag det är väldigt omoget att utöva den typen av hot och skuldfällor! Väldigt omtänksamt av dig att bjuda in henne och hoppas att du kan få lite avlastning och inte bara behöver vara stöd för henne. Har hon någon annan hon kan få stöd av förutom dig? Eller är hon en sådan som slukar sådana personer? Går det att prata med henne om det? Alltså om hur hennes beteenden påverkar dig? Om du ska göra det, tänk på jag.budskap. Att lägga tonvikt vid hur det blir för dig, dina upplevelser så att hon inte går i försvar för att hon känner sig i underläge eller anklagad. Ex kan vara; "jag blir väldigt orolig när du ringer och säger att.."".För mig blir det svårt att veta vad jag ska göra, jag bor ju si och så långt bort.." Kanske funkar det inte ändå. Tänker på min egen mamma som det inte riktigt funkar på...För övrigt blir jag också nyfiken på dig i svd, finns det i nätversion?

• Vi 5

kaz, håller tummarna hårt för spekulanten!!! Misstänkte att det kunde vara så med din mamma. Tur att du coh din bror har varandra! Jag är igång med ivf nu Började spreja i söndags.Känner lite hjärtklappning, annars går det bra. Sprutorna börja tack och lov inte förran R kommit hem. Det kan nog bli tufft. Och idag ringde hon med mitt ena provsvar som nu kommit fram, jag hade bra äggreservsvärden! Helt fantastiskt, hon som dömde ut chanserna att få bra värden helt. Så även om det inte går nu, kan vi nog få prova igen. Jag är verkligen glad över det beskedet.

• Vi 5

just det Assar, du är ju så ung att du knappt platsar här och det är ju lååångt kvar till mars...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*