• Vi 5

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz, så trist med sjuklingar, men barnen får ha sin pappa för sig själva några dagar iaf

assar, nej det kan ju vara bara värmen, nu verkar det bättre med törsten men han var superhängig i går.

Vet ni att jag blivit grundlurad av cateringfirman!? Skrikandes Det är ingen firma, jag som alltid brukar kolla upp allt så noga, nöjde mig med att han sagt och skrivit att han har f-skattsedel. Nu vid närmre koll har han kronofogden efter sig, ingen firma och ingen F-skatt. Jag känner mig så lurad, han har ju faktiskt uppgivit attt han har firma och F-skatt. Jag var ju dessutom så urbota korkad att jag betalde in 5000kr i förskott förut, så de pengarna är nog borta för alltid. Gah, är både arg, men mest ledsen och trött. Tur att mina fantastiska toastmastrar fixat en plan B och en plan C. Men fy för att lita på någon först, sedan börja bli mer och mer misstänksam, men inte orka göra något åt det och så slutar det så här med mindre än 2 v kvar. Dessutom tror jag att han kommer att gå i taket när jag nu ska försöka häva avtalet. Bäst att stänga av telefonerna några dagar.

• Vi 5

Ela, låter som en förvirrad första läkare...Tur att ni kan tänka själva Ägg och jordnötter, intressant att de testade just jordnötter också, hur kom det sig? Vad prickade de mer mot? Klandra inte dig själv, det går ju inte att veta om något av det man äter kan påverka, själv tycker jag också att det är jobbigt, för jag ersatte mjölken med sojaprodukter när jag ammade, och hade lyckats missa att man rekommenderar att undvika även det om spädbarn blir mjölk-allergiska eftersom barnen kan bli allergiska mot det då, och naturligtvis blev E allergisk även mot soja   (ingen på AllergiCentrum hade sagt något). Ägg tycker jag är rätt lätt att undvika, det är ju mest bakverk det finns i, bakar du själv så tipsar jag direkt om NoEgg-pulver,det finns att köpa i de flesta lite större butiker (mycket industribakat bröd/fikabröd är gjort med det). Det fungerar utmärkt att baka med, det blir dock inte lika fint färgat om man gör typ sockerkaka, då kan man byta lite mjöl mot majsmjöl så får man vips en fin gul kaka  Hoppas att Rs eksem försvinner i sommar då, böjveckseksem behöver ju inte bero på allergi ändå, och Es böjveckseksem blir mkt värre vintertid och av vatten, nu är han riktigt fin för en gångs skull. 

Kul med pottframsteg Lia!  

Jo, riktig otur, blir irriterad på mig själv att jag gick på det, men det var ju den nya kocken på dagis och jag tyckte han verkade så trevlig först. Nu är han inte kvar på dagis heller som tur är, där blev han inte långlivad. Ja, ja, det är ju eg. inte hela världen, men har känts jättetungt nu med allt annat... 

• Vi 5

Ela, ja,  det skulle jag också oroa mig för, det är ju samma med soja. Tydligen är 1-3 dödsfall per år pga nötallergi och 10-11 pga soja, läste jag i någon allergitidning! :-O Men Edvin verkar inte ha så snabb reaktion så det är inte lika farligt då. Reagerade han starkt på pricken? Hoppas nu att han inte har så starka reaktioner. Och det positiva är ju om han kan bli lite lugnare och mindre orolig. De har förresten aldrig prickat E mot nötter och har bara velat ha max 6 prickar eftersom han är så liten...Det verkar vara olika policy alltså.

• Vi 5

vinkar hej till er alla

Assar, kan leva mig in i känslan av att det är stort när ens barn åker i väg själv på utflykt. Funderar på hur många dagar det är kvar till bebbens ankomst?

MalinKat även jag tycker att avsked är urjobbiga, men vi är inte i närheten av så romantiska som ni verkar vara Gulligt! Även min mage har vait uppsvullen ett tag, men jag tror det är stillasittandet i kombination med stress och att jag är laktosöverkänslig. I vanliga fall kan jag "fuska" lite och äta lite mjölkprodukter då och då, men nu när jag är stressad verkar jag vara mer känslig. Ska plocka bort mjölk helt nu så jag inte behöver känna så på min fest iaf.

Lia, låter besvärligt med plåstren...

Drutten, mysigt med pojkarna som leker fint ihop

Ela, ja bra att de testade det nu då! Inte meningen att vara dramatisk när jag pratade om dödsfal och allergier, min tanke var att det skulle vara lugnande att inte så många fall var av nötter, inte meningen att det skulle få motsatt effekt!

Ego, har pratat med opponenten iag, väldigt bussigt av honom att ringa upp och tipsa lite om ungefär vad som kan komma. Men han ville att det skulle vara en tuff disputation, att han skulle ha en konfrontativ stil och att jag skulle se honom som "en trevlig busschaufför vars uppgift är att köra över dig några gånger". Blev rätt nervös efter det samtalet, det kommer nog att bli tufft och frågorna han siktat in sig på verkar vara mina svaga punkter. Det positva var att jag kom ur mitt "koma" som jag haft sedan jag lämnade in, och att jag blev nervös. Jag har ju bara varit trött och känt mig helt lost, så det var skönt att känna lite mer normal nervositet. Nu hoppas jag att jag ska orka ladda denna sista vecka.

• Vi 5

juni, har du missat att han var en bluff? Nu skrattar jag mest åt eländet, men jag blev av med 5000kr till honom, och festen blir annorlunda och en del dyrare eftersom vi fått göra nya beställningar nu i sista sekund. Som tur är hjälper alla snälla vänner till och bidrar med olika saker, dekoration av bordet, någon har kontakt med en städfirma, några hjälper till att ställa fram bord, några med ljudanläggning osv, själv bakar jag efterätter var och varannan kväll  

Ela, det hoppas jag med, att nervositeten håller sig så där lagom, men jag räknar med en topp åtminstone dygnet innan intressant det där med pollen, bde förra våren och denna har jag funderat på om Edvin är lite extra känslig för det, men hoppas inte. I ert fall låter det väl nästan bättre om det skulle vara det än nötallergi, fast man vill ju inte behöva välja mellan två onda ting...

AssarP, ja det är extremt ovanligt, betygsnämnden bör ju dra i bromsen direkt när de får avhandlingen i så fall. De flesta får ju påbackning på slutseminarium eller liknande och får skjuta fram disputationsdatum, det är ju väldigt vanligt. JAg är mest nervös över tt känna mig helt bortgjord, att inte förstå vad han frågar efter och att inte kunna svara "bra" på frågorna. Även lite nervös för att få total black-out och iinte finna mig överhuvudtaget, vilket har hänt mig två gånger och det är INTE kul. Men det var länge sedan och slutseminariet lyckades jag ju ladda bra till så att jag var hyfsat lugn när jag väl satt där, även om adrenaliet pumpade runt kände jag att jag hade kontroll och att jag var helt närvarande. Hoppas på samma nu. Wow, pottframgångar, vad kul! och 12 dagar kvar, det låter ju lite lagom överblickbart...

• Vi 5

juni, ah, jag som är virrig, jag pratade med honom, men han blåljög och sa att han hade kollat på skatteverket och då stod allt rätt till och när jag påminde att jag pratat med dem dagen innan ändrade han sig och sa att det var ju bra att jag hade uppmärksammat att skatteverket hade fel så då fick han ju möjlighet att åtgärda det. Suck. Han säger att han ska betala tillbaka så snart han får dem tillbaka från "sina leverantörer" vilka nu det skulle vara...Stackare som varit vaken sedan så länge, hoppas du kan sova någon liten stund på dagen.

MalinKat, men fy, det låter inte alls bra, hjälper det inte alls med medicin? Är du säker på att det är magkatarren och inte gallan? Det låter lite likt gallbesvär också...Fast jag ahr också haft sådana magkatarrsattacker, man undrar verkligen hur man ska kunna ta sig någonstans överhuvudtaget. Kram till dig och hoppas på snabb bättring!

• Vi 5

Mandra, håller med juni, så där kan det kännas innan allt faller på plats, jag tror att det kommer att gå utmärt när du väl sitter där! Heja dig! Lycka till och tänk på ditt stundande lååånga sommarlov !

MalinKat, bra att du fick komma till läkaren och hoppas att du mår så bra som möjligt på resan! JAg har också haft superonti magsäcken i går och idag och tagit dubbla doser Losec.

• Vi 5

Milla så härligt med cyklingen, vad snabbt han lärde sig!

Mandra, åh så skönt och fint med rivstart på ledigheten Det låter som att tentan har gått vägen, skönt!

MalinKat, lycka till medresan och hoppas att magen och knäet håller sig i schack!

Assar, tack!  

I natt vaknade jag av att fick jag någon slags ryggskott/nackspärr som gjorde så berövligt ont så jag försökte ta mig upp för attt smörja in med lite iprenkräm, men då fick jag plötsligt en hemsk illamåendeattack. Helskumt!  Visste inte vilken ända jag skulle ha mot toastolen Kanske var det smärtan, eller stressen, eller så kom det från en pastasallad jag åt på jobbet igår (från pressbyrån)...Hur som helst jag varit matt hela dagen och ont i magen, ryggen och samtidgt förkyld kändes inte som någon hit. jag försöker se det som en del av uppladdningen *ler tappert* Men har mandra som förebild och ser sommarlovet närma sig

• Vi 5

hej kikar in och tackar för alla lyckohälsningar! Tack söta ni!

Vet ni att det gick faktiskt väldigt bra!?! Om jag ska tillåta mig att vara skrytsam så är jag tom nöjd själv med mitt försvar Och jag har fått så mycket beröm så det går inte att ta in, både för mitt försvar men även för min avhandling. (en i betygsnämnden tyckte tex att den borde användas som uppslagsverk Och det blev en fantastiskt kul middag, massor av jättefina tal, roliga spex och upptåg och sånger. Mina kollegor och goda vänner som ryckte in för att rädda min fest hade verkligen bemödat sig om att ordna en fest för mig, tom Albin och Edvin fick finnas med i allas tankar en stund under middagen. När jag skulle hålla mitt tacktal blev jag så rörd att jag inte kunde prata färdigt. Jag vill också passa på att tacka er kära FL-vänner som funnits med mig en stor del av denna tid. Tack för all peppning och stöttning under vägen, er tro på mig och min förmåga har betytt massor! Hjärta

• Vi 5

Assar åh vilka härliga nyheter! Stort stort grattis! {#emotions_dlg.flower}Nalle Det låter som att ni mår bra allihop!

Vinkar hej till er alla, allt är bra med oss, men jag är trött och Edvin är extremt mammig och har fått mycket separationsångest och har en ny period med vad vi tror är nattskräck (fast han är ffa arg och okontaktbar i timmar på nätterna) så jag blir ännu lite tröttare av det förstås. Jag jobbar en vecka till och sedan är det ledigt!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*