• Vi 5

30+ som fick första barnet 2006 *4*

mysigt med alla luciafiranden. På Edvins förskola har de sagt att han sjungit under alla samlingarna, men idag så satt han på golvet alldeles allvarlig med rak rygg och höll så fint i sitt lilla "tomteljus" (eg. tärnljus) utan att sjunga en ton eller göra en enda rörelse. Jag tror att det var ljuset som saboterade lite, han tog det så allvarligt att "hålla fint i ljuset".

juni, oj 12 kg, skönt med lite att ta av. E väger 12 kg nu, men jag tycker ändå att han börjar se mer normalbyggd ut och inte så tunn längre.

Milla, hoppas det går bra med lactulosen. Ni kanske får göra någon kul grej av det, det är ju inte jättegott .-( Kan man tex köpa lite olika karamellfärg och välja färg varje dag?

• Vi 5

Frk Kanin, varmt grattis till lyckat ultraljud och till att ni får en pojke med! Hjärta Jag minns att jag analyserade det mesta och både var orolig för att jag inte kände något samtidigt som jag i perioder var orolig för att jag var för orolig...Jag tror att det inte är så konstigt när man har varit med om att förlora ett barn. Men jag tror att det är viktigt att prata om det och att se till att försöka skapa en anknytning till det kommande barnet så att man inte bara skjuter upp det eller håller det i från sig hela graviditeten...

Malinkat, trist att behöva ställa in Och vilket märkligt par, vet dock en kollega på jobbet som säkert skulle kunnat gjort samma sak Obestämd  Bra att du var tydlig med att du inte ville ha dem i bloggen tycker jag.

Kaz, skickar lite energi att stå ut till 21a och hoppas att du får ordentligt ledigt sedan.

Juni, fy så jobbigt med alla tentor och så liten sjukling på det. Skickar lite energi till dig med!

Själv är jag helt slut av ivf-processen. Och får nu medicin för att kroppen ska vara i "gravidläge" vilket gör att jag mår småilla, har ömma bröst och är urtrött. Fick idag veta att mina odlade embryon inte hade klarat sig, vilket jag iofs hade väntat, men det var ändå jobbigt att höra.  Ännu ett tecken på att det inte funkar med 2-celliga embryon. Har hittat vetenskapliga artiklar som visar att chansen att bli gravid med 2-celligt embryo är ca 5% (och det är för kvinnor under 40) och om de är 4-celliga är det ca 35%. det är ju jättestor skillnad faktiskt. Så jag ska använda det och "klaga" sedan. Ska lyfta fram att jag iaf borde fått 2st tillbaka med de dåliga oddsen.

• Vi 5

gbg, vad fint det känns att du letat info och tänkt på mig Hjärta Själv tror jag ine att jag hittade någon egen info om någon som lyckats med bara 2-celligt, bara hört i andra hand, (i temptråden för 30+). Du råkar väl inte minns var du hittade just det? Jag försöker ha lite lagom hopp eftersom det ju ändå är några procent som lyckas, men med tanke på att de andra dukade under är det svårare nu.

Pyttis, tack vännen!

• Vi 5

Assar, kul att göra att G är så ordningsam på förskolan

Frk Kanin, det är visst skillnad om de har haft 4 celler men tappar en vid upptining, det är då ändå större chans att de "tar igen det" än om de aldrig delat sig ordentligt från början. Och nej, vi fick inte frågan om vi ville ha 2 st, det är det jag ville klaga på, för med tanke på de väldigt låga oddsen hade jag velat ha 2 st. Annars vill vi helst undvika tvillingar med tanke på hur vi ska orka...

M73, tack för lyckönskningar. Ja, inte kul i din branch med alla vik och omöjlig situation att få fast jobb. Får ni vara lediga i jul iaf?

• Vi 5

Pyttis, testdatum på julafton, men jag tror jag testar i morgon, det är ändå en dag "över tiden" enligt vanliga beräkningar. Man verkar ha extra säkerhetsmarginal i ivf-branschen. Att det är en dag över tiden betyder dock inte något, för jag får progesteron som ska sätta kroppen i gravidläge och det brukar kunna hålla undan mensen...

Frk kanin, jag vet inte vad som händer sedan, jag har bett om ett uppföljningsamtal för att se om vi kan få göra ett nytt försök i vår. Vet inte om de kommer att säga att mina ägg verkar vara för dåliga dock, så vi får se om det går...Hoppas nu du kan komma in i tanken som blivande pojkmamma och att du kan börja våga lite lite på att ni kommer att få ett till litet liv i familjen!

Ela, grattis till lilla ettåringen. Jösses vad tiden går!

Jag är bedrövligt trött och undrar hur vi ska orka genom hela julen, men det blir kanske bättre när jag får sluta med progesteronet och kroppen kanske kommer i normalläge igen. Och någon sovmorgon då och då skulle nog inte skada

• Vi 5

God morgon, den där tröttheten kanske har en förklaring ändå, jag har helt ofattbart testat positivt i morse!!! Jag kan inte fatta att det är ett Plus Jag trodde symptomen kom från progesteronet. Men jag är faktiskt ganska orolig för mf med tanke på att det bara var 2-celligt och det verkar vara större risk att det kan vara fel på det. Men just nu är jag mest chockad och glad

• Vi 5

Tack Pyttis och Mandra! Jag är så glad! En FL-kompis som jag lärde känna via förlora barn tråden skrev just att "julmiraklet två-cellen Ellen gillade din kropp" Jag tyckte det var härligt sagt. Tänk om detta skulle bli en liten Ellen Chanserna att lyckas borde vara något större än risken att misslyckas, så jag håller mig fast vid det och tänker försöka vara glad så mycket jag kan.

• Vi 5

Tack igen för alla gratulationer! Nu bär det av till Karlstad. Önskar er alla en riktigt god avkopplande rolig jul! Tomte

• Vi 5

kikar bara in snabbt för att önska er alla  trådvänner ett riktigt Gott nytt år!!! Skål (alkholfritt för min del ) .

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*